Bredbånd
Fra : Hans-Erik Pedersen

Dato : 22-02-11 09:30

Hej gruppe,har lige fået en reklame fra Net 1,der tilbyder mobilt
bredbånd til sejlere.
Da jeg vil have mobilt bredbånd inden somme, vil jeg gerne høre om der
er der nogen der har erfaring denne udbyder.

Med sejlerhilsen Hans-E.

Fra : HKN

Dato : 22-02-11 19:42

Der er masser af tidligere tråde her i gruppen ang. dette emne - google er
din ven

Men til din oplysning kan jeg fortælle at Net1 mistede en af deres licenser,
og dermed er afskåret fra at dække som planlagt. Personligt var jeg meget
optimistisk, men jeg tror ikke længere på at de kan levere varen som
forventet.
Jeg har istedet valgt bredbåd fra 3, som giver mig bedre hastighed og næsten
samme dækning i DK og Sverige til fast pris - så det eneste jeg ikke får er
dækning i Norge, men der kommer jeg sjældent (jeg har faktisk ikke været der
i egen båd endnu).

http://www.comon.dk/nyheder/net1-amputeret-i-teleopgoer-1.379777.html

Mvh
Henrik

Fra : claus.b.p.

Dato : 23-02-11 15:58

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
//
> [...]
> næsten samme dækning i DK og Sverige til fast pris - så det eneste jeg
> ikke får er dækning i Norge, men der kommer jeg sjældent (jeg har faktisk

Jeg havde en TDC USBstick med ud forrige år, den var mine drenge glade for,
de få gange vi lå i havn hvor der ikke var trådløst internet, men da vi lå i
strid vestenvind i Smålandsfarvandet og gerne ville have en vejrudsigt, var
der ikke skyggen af dækning. Så det...

Mvh. Claus

Fra : HO

Dato : 22-02-11 21:42

"Hans-Erik Pedersen" skrev i meddelelsen

[...]
Hejsa
Så enkelt kan man ikke stille det op, hvor - hvordan og ikke mindst i
hvilket område skal du bruge nettet.

Jeg havde i et par år Net1 - men det blev for dyrt til det jeg skal bruge
det til, Net1 er også lidt usikker i øjeblikket.
Lidt netbrug, så overvej CBB mobil - jeg er MEGET tilfreds til 49,- pr.
måned.

MVH
Hans

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 22-02-11 21:53

HO wrote:
> [...]

> bruge det til, Net1 er også lidt usikker i øjeblikket.
> Lidt netbrug, så overvej CBB mobil - jeg er MEGET tilfreds til 49,-

Jeg har også benyttet mig af CBB mobil. Fint tilbud og en overkommelig pris
af 49 kr. pr. måned - dog afhængig af antal megabytes, der hentes.
CBB virker feks. ikke på Sejerø, men ellers havde jeg god gavn så godt som
hele vejen rundt om Sjælland sidste sommer.
Jeg udlånte mit modem til min søn, som hentede film på nettet, hvilket
medførte, at jeg næsten hver anden dag fik en venlig sms fra CBB lydende på
noget i retning af "Kære kunde, vi har trukket 49 kr. fra din konto"
Efterfølgende har jeg tjekket abonnementet. Man trækker 49 kr. hver månede,
uanset om man bruger sit abonnement eller ej.

Jeg skal bruge noget lignende i den kommende sejlersæson, og det kan meget
vel blive CBB igen, men husk lige at opsige abonnementet, hvis du ikke
bruger det.
49 kr. for ingenting er 49 kroner for meget i min optik, selvom jeg ikke går
fallit af den grund.

Og dog - at hente film og deslige, så kan det nemt komme til at koste kassen
i løbet af bare en måned.

Til mit brug under sejlads, så virkede det fint (Sejerø undtaget). Ikke alle
steder kunne jeg få et stærkt signal, men som hovedregel fik jeg vejrudsigt
og mails i det omfang, jeg havde behov for igennem de ca. 10 dage, hvor jeg
sejlede Rundt om Sjælland incl. et besøg på Fyn/Kerteminde.

Moralen er, at du skal opsige dit abonnement, hvis du ikke bruger det i
vinterhalvåret, og at du ikke skal udlåne dit modem til yngre afkom

Torben

Fra : HO

Dato : 23-02-11 07:21

"Torben Skovgaard Bach" skrev i meddelelsen

<<Moralen er, at du skal opsige dit abonnement, hvis du ikke bruger det i
<<vinterhalvåret, og at du ikke skal udlåne dit modem til yngre afkom

Det var jo netop også min indledning ! Hvad skal det bruges til.
Mit behov var så rigelig dækket.
Jeg havde CBB gratis i 6 mdr. så derfor da ringede lidt før jul og spurgte
om jeg ville forsætte, sagde jeg ja.
Jeg var så godt tilfreds at jeg betaler her i vinter uden at have noget at
bruge det til.
Men det bedste ved CBB er at der ingen opsigelse er - jeg er ikke bundet i 6
mdr.
MVH
Hans
www.abc-netshop.dk
www.cartronic.dk

Fra : Flemming Møller

Dato : 24-02-11 01:44

Køb en Android smartphone og du har altid trådløs WIFI hotspot i
lommen hvor alle wifi enheder kan gå på nettet

Super nemt og genialt og med M1 simkort til 49 kr/mrd med 1 GB data.
og gratis telefoni http://m1.dk/Priser/#tab:abbprices,abb

ja så kan den jo også bruges til alt mulig andet

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-02-11 20:09

"Flemming Møller" <biofyr@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hmmm..... de priser du nævner kan jeg ikke lige finde på dit link, med
internet g gratis telefoni????+

Mvh
JR

Fra : HH

Dato : 24-02-11 03:22

Da der ikke stod (jeg kunne ihvertfald ikke se det) noget om hvilken
hastighed man kunne regne med smed jeg reklamen fra Net1i papirkurven.

Hans-Henrik

Fra : Flemming Møller

Dato : 25-02-11 07:47

On 24 Feb., 20:09, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen-net.dk> wrote:
> "Flemming M ller" <bio...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:a25349b6-c7f7-4e75-afbf-0c4af9932135@k17g2000pre.googlegroups.com...
> K b en Android smartphone og du har altid tr dl s WIFI hotspot i
> lommen hvor alle wifi enheder kan g p nettet
>
> Super nemt og genialt og med M1 simkort til 49 kr/mrd  med 1 GB data.
> og gratis telefonihttp://m1.dk/Priser/#tab:abbprices,abb
>
> ja s kan den jo ogs bruges til alt mulig andet
>
> Hmmm..... de priser du n vner kan jeg ikke lige finde p dit link, med
> [...]

det hedder gratis 50
50 min og 50 sms gratis pr måned og data må du betale 49 for

min gamle mor kan holde sig under det og kan ikke forstå at det kan
lade sig gøre

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 26-02-11 17:30

Net1 er et super produkt, hvis man vil have dækning til havs. Hvis man er
tilfreds med dækning i havnen og når man er tæt på kysten, så er der ingen
grund til at betale den højere pris. Så er de andre nævnte muligheder bedre.

Jeg sejler ofte lange stræk så jeg synes det er dejligt at kunne se sine
mails når man er ude på vandet. Så jeg er en glad Net1 kunde (tideligere ICE
tideligere NMT) og håber det fortsætter.

Bjarke