Intelligent design er en selvfølge i 2011
Fra : Lyrik

Dato : 16-02-11 08:11

Uden blusel kigger man efter intelligent design når man skal bruge en
løsning. Her er ikke "For og imod"; her er kun "mig få!!" i
forbindelse med idéer fra det intelligente design vi lever og ånder i,
og iblandt.
Man stillede sig spørgsmålet hvorfor bliver en moderkage ikke afstødt?
den består jo af fremmed genmateriale kommende fra faderen? Og på den
måde fandt man et vigtigt intelligent design som forhindrer
afstødelsen af en moderkage.

Det er kun ét af utallige eksempler.

Men det afslører at når man skal løse problematik i dag så går man
direkte til den omkringliggende verdens design. Det er et
paradigmeskift fra 60-ernes:"Naturen, det billige skidt!"; til
2011's:"Naturen det hyperintelligente design!"

Der er ikke mere nogen diskussion, det intelligente design fører
verden fremad imod nye opfindelser.

MvH
Jens

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 16-02-11 20:13

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

ID er for formørkede fanatikere der liver i en mental middelalder.

Fra : Dybbøl

Dato : 16-02-11 20:50

Den 16-02-2011 20:12, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> [...]
>
> MvH
> Jens
>
> ID er for formørkede fanatikere der liver i en mental middelalder.

Hmm, du virker nu heller ikke alt for intelligent designet - tshi, fnis,
fnis!

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-02-11 22:20

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev i

> ID er for formørkede fanatikere der liver i en mental middelalder.

Ak ja, så fik vi igen en masse forvrøvlede fordomme.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-11 22:33

Andreas Falck skrev:
> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev i

> Ak ja, så fik vi igen en masse forvrøvlede fordomme.

Det er vel kun én fordom?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-02-11 12:33

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
ijh7kg$ejv$1@speranza.aioe.org:

> ID er for formørkede fanatikere der liver i en mental middelalder.

Uh, nu får du ballade med din imam, Flemse. Jeg har straks videresendt din
holdning til ID til ham, så vi lige kan få en vurdering af dine ytringer
baseret på Sharia.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 09:01

On 16 Feb., 20:12, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <l...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> MvH
> Jens
>
> ID er for formørkede fanatikere der liver i en mental middelalder.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Poul!
Der er en fremmed der har sendt et indlæg fra din PC! Det kan da ikke
være fra dig?

MvH
Jens

Fra : Sømand1

Dato : 16-02-11 20:25

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message
> [...]
> 2011's:"Naturen det hyperintelligente design!"
>
> Der er ikke mere nogen diskussion, det intelligente design fører

Helt klart, og det har det altid gjort. Uintelligent design er en klamp om foden
for fremskridt.

Fra : Patruljen

Dato : 16-02-11 12:32

On 16 Feb., 20:24, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> "Lyrik" <jenserikb...@gmail.com> wrote in message

> Helt klart, og det har det altid gjort. Uintelligent design er en klamp om foden
> for fremskridt.-

En klamp om foden for fremskridt?

Jo - det kan kun gå fremad for dig. Et kvart skridt tilbage for dig og
du er dømt udviklingshæmmet :)

Fra : Sømand1

Dato : 16-02-11 20:44

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> En klamp om foden for fremskridt?
>
> Jo - det kan kun gå fremad for dig. Et kvart skridt tilbage for dig og
> du er dømt udviklingshæmmet :)

Her har vi en udmærket eksempel på en respons fra et dyr med et uintelligent
design.

Fra : Shapescare

Dato : 18-02-11 17:27

On Feb 16, 4:11 pm, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 2011's:"Naturen det hyperintelligente design!"
>
> Der er ikke mere nogen diskussion, det intelligente design fører

Ergo: Den største oppfinnelse av dem alle; Gud, har ikke oppstått av
seg selv.

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 09:21

On 19 Feb., 01:27, Shapescare <farentilma...@gmail.com> wrote:

> Ergo: Den største oppfinnelse av dem alle; Gud, har ikke oppstått av
> seg selv.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

lad os lege med tanken:"Måske har vi konstrueret Gud!" Så lad os også
finde grunden til at vi har "konstrueret Gud"

Lad os sige at stenaldermenneskene i det kaos af tyveri, mord og pile
som vi blandt andet kan se på fund som Ötzel-det frosne mumie, indså
nødvendigheden af faste moralske fælles retningslinier for hele
menneskeheden. Man lagde ud med at forbyde tyveri og mord. De største
brud på "menneskerettighederne" og præcis det stenaldermanden Ötzel
var blevet offer for.
Det kunne ikke være en stammelov. Det måtte have universel accept,
for at skabe fred og ro og tålelige menneskelige kår.
Derfor opfandt man Gud!
Gud var menneskets fælles skaber eller designer per definition, så
hans autoritet på området kunne ikke spørgsmålsættes. Han havde sagt
at tyveri og mord var strengt forbudt for mennesker. Han havde sagt at
det var retslige krænkelser der krævede arrestation og domfældelse. Så
kunne alvoren ikke blive stærkere understreget.

I accepten af den fælles opfindelse "Gud" kunne mennesker endelig
enes om fælles moralbegreber omkring tyveri og mord. Senere udvidedes
den fælles opfattelse af andre livsregler. Konkurrerende guder opstod
også med deres moralnormer og der blev derved en konkurrence mellem
gudsbegreberne.
Monoteismen vandt over polyteismen i længden. Delvis nok fordi
flergude-tilhængerne altid kunne finde en "anden gud" med en dårlig
moral de kunne følge og derved bryde det oprindelige formål, som var
retsorden og menneskeret. Hvis der kun var én Gud, så havde man kun
hans normer at holde sig til.

Derfor er det farligt at gå tilbage til tiden uden gud. Med mindre man
synes at det er en spændende tilværelse som Ötzel at flygte fra
tyveknægte over Alperne og dø på toppen med et pileskud under armen.

Så det er ikke løgn at:"Hvis Gud ikke eksisterede, så måtte vi opfinde
ham!"

Derfor vi jeg advokere for at vi betragter Gud som menneskets ophav og
ikke udvander troen på hans eksistens. Vi har i høj grad brug for at
han er en realitet i alle menneskers liv. En de skal stå til regnskab
overfor og derfor gør deres yderste for at være kærlige , hjælpsomme
og sociale.

Ja det har du aldrig hørt før, men det har du nu.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 09:45

On 19 Feb., 17:20, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

Lad mig fortsætte tanken lidt endnu.

De første guder var familieguder. Inanna moderguden blev tilbedt i
templet i URUK. Gudeverdenen blev opfattet i menneskets billede, som
en FAMILIE-gudeverden med far, mor og børn. Faderguden EA udtalt "eJa"
og senere af hebræere udelukkende Jah.

Med patriarkatet forsvandt moderguden og FADERGUDEN, nu "Jah" blev
himlens enehersker. Gudebørnene og gude-bedstefædre og -mødre
forsvandt ligeledes i konkurrencen med Patriarkfaderen, med total
dominans over familien.
Inannas tempel sank i grus.

"Jah" patriarkguden regerede i generationer som satte MANDEN, FADEREN,
PATRIARKEN som arving til alle forjættelser. Resten af familien var
kun hans ejendom som han kunne behandle efter forgodtbefindende, kun
begrænset af noge få forbehold fra patriarkgudens regler.

Men så skete der noget mirakuløst. Jesus åbenbarede sig! Med et slag
kom kærligheden mellem mennesker i centrum og den strenge patriarkgud
blev sat på porten! Det var nye tider! "Den der vil være stor iblandt
jer skal være de andres tjener!" Ministerbegrebet var født! "Alle er
brødre!", demokratibegrebet var født! "Der skal ikke være forskel på
mand og kvinde, fri og træl,- de skal alle være lige i Kristus!" Et
nej til diskrimination var født!
"Gud lader det regne på både retfærdige og uretfærdige!"
Menneskerettighederne og humanismen! Var født!

Derfor er Jesus Kristus den moderne Gud for alle mennesker og for alle
i familien! Det er nødvendigt for hele verden at Gud Jesus Kristus
styrkes!

Mvh
Jens

Fra : @

Dato : 19-02-11 17:53

On Sat, 19 Feb 2011 08:44:36 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

>Men så skete der noget mirakuløst. Jesus åbenbarede sig!

du nåede desværre bare ikke at få et billede eller anden form for
bekræftelse -

næste gang Jesus dukker op kan du så ikke formå ham til at optræde i
TV?

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-11 14:27

Lyrik skrev i

> [...]
>
> Derfor er Jesus Kristus den moderne Gud for alle mennesker og for alle
> i familien! Det er nødvendigt for hele verden at Gud Jesus Kristus

Jeg kan se at du i store træk har samme synspunkt som kætteren Markion der
også kreerede sin egen gud og sin egen Jesus der slet ikke havde noget med
den bibelske Gud og den bibelske Jesus at gøre.

Der er snart ingen ende på de kætterier der også i dag findes blandt dem der
kalder sig kristne. Og altså kalder sig kristne med urette.

Fra : Vidal

Dato : 20-02-11 16:43

Den 20-02-2011 14:27, Andreas Falck skrev:

> [...]
>
> Der er snart ingen ende på de kætterier der også i dag findes blandt dem der
> kalder sig kristne. Og altså kalder sig kristne med urette.

