MS Windows
briani 27239
Sprøgsmål ang. Windows 7
Fra : Erik Poulsen

Dato : 21-02-11 00:40

Hejsa

Jeg er ny med Wndows 7. Kan den sætte op så, at den default installer
programmer et på et andet drev end C:\ og hvordan vælger jeg en ny placering
af min dokumeter?

På for hånd tak
Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-11 23:46

Erik Poulsen skrev:

> Jeg er ny med Wndows 7. Kan den sætte op så, at den default installer
> programmer et på et andet drev end C:\

Det er ikke systemet der vælger drev. Det er
installationsprogrammet.

Jeg vælger altid brugerstyret installation (eller hvad de nu
kalder det), og så skriver jeg det ønskede drev og den ønskede
mappe i hånden. Det er til at have med at gøre.

> og hvordan vælger jeg en ny placering af min dokumeter?

Højreklik på Dokumenter og vælg "Egenskaber" og derefter
placering. Så kan du angive en ny placering.

--
Bertel

Fra : egpnews

Dato : 22-02-11 03:33

> Højreklik på Dokumenter og vælg "Egenskaber" og derefter
> placering. S kan du angive en ny placering.

Hmm, i min er "Angiv ny placering" nedtonet og jeg kan ikke få lov,at
trykke på den.

/Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 13:29

egpnews skrev:

> Hmm, i min er "Angiv ny placering" nedtonet og jeg kan ikke få lov,at
> trykke på den.

Jeg har ikke nogen "Angiv ny placering". Jeg har et faneblad der
hedder "Placering", og deri er der en boks hvor jeg kan skrive en
sti.

I øvrigt har jeg i sin tid slet ikke gjort sådan. Jeg har trukket
mappen over til den placering jeg ville have. Det forudsætter
blot at man under

   Mappeindstillinger - Vis

fjerner hak ved

   Skjul beskyttede operativsystemfiler
   (Svar "ja" på spørgsmålet)

og sætter prik ved

   Vis skjulte filer

Derefter skal du klikke ind til C-drevet - Brugere - <dig selv>
og trække den *rigtige* mappe - ikke genvejen mærket med en pil -
derhen hvor du vil have den.

Men måske er der så også spærret for det?

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 13:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> Derefter skal du klikke ind til C-drevet - Brugere - <dig selv>
> og trække den *rigtige* mappe - ikke genvejen mærket med en pil -
> derhen hvor du vil have den.

PS. Det er nok en fordel at sætte de to indstillinger tilbage
igen.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 22-02-11 14:04

>    Mappeindstillinger - Vis
>
> fjerner hak ved
>
>    Skjul beskyttede operativsystemfiler
>    (Svar "ja" på spørgsmålet)
>
> og sætter prik ved
>
>    Vis skjulte filer

Hvor får du dine Windows styresystemer fra Dokumenter er da ikke en
beskyttet operativsystemfil, eller en skjult fil.

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-11 16:29

Edmund skrev:

> Hvor får du dine Windows styresystemer fra Dokumenter er da ikke en
> beskyttet operativsystemfil, eller en skjult fil.

Okay. Jeg kunne ikke huske hvad status den havde, og da min nu
ligger på D-drevet, findes den (egentlige mappe) ikke på listen.

--
Bertel

Fra : Erik Poulsen

Dato : 22-02-11 16:52

> [...]
> og trække den *rigtige* mappe - ikke genvejen mærket med en pil -
> derhen hvor du vil have den.
>
> Men måske er der så også spærret for det?

Nej, nu har jeg fået det til, at virke. Desværre opstod der et andet
problem. Jeg har til mine dokumeter på min XP partion, men nu kan jeg ikke
se dem eller tilgå dem der....

Nogle forslag?

/Erik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-11 00:21

http://www.sevenforums.com/tutorials/39689-program-files-directory-change-default-installs.html

> og hvordan vælger jeg en ny placering af min dokumeter?

Højreklik på dokument-mappen og vælg egenskaber - og her ændrer du bare
placeringen.

Jan