Tandrensning !!
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-02-11 12:52

Hej !!

Klarer i selv tandrensning på jeres hunde --- og hvordan ?. Hvis i ikke selv
gør det, hvem gør det så ? En
hundesalon eller en dyrlæge ?? --- og hvad koster det ?? --- er det med
eller uden bedøvelse ?? --- eller klarer vovse det selv (spe.
hjørnetænderne).
Hvor gammel må en hund være før man bestemt fraråder bedøvelse ??
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-11 13:13

"Hans Mikkelsen" skrev i meddelelsen

Hej !!

>Klarer i selv tandrensning på jeres hunde --- og hvordan ?. Hvis i ikke
>selv gør det, hvem gør det så ? En

Vores Bella (Dansk/svensk gårdhund) er lige i dette øjeblik "indlagt" hos
dyrlægen for tandrensning. Det foregår under fuld bedøvelse, hvad det koster
ved jeg ikke endnu.

-- Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.
(Min mailadresse er fejlbehæftet)

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-02-11 13:22

Hej !

Tak for dit hurtige svar !! Det er også en Dansk/svensk gårdhund som vi har
!! Vil være meget glad for at høre om hvordan det er gået /prisen og om i er
tilfreds o.s.v.
Med venlig hilsen
Hans Mikkelsen

Fra : John

Dato : 22-02-11 15:46

Hans Mikkelsen forklarede den 22-02-2011:

> Klarer i selv tandrensning på jeres hunde --- og
> hvordan ?. med nogen store okse eller kalveben.

Min har da flot gebis og er 6 år gl

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anelise

Dato : 22-02-11 15:55

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Hans Mikkelsen forklarede den 22-02-2011:

> [...]

Jeg har aldrig fået renset tænder på mine labradorhunde, og de har alle
haft/har flotte hvide tænder uden tandsten eler belægninger.
Det skyldes sikkert, at de elsker at gnave store kødben såsom okse"knæ" og
lignende. De får kødben ca. en gang om ugen.
mvh Anelise

Fra : Fister

Dato : 22-02-11 17:27

Anelise used his keyboard to write :
> [...]

> Det skyldes sikkert, at de elsker at gnave store kødben såsom okse"knæ" og
> lignende. De får kødben ca. en gang om ugen.

Det samme her, 2 dansk/svensk blandinger.
Bare køb suppe-/kraft-ben i dit lokale supermarked, køb evt. stort ind
og hav det i fryseren.
Kai

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-02-11 00:51

Hans Mikkelsen udtrykte præcist:
> Klarer i selv tandrensning på jeres hunde --- og hvordan ?. Hvis i ikke selv
> gør det, hvem gør det så ?

Man kan købe hunde-"tandbørster" som hunden gnaver i og spiser hvorved
de renser tæmderne; de er vel en 15 cm. lange og har en profil som et
"X"; Pedigree denta stix er navnet:

http://kortlink.dk/8sd6

Har renset Blackies tænder; han er i øvrigt vild med dem ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : John

Dato : 23-02-11 10:38

Hans Paulin (6310):

> Man kan købe hunde-"tandbørster" som hunden
> gnaver i og spiser hvorved de renser tæmderne; de
> er vel en 15 cm. lange og har en profil som et
> "X"; Pedigree denta stix er navnet:

Hej Hans har også prøvet dem. Købte en pakke og det
tager Milo under 1 min at spise sådan en.
De er åbenbart beregnet til små hunde B-)

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-02-11 01:09

John formulerede spørgsmålet:
> har også prøvet dem. Købte en pakke og det tager Milo under 1 min at spise
> sådan en.
> De er åbenbart beregnet til små hunde B-)

Han er vel hundesulten?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-11 08:01

> John formulerede spørgsmålet:
>
> Han er vel hundesulten?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Ja det ved jeg ikke, men selv de par små tøser jeg har tilbage, udrydder dem
på få øjeblikke... Og for at få dem til at vare lidt, køber vi dem i Milo
størrelse

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 10:42

Benny Mortensen skrev:
> for at få dem til at vare lidt, køber vi dem i Milo størrelse

Vidste ikke man ku få dem i 50+ kg's-størrelse!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : John

