3 for 129 i SuperBest
Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-02-11 07:11

Nå vi fattigrøve (hvor mange monr vi er i dette forum?) en gang i
mellem svinger os op til flaskevin, ligger smertegrænsen ofte omkring
de 40 kroner. Vi ved udmærket godt, at vi ikke kan forvente stor vin
til den penge, men det er nu engang det budgettet rækker til.

Plads til forkælelse skal der dog være et par gange om året. Bevares,
jeg ville da gerne nyde en Amarone til 300+, men det er bare ikke
realistisk.

"Avisen" har en anmeldelse, som jeg tænder lidt på:
http://avisen.dk/vin-og-italiensk-mad-til-mange-uger_141928.aspx

Der omtales bl.a. en super Amarone, men jeg tænker på denne:

Di Majo Norante, Sangiovese, Molise, Italien, 2008. 68,95 kroner
flasken. På tilbud til 3 flasker for 129 kroner.

Beskrivelsen er lidt diffus, så jeg vil bare spørge om nogen har smagt
den, eller overvejer at købe den?

Har i øvrigt lige købt en bag-in-box til 89,95 sammesteds. Navnet er
ret intetsigende: Santiago, at den er lavet på merlot og kommer fra
Chile. En yderst drikkelig vin med fylde og den snapper ikke efter
øjenlågene. Anbefales hermed til mine "klassekammerater".
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Max

Dato : 20-02-11 10:32

Hej Kurt

> Beskrivelsen er lidt diffus, så jeg vil bare spørge om nogen har smagt
> den, eller overvejer at købe den?

Lad være med at kikke på etikette og prøv. Hvis du kan lide den, ja så er
det jo fint, kan du ikke, ja så prøv en anden. Hvad den koster kan andre
jo være ligeglad med, det er trods alt dig der skal drikke den. Hvis du så
finder ud af at du ikke har råd til at købe dem du helst vil have, ja så
drik
vand og spar op, min holdning er hellere 1 flaske der er rigtig god end 5
der bare kan drikkes.

Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-02-11 20:56

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen
udb1m61l6qlmbf70rnr28ouhg5b6b86gs0@4ax.com:

> [...]
>
> Di Majo Norante, Sangiovese, Molise, Italien, 2008. 68,95 kroner
> flasken. På tilbud til 3 flasker for 129 kroner.

Kan ikke hjælpe dig dér, men prøv "I Cimbri" Amarone, som Føtex har på
tilbud til 85,- for en flaske (nedsat fra 140,-). Det er én af de
allerbedste billige Amaroner, jeg har smagt, og den er så rigeligt de 85
kroner værd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 21-02-11 11:20

On 20 Feb., 20:56, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Kan ikke hj lpe dig d r, men pr v "I Cimbri" Amarone, som F tex har p
> tilbud til 85,- for en flaske (nedsat fra 140,-). Det er n af de
> allerbedste billige Amaroner, jeg har smagt, og den er s rigeligt de 85
> kroner v rd.

Ja, det er heller ikke den værste såkaldte amarone, jeg har smagt. Var
den anden dag på jagt efter et par gode italienske flasker i SuperBæst
og måtte sande, at der stod ripasso eller amarone på langt over
halvdelen af flaskerne til 50+. Det irriterer mig grænseløst. Tre
toscanere var der (et område, der fylder virkelig godt op på
italienske vinhylder) - og kun en chianto classico (en af mine
yndlingsdenominationer). Skulle bare brokke lidt.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang