MS Windows
briani 27239
Vedr. Messenger
Fra : Steen F.

Dato : 17-02-11 14:54

Da instant-messaging gruppen åbenbart er helt død (seneste indlæg er fra
oktober 2010), så prøver jeg her.

Det drejer sig om Windows Live Messenger 2011 med Plus 5.

Hvis man starter Messenger som skjult (offline), og kan se at fx 5
venner er online, så kan man vælge at "gå online" således de kan se mig.
Men hvis man i stedet gerne vil forblive skjult/offline for 2 af
vennerne, hvordan gør man så det?

Man kunne i gamle dage sætte flueben ud for de venner som man ville
forblive skjult/offline overfor, men det tyder på at funktionen er væk
nu. Man kan ikke vælge at være skjult/offline overfor nogen, sålænge man
er skjult. Man skal gå online for at vælge "skjul" overfor de udvalgte
personer, men så har de jo set én.

Mvh
Steen

Fra : Søren Blom

Dato : 17-02-11 16:03

"Steen F." wrote

[...]

Du skriver bare til den person du vil skrive til, så spørgs msn, om du skal
være online for den / dem du skriver til og forblive offline for resten. Vær
dog opmærksom på, at næste gang du logger på msn, så står dine indstillinger
som da du forlod det, så dem du var offline for før, er du stadig offline
for osv.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Steen F.

Dato : 18-02-11 16:36

Den 17-02-2011 16:02, Søren Blom skrev:
> Du skriver bare til den person du vil skrive til, så spørgs msn, om du
> skal være online for den / dem du skriver til og forblive offline for
> resten.

Det er rigtigt, men hvis jeg gerne vil kunne ses af alle pånær én person?

Fra : Bo

Dato : 18-02-11 16:46

Efter mange tanker skrev Steen F.:

> Det er rigtigt, men hvis jeg gerne vil kunne ses af alle pånær én person?

Så slet ham....

I de gamle versioner, kunne man blokere en person. Han er vel ikke
online 24/7 så det skulle vel være muligt at sætte ham i skammekrogen

Fra : Steen F.

Dato : 19-02-11 00:39

Den 18-02-2011 16:46, Bo skrev:
> Så slet ham....

Det er ikke en option.

> I de gamle versioner, kunne man blokere en person. Han er vel ikke
> online 24/7 så det skulle vel være muligt at sætte ham i skammekrogen

Jah, men det er ikke helt optimalt desværre. Det kan være at forskellige
personer skal blokeres fra gang til gang.

Mvh
Steen

Fra : Max

Dato : 18-02-11 18:57

Hej Steen F.

> Da instant-messaging gruppen åbenbart er helt død (seneste indlæg er
> fra oktober 2010), så prøver jeg her.

Det er da klart at den er død hvis ingen poster der.

Max

Fra : Steen F.

Dato : 19-02-11 00:41

Den 18-02-2011 18:57, Max skrev:
> Det er da klart at den er død hvis ingen poster der.

Hehe ja, men jeg regner ikke med svar derinde når ingen har skrevet
noget nyt i 5 måneder. Håber du forstår.

Mvh
Steen