MS Windows
briani 27239
Mangler admin rettigheder
Fra : Fly Christensen

Dato : 23-02-11 11:53

Min Windows 7 bliver ved med at sige, at jeg mangler admin rettigheder.
Når jeg går ind under bruger konti, står min konto som værende
administrator konto. Hvad sker der lige her?

Det er dybt irriterende med de meddelelser.

Fly

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-11 12:10

Højreklik og vælg "kør som Administrator" når der er behov for det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 23-02-11 12:39

Fly Christensen skrev blandt andet:

> Min Windows 7 bliver ved med at sige, at jeg mangler admin
> rettigheder. Når jeg går ind under bruger konti, står min konto som
> værende administrator konto. Hvad sker der lige her?

Ligesom Vista arbejder Win7 med en "Superadministrator".
Se her hvordan du aktiverer den:
http://www.webtlk.com/2010/04/28/how-to-turn-on-super-administrator-account-in-windows-7/

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-11 18:37

Wed, 23 Feb 2011 12:39:21 +0100 skrev Ole C:

>Ligesom Vista arbejder Win7 med en "Superadministrator".
>Se her hvordan du aktiverer den:
>http://www.webtlk.com/2010/04/28/how-to-turn-on-super-administrator-account-in-windows-7/

Det var dog satans til link. Hvor har du været i mit liv siden Windows
7 blev frigivet?
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Ole C

Dato : 23-02-11 19:06

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-11 19:43

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

> Ligesom Vista arbejder Win7 med en "Superadministrator".

Men det er en dårlig ide at benytte den. Der kommer ingen advarsel
overhovedet.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 23-02-11 20:21

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Men det er en dårlig ide at benytte den. Der kommer ingen advarsel
> overhovedet.

Det må jo være op til spørgeren selv at afgøre.
Nu ved han hvordan han undgår begrænsningerne...

--
vh
Ole C

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-02-11 20:50

On Wed, 23 Feb 2011 19:42:56 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Men det er en dårlig ide at benytte den. Der kommer ingen advarsel
>overhovedet.

For mig lidt ligesom:

"Ønsker du at starte bilen? Brug af bilen kan medfører svære
legemsbeskadelser eller døden."

Ja, jeg ved det godt! Lad være med at irritere mig.

Fly

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-11 21:30

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> On Wed, 23 Feb 2011 19:42:56 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:

<snip>

> For mig lidt ligesom:
>
> "Ønsker du at starte bilen? Brug af bilen kan medfører svære
> legemsbeskadelser eller døden."

Det er slemt, når man ikke kan se forskel på en bil og en computer.

> Ja, jeg ved det godt! Lad være med at irritere mig.

Hvis det så bare gik udover dig, men det vælter ind med SPAM og andet
skidt fra bot-net og det er folk der sjusker med sikkerheden, der stille
deres computer til rådighed for det.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Ole C

Dato : 23-02-11 21:37

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Hvis det så bare gik udover dig, men det vælter ind med SPAM og andet
> skidt fra bot-net og det er folk der sjusker med sikkerheden, der
> stille deres computer til rådighed for det.

Det har intet med emnet at gøre.

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-11 22:54

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

> Det har intet med emnet at gøre.

Når OP ikke selv kan finde ud af at aktivere Administrator kontoen er
han bestemt kandidat til at blive indlemmet i et bot-net.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-11 22:57

> Når OP ikke selv kan finde ud af at aktivere Administrator kontoen er
> han bestemt kandidat til at blive indlemmet i et bot-net.

- og advarslen var berettiget.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Ole C

Dato : 23-02-11 23:04

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> - og advarslen var berettiget.

- og du er nu oppe på 5 OT-indlæg....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-11 23:25

Det har det da bestemt. Du opfordrede ham til at sænke sin sikkerhed
så han er meget mere udsat for at få sådan noget snavs ind. Du burde
som et minimum have advaret om konsekvensen af det du rådede ham til.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-02-11 20:54

On Wed, 23 Feb 2011 12:39:21 +0100, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Ligesom Vista arbejder Win7 med en "Superadministrator".
>Se her hvordan du aktiverer den:
>http://www.webtlk.com/2010/04/28/how-to-turn-on-super-administrator-account-in-windows-7/

Takker. Er nu aktiveret.

Hvorfor fortæller Win 7 hæfterne ikke noget om disse nyttige funktioner?
I stedet kommer alt muligt ligegyldigt...

Fly

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-11 21:30

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

<snip>

> Hvorfor fortæller Win 7 hæfterne ikke noget om disse nyttige funktioner?
> I stedet kommer alt muligt ligegyldigt...

Der har været en vejledning i Komputer for Alle.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : Edmund

Dato : 23-02-11 22:06

Den 23-02-2011 20:53, Fly Christensen skrev:

> Takker. Er nu aktiveret.

Kunne være du kunne havde nøjes med at ændre i "kontrol af brugerkonti ,
i kontrolpanel/brugerkonti
--
Mvh Edmund

Fra : Leif Neland

Dato : 24-02-11 00:38

> Takker. Er nu aktiveret.
>
> Hvorfor fortæller Win 7 hæfterne ikke noget om disse nyttige funktioner?
> I stedet kommer alt muligt ligegyldigt...

Måske fordi de, der kan finde på at bruge det, er de, der mindst burde
gøre det.

Leif