MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Komprimere ISO
Fra : Steen F.

Dato : 20-02-11 01:09

Hvordan får man en iso-fil på 5,2 Gb ned på en enkelt DVD på 4,36 Gb?

Fra : Mcwm

Dato : 20-02-11 02:36

Den 20-02-2011 01:08, Steen F. skrev:
> Hvordan får man en iso-fil på 5,2 Gb ned på en enkelt DVD på 4,36 Gb?
Og indholdet af skiven er?

Venligst
Mcwm

Fra : Steen F.

Dato : 20-02-11 04:08

Den 20-02-2011 02:36, Mcwm skrev:
> Og indholdet af skiven er?

En film

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-02-11 06:47

Steen F. har bragt dette til os:

> En film

Mount den og rip den til dvd5 format...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Jonas

Dato : 20-02-11 07:34

Steen F. wrote:

> En film

Pak filmen ud med isobuster og brug dvd shrink
til at komprimer den med

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-02-11 10:14

Jonas formulerede søndag:

> Pak filmen ud med isobuster og brug dvd shrink
> til at komprimer den med

Bedst ville være hvis noget indhold kunne fjernes, feks. menu, lydspor,
undertekster, ekstra materiale osv.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Mcwm

Dato : 20-02-11 12:42

Den 20-02-2011 07:34, Jonas skrev:
> Pak filmen ud med isobuster
Spild af tid. Mount den i virtuelt drev. Krymp den med DVD Shrink og
brænd den direkte.

Venligst
Mcwm - som anbefaler at gemme sine dvd-film på en harddisk(evt.
ekstern). Det er billigere per Gig.

Fra : Steen F.

Dato : 20-02-11 18:47

Den 20-02-2011 12:41, Mcwm skrev:
> Spild af tid. Mount den i virtuelt drev. Krymp den med DVD Shrink og
> brænd den direkte.

Jeg har prøvet at pakke den ud med MagicISO og lave DVD-5 med DVD
Shrink, men jeg får fejl i sidstnævnte program.

Mvh
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 20-02-11 18:54

Den 20-02-2011 18:46, Steen F. skrev:
> Jeg har prøvet at pakke den ud med MagicISO og lave DVD-5 med DVD
> Shrink, men jeg får fejl i sidstnævnte program.

Hmm, det viser sig at der er noget galt med den oprindelige fil.
Så tror da pokker at det ikke virker. Findes der programmer som kan
tjekke integriteten på vob- eller iso/img-filer?

Er det korrekt at Nero Recode også kan det som jeg oprindelig søger?
Fordi så er det nok på tide at få fat i Nero 10.

Mvh
Steen

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-02-11 19:16

>Hmm, det viser sig at der er noget galt med den oprindelige fil.
>Så tror da pokker at det ikke virker. Findes der programmer som kan
>tjekke integriteten på vob- eller iso/img-filer?

Fisk, men er det ikke nemmere, at du blot ripper din DVD igen?

//Martin

Fra : Steen F.

Dato : 20-02-11 19:33

Den 20-02-2011 19:16, Martin [6000] skrev:
> Fisk, men er det ikke nemmere, at du blot ripper din DVD igen?

Originalmediet gik i stykker og så prøvede jeg at tage en kopi alligevel
så jeg har kun denne halvgamle kopi. Men jeg har åbenbart fået kopieret
alle fejlene med fra originalen :(

Mvh
Steen

Fra : Rado

Dato : 20-02-11 20:11

On Sun, 20 Feb 2011 18:54:29 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Hmm, det viser sig at der er noget galt med den oprindelige fil.
>Så tror da pokker at det ikke virker. Findes der programmer som kan
>tjekke integriteten på vob- eller iso/img-filer?

Prøv ISOBuster:

http://isobuster.com

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Kurd

Dato : 20-02-11 23:15

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det korrekt at Nero Recode også kan det som jeg oprindelig søger?
> Fordi så er det nok på tide at få fat i Nero 10.

