udlæg i bil med pant i
Fra : Lars Raaby

Dato : 17-02-11 09:46

Kan der gøres udlæg i en bil hvor der er pant i?

A har købt en bil hvor pengene er lånt i bank og de har lavet
pant i bilen. Det er jo meget normalt.

A har en gammel gæld som ikke er betalt og nu er A blevet kaldt i
fogedretten. Kan kreditor 2 gøre udlæg i bilen og kræve den solgt?
Gælden til kreditor 2 er større en bilens værdi.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Kasper Demant

Dato : 17-02-11 15:55

Den 17-02-2011 09:45, Lars Raaby skrev:
> [...]
>
> A har en gammel gæld som ikke er betalt og nu er A blevet kaldt i
> fogedretten. Kan kreditor 2 gøre udlæg i bilen og kræve den solgt?
Ja
> Gælden til kreditor 2 er større en bilens værdi.
Ligemeget

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-02-11 02:58

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> wrote in message

> Ja

Men det vil vel næppe ske, da kreditor 2 ikke vil få noget ud af at kræve
bilen solgt? Men jeg er enig i, at kreditoren vil gøre udlæg.

--
Kurt Lund