Trådløs overførsels hastighed spørgsmål/me~
Fra : M&M

Dato : 22-02-11 22:34

Jeg har lige lånt en Router og et USB trådløs netstik.
Da min gamle router ikke har "n" standarten.
Jeg er bestemt total nybegynder på området.
Men med mit gamle trådløse isenkram har jeg en Western Digital My Book World
Edition der med LAN kabel er tilsluttet mit hjemmenet.
Igen med det gamle udstyr kunne jeg kun "loade" en fil med ca 1.2 MB/Sec..
Med den nye Netgear N300 Wireless Netkit med "n" trådløs standard kommer jeg
nu op på en hastighed som er 5.8 MB/Sec.
Er dette en pæn hurtig hastighed ? Eller kan jeg komme højere op på en eller
anden måde ( Evt andet anbefalensværdigt Trådlås udstyr ) ??

Med venlig hilsen

Pee Wee Nonwire Dork

Fra : emjeppesen

Dato : 22-02-11 22:51

M&M skrev:

>Med den nye Netgear N300 Wireless Netkit med "n" trådløs standard kommer jeg
>nu op på en hastighed som er 5.8 MB/Sec.
>Er dette en pæn hurtig hastighed ?

det afhænger jo af, hvad du betaler for på din internetudbyder.
Har du en 10 Mb forbindelse skal du have mere end 5,8 ud af det
Har du en 6Mb forbindelse, så er det fint med 5.8

Hilsen emj

Fra : Leif Neland

Dato : 22-02-11 23:07

Den 22-02-2011 22:50, emjeppesen skrev:

> det afhænger jo af, hvad du betaler for på din internetudbyder.
> Har du en 10 Mb forbindelse skal du have mere end 5,8 ud af det
> Har du en 6Mb forbindelse, så er det fint med 5.8

Hvorhen måles der?
Mon ikke der menes på LAN-siden, mellem to maskiner indenfor routeren?

5.8 MegaBytes/sek er ikke muligt på en 10 Megabit/sek linie.

Fra : M&M

Dato : 22-02-11 23:16

Hej'

Se mine svar efter spørgsmålene

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-02-11 19:47

"M&M" <aaa@nnn.on.ym> skrev i meddelelsen
> Se mine svar efter spørgsmålene

Umuligt at tyde, hvad der er spørgsmål og hvad der er svar, når du
skriver direkte i indlægget med citaitionstegn ;-(

> er beregnet til at vise, hvad du citerer fra det oprindelige indlæg

Dit svar bør så komme bagefter UDEN > foran, så man kan se, hvad der er
nyt og hvad der kommer fra det oprindelige indlæg.

Jan

Fra : Mads H

Dato : 01-03-11 20:52

Det var da fandes så klog du er Jan.
Hvad med du holdte dig til enmet og besvarede den stakkels mand, der sikkert
ikke fatter en brik af hvad eller hvorfor du svare som du gør

Mvh Mads

Fra : Mogens

Dato : 01-03-11 22:07

Den 01-03-2011 20:51, Mads H skrev:
> Det var da fandes så klog du er Jan.
> Hvad med du holdte dig til enmet og besvarede den stakkels mand, der
> sikkert ikke fatter en brik af hvad eller hvorfor du svare som du gør
>
> Mvh Mads

Han hjælper da manden ved at forklare ham, hvordan man bør poste for at
det giver et sammenhæng.

Og du trænger da vist til at læse http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

Mogens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-02-11 10:38

On Tue, 22 Feb 2011 22:34:17 +0100, "M&M" <aaa@nnn.on.ym> wrote:

> Med den nye Netgear N300 Wireless Netkit med "n" trådløs standard kommer jeg
> nu op på en hastighed som er 5.8 MB/Sec.

5,8 megabyte/sek (46 Mbps) er OK for trådløst.

IEEE 802.11N er flere forskellige ting, og noget N-udstyr kan køre
væsentligt hurtigere end det du angiver, men privatbruger-udstyr som
NetGear er typisk kun 2,4 GHz med channel-bonding slået fra, og så er
den nominelle max-hastighed 150 Mbps. "150 Mbps" er (som normalt med
trådløse net) ca. det dobbelte af den praktiske grænse, og de 75 Mbps
er kun under helt optimale forhold.

Så vær du bare tilfreds med de knap 50 Mbps.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/