Dato : 25-02-11 11:09

Hans Paulin (6310) har bragt dette til verden:

nærmere 55 kg efterhånden.
Han er belevet lad ligesom faderen.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 12:58

John forklarede:

Fra : John

Dato : 25-02-11 13:23

Hans Paulin (6310) formulerede fredag:
> John forklarede:

Men Hans snart kommer det gode vejr og så skal
Aprilian luftes og så forsvinder vinterens ladhed

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 18:33

John formulerede fredag:
> snart kommer det gode vejr og så skal Aprilian luftes og så forsvinder
> vinterens ladhed

Hæ hæ :)

Ja, hvem der havde tid til det!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-11 09:17

> Vidste ikke man ku få dem i 50+ kg's-størrelse!?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Nej det ser også voldsomt ud, når hundene kun vejer 22-25 kg )

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-02-11 09:45

Benny Mortensen skrev:
> det ser også voldsomt ud, når hundene kun vejer 22-25 kg )

Ja, det er jo dét jeg mener

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-02-11 17:08

> Hans Paulin (6310):

> Hej Hans har også prøvet dem. Købte en pakke og det tager Milo under 1 min
> at spise sådan en.
> De er åbenbart beregnet til små hunde B-)

Har du opdaget at de findes i flere størrelser?

--
Uffe Bærentsen

Fra : John

Dato : 24-02-11 17:54

Uffe Bærentsen har bragt dette til os:

> Har du opdaget at de findes i flere størrelser?

Ja men de er lige så bløde, og det er sgu dyrt
foder :oÞ

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 01:40

John skrev:
> Ja men de er lige så bløde

Har du prøvet at bide i dem?

De er næsten ikke til at flå fra hinanden ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : John

Dato : 25-02-11 10:15

Følgende er skrevet af Hans Paulin (6310):

> Har du prøvet at bide i dem?
>
> De er næsten ikke til at flå fra hinanden ;)

Jeg har ikke men vi købte en pakke og Milo spiste
dem som snack.

De er sikkert gode til småhunde men ikke til
rigtige hunde :')

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-02-11 10:43

John:
> De er sikkert gode til småhunde men ikke til rigtige hunde :')

Vi må bare ha en rigtig hund (90 kg.) næste gang ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-11 09:19

> John:
>
> Vi må bare ha en rigtig hund (90 kg.) næste gang ;)

> [...]

Skal vi have Sct Bernhard igen.... Jubiiiiiii

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-02-11 09:46

Benny Mortensen formulerede mandag:
> Skal vi have Sct Bernhard igen.... Jubiiiiiii

:)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-11 08:00

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjørnetænderne).
> Hvor gammel må en hund være før man bestemt fraråder bedøvelse ??

Førhen på den store, brugte vi et stykke gazebind, som så blev brugt
nogenlunde som tandtråd, og helt nede i tandkødsranden, var det så lidt gaze
omkring fingeren, bare sådan for at sikre os, at det ikke var en smertefuld
omgang for hunden... For så små hunde som DS, vil jeg nok foreslå gazen
omkring fingeren, og fortrinsvis tage tandkødsranden, og lade et kødben
eller to klare resten.... Denta Stix er for så vidt udmærket... Desværre
holder de ikke ret længe, så hvor meget de egentligt renser, vil jeg lade
den enkelte vurdere... Hvis jeg skulle vurdere dem ud fra, om hundene kan
lide dem, så er de pengene værd... Men hvis et barn kom ind og fortalte mig,
det havde børstet tænder, lige så hurtigt som mine tøser kan æde dem.....
Ville de blive sendt ud og gøre det igen
Bare for en sikkerheds skyld... Jo der anvendes tanpasta, sammen med
gazen...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-11 17:41

"Benny Mortensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> selv gør det, hvem gør det så ? En
> hundesalon eller en dyrlæge ?? --- og hvad koster det ?? --- er det med

Nu har jeg tallene for Bellas tur på "briksen" Det var en større omgang, for
ud over tandrensning fik hun også renset ører, klippet negle, og lidt andet
"almindeligt eftersyn" Ialt inkl fuld bedøvelse løber det op i ca 1500 kr.