Lime/lode aluminium
Fra : Ivan

Dato : 18-02-11 15:48

Dav i gruppen

Jeg skal have lavet nogle blomster holderer, til "spring flowers". Planen
var at lave det i aluminium, noget fladplade og noget rør. Bukke flad plade
og save rør over til længde er passer. Hvordan samler jeg det her aluminium,
kan det limes eller hvordan.
Flad plade der hedder der s.. ikke, eks 30*1000(30mm bredt og 1000 mm langt)

Håber at I forstår hvad jeg mener.

Hi
Ivan

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-11 16:11

"Ivan" <dur@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse
> [...]
> var at lave det i aluminium, noget fladplade og noget rør. Bukke flad
> plade og save rør over til længde er passer. Hvordan samler jeg det her

Se denne tråd for inspiration:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/8/aft/123680/afv/topic

Jeg ved ikke hvad det er du vil lave, men måske kunne det lade sig gøre
simpelthen at samle med pop-nitter?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ivan

Dato : 18-02-11 18:03

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/8/aft/123680/afv/topic
>
> Jeg ved ikke hvad det er du vil lave, men måske kunne det lade sig gøre

Dav Matrin
Nej det kan ikke samles med popnitter. Har du set en tryllekunster
fremtrylle blomster, det er sådan nogen jeg skal have lavet et par holder
til, jeg har min stand på scenen og på en kuffert vil have dem til at stå.

Hi
Ivan

Fra : Klaus

Dato : 19-02-11 05:49

Den 18-02-2011 18:03, Ivan skrev:

> [...]
> fremtrylle blomster, det er sådan nogen jeg skal have lavet et par
> holder til, jeg har min stand på scenen og på en kuffert vil have dem

Du skal bruge en tigsvejser, men det er ikke nemt at svejse i aluminium.
Og har emnerne, der skal svejses, forskellig tykkelse, så bliver det
vanskeligt at lave noget der holder og er pænt. Aluminium adskiller sig
meget fra rustfast stål og sort jern. Hvis ikke du er erfaren
tigsvejser, så kontakt en smed, der kan svejse i aluminium.

--
mvh.
Klaus Ankerstjerne

Fra : Ivan

Dato : 19-02-11 09:40

Ivan

> [...]
> meget fra rustfast stål og sort jern. Hvis ikke du er erfaren tigsvejser,
> så kontakt en smed, der kan svejse i aluminium.

Dav i gruppen

Nej jeg kan ikke svjse, så enten bliver det noget med at lime eller laver
det i træ. Ang. lim er der jo mange forskellige typer at vælge imellem.
Jeg takker for input/gode råd.
Så jeg slutter bare tråden herfra.

Hi
Ivan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-11 10:12

Ivan skrev:
> enten bliver det noget med at lime

Har før haft held til at lime (plane flader) i aluminium sammen med
2-komponent.

Hans
www.zofiaoghans.dk