Ja. Det har Nero Recode kunnet i hvert fra version 2.1.18 (en del af Nero
Burning ROM 6).

Fra : Dr.Xerox

Dato : 20-02-11 10:57

Brug en DVD DL=Double Layer, med plads til 8,5GB
og bevar kvaliteten.

P.J.

Fra : Pico

Dato : 20-02-11 12:51

Den 20-02-2011 10:57, Dr.Xerox skrev:
> Brug en DVD DL=Double Layer, med plads til 8,5GB
> og bevar kvaliteten.

Det er da fuldstændig rigtigt, men har du ikke den tier sådan en koster
vil jeg anbefale at bruge Clone DVD, den har muligheden for at fjerne
evt. unødvendige ting som undertekster i mange sprog, reklamespots for
andre film osv. Derved kan filmen ofte holdes i samme opløsning som den
oprindelig er i.
http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html

--
MVH
Pico

Fra : Mcwm

Dato : 20-02-11 12:54

Den 20-02-2011 12:50, Pico skrev:
> [...]
> evt. unødvendige ting som undertekster i mange sprog, reklamespots for
> andre film osv. Derved kan filmen ofte holdes i samme opløsning som den
DVD Shrink kan det samme og koster gratis

Venligst
Mcwm

Fra : Pico

Dato : 20-02-11 13:23

Den 20-02-2011 12:54, Mcwm skrev:
> DVD Shrink kan det samme og koster gratis

Jeg kender ikke DVD Shrink, men er der ikke noget om at det ikke kan
brænde direkte til en DVD skive. Er der ikke noget med at den lægger
DVD'en på harddisken og så skal den senere brændes med et andet program ?
--
MVH
Pico

Fra : Mcwm

Dato : 20-02-11 13:43

Den 20-02-2011 13:23, Pico skrev:

> Jeg kender ikke DVD Shrink, men er der ikke noget om at det ikke kan
> brænde direkte til en DVD skive. Er der ikke noget med at den lægger
> DVD'en på harddisken og så skal den senere brændes med et andet program ?
Nej, har du nero på maskinen bruger den neros api til at brænde med. Du
vælger selv om det skal brændes, gemmes som iso eller .vob.

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 20-02-11 14:05

> [...]
> brænde direkte til en DVD skive. Er der ikke noget med at den lægger
> DVD'en på harddisken og så skal den senere brændes med et andet program ?
En tilføjelse;

Du kan læse om funktionerne her(Dansk)

http://www.sikkopi.dk/DVD-vejled/DVDShrink/DVD%20Shrink%20manual.pdf

og hente den danske udgave af programmet her3,

http://www.sikkopi.dk/Downloads/DVD-backup/dvdshrink32setup_DA.zip

Venligst
Mcwm

Fra : Pico

Dato : 20-02-11 22:26

Den 20-02-2011 14:05, Mcwm skrev:
> [...]
>

> http://www.sikkopi.dk/DVD-vejled/DVDShrink/DVD%20Shrink%20manual.pdf
>
> og hente den danske udgave af programmet her3,

OK, tak for henvisningerne.

--
MVH
Pico

Fra : Rado

Dato : 20-02-11 14:26

On Sun, 20 Feb 2011 12:50:55 +0100, Pico <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Det er da fuldstændig rigtigt, men har du ikke den tier sådan en koster

De kan da efterhånden fås til omkring 3 kr.

http://tinyurl.com/6zpbhnk

Hvordan kvaliteten så er ved jeg ikke men alt andet jeg har købt af
Prodye har været i topkvalitet.

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-02-11 19:01

Brian Vestergaard wrote:

> Bedst ville være hvis noget indhold kunne fjernes, feks. menu, lydspor,
> undertekster, ekstra materiale osv.

Det kan DVDSkrink.

--
Jesper Lund