Fliser eller aluplade ovenpå brusenichens ~
Fra : JH

Dato : 21-02-11 16:24

Hej med jer.

Skal bruge et godt råd her.

Vi har indkøbt 1 stk. brusedør til brusenichen.

Dog er der i ikke monteret fliser på enden af kantvæggen i den ene side, og
jeg vil nødig blot montere døren ovenpå glasvæven, da erfaringer fra
tidligere boliger siger mig at det ikke holder i længden.

Se billede her: http://tinypic.com/view.php?pic=ilgfo6&s=7

Jeg har derfor 2 ideer:
1: Skære glasvæven af (hvis det overhovedet kan lade sig gøre), spartle og
påføre nogle fliser ELLER kan jeg blot spartle ovenpå glasvæven og så klæbe
fliserne fast dérpå? (og så efterfølgende bore igennem til montering af
døren)

2: Købe en aluplade, klæbe den ovenpå glasvæven med vådrumssilikone og fuge
rundt om den med vådrumssilikone. (og så efterfølgende bore igennem til
montering af døren)

Hvad anbefaler I? - evt. en helt 3. løsning - kan man f.eks. behandle
glasvæven (som endnu er helt fejlfri) med et eller andet stads, så det bare
holder til vandmængderne?

/JH

Fra : Mads

Dato : 25-02-11 15:07

Jeg må lige vide: Har du selv lagt fliserne? - Hvad med fald ned til dit
afløb, vil der ikke komme til at stå vand? Normalt laver man vel fald på
alle 4 sider.

ON-T: Hvordan skal døren fastgøres? Det betyder vel ret meget for
løsningsmodellen.

/Mads