Den danske forfatter har jo også sin tolkning af Jesus
i 'Vreden Søn'. Jeg synes det er interessant at absolutte
ateister er så påvirket af kristendommen, at de er nødt til
at tilpasse Jesus, så han fungerer i deres univers også.

Det gælder jo f.eks. Harald Mossige, som faktisk tror på
en fiktion, der er konstrueret af en amerikansk forfatte
Burton L Mack, der omskriver Jesus til at være en 'græsk'
kynisk (i den oprindelige mening) filosof.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 20-02-11 17:34

Den 20-02-2011 16:43, Vidal skrev:

> Den danske forfatter har jo også sin tolkning af Jesus

Altså Hans Kirk.

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-11 10:06

On 19 Feb., 17:52, "@" <Sna...@snabel.net> wrote:

> du n ede desv rre bare ikke at f et billede eller anden form for
> bekr ftelse -
>
> n ste gang Jesus dukker op kan du s ikke form ham til at optr de i
> TV?

Der er ingen person der er så veldokumenteret som Jesus. Han har endda
sit eget kompendie det Nye Testamente propfyldt med citater og
oplevelser med ham.

Når han kommer igen kan du se hans korstegn på himlen. selv om dit TV
er i stykker!

MvHJens

Fra : @

Dato : 19-02-11 19:08

On Sat, 19 Feb 2011 09:05:56 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

>Der er ingen person der er så veldokumenteret som Jesus.

OK

så kan jeg altså regne med at næste gang du træffer ham vil du forsøge
at få Jesus i TV?

>Når han kommer igen kan du se hans korstegn på himlen. selv om dit TV
>er i stykker!

jeg har da set korstegn på himlen mange gange -

men ser du- det er altså kondensstriber fra fly

Fra : Shapescare

Dato : 19-02-11 10:39

On Feb 19, 5:20 pm, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> lad os lege med tanken:"Måske har vi konstrueret Gud!" Så lad os også
> finde grunden til at vi har "konstrueret Gud"

Jeg sier ikke at Gud er skapt av mennesker.
Jeg sier at Gud, hvis vi skal følge din logikk, må ha en intelligent
skaper.

> [...]
> den fælles opfattelse af andre livsregler. Konkurrerende guder opstod
> også med deres moralnormer og der blev derved en konkurrence mellem

Guder .. eller autoritære ideologier, gir menneskene en felles
morallov.

> [...]
> moral de kunne følge og derved bryde det oprindelige formål, som var
> retsorden og menneskeret. Hvis der kun var én Gud, så havde man kun

Nei, monoteismen kan ALDRI vinne.
Gud vil ikke ta på seg ansvaret for all verdens ondskap. Derfor har
han skapt en gud til; Satan.

> Derfor er det farligt at gå tilbage til tiden uden gud. Med mindre man
> synes at det er en spændende tilværelse som Ötzel at flygte fra
> tyveknægte over Alperne og dø på toppen med et pileskud under armen..

Martin Luther kan fortelle oss hvor viktig det er at menneskene har en
gud -RETT gud (ikke den mosaiske).

> Så det er ikke løgn at:"Hvis Gud ikke eksisterede, så måtte vi opfinde
> ham!"

.... eller dem, eller henne.

> [...]
> og sociale.
>
> Ja det har du aldrig hørt før, men det har du nu.

Dette høres ut som noe Immanuel Kant kunne sagt. I hans tid eksisterte
bare èn gud.

Fra : Shapescare

Dato : 20-02-11 10:01

On Feb 20, 4:43 pm, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Den danske forfatter har jo ogs sin tolkning af Jesus
> i 'Vreden S n'. Jeg synes det er interessant at absolutte
> ateister er s p virket af kristendommen, at de er n dt til
> at tilpasse Jesus, s han fungerer i deres univers ogs .

Denne tråden viser at det er de kristne som tilpasser Jesus.

Fra : Vidal

Dato : 21-02-11 00:24

Den 20-02-2011 18:00, Shapescare skrev:

> Denne tråden viser at det er de kristne som tilpasser Jesus.

Det er ikke meget kød på den påstand, har du nogen
argumenter? Hvad får dig til at sige sådan? Eller
mener du Harald, Burton L Mack, Hans Kirk, Philip
Pullman i virkeligheden er kristne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 20-02-11 14:40

On 20 Feb., 14:27, "Andreas Falck" <dewn...@tiiscalii.dk> wrote:
> [...]
>
> Der er snart ingen ende p de k tterier der ogs i dag findes blandt dem der
> kalder sig kristne. Og alts kalder sig kristne med urette.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du er ikke Gud! du kan ikke afgøre hvem der er kristne og ikke
kristne.
Du kan ikke afgøre om Markion var sand troende og hans forfølgere
frafaldne kættere eller omvendt. Det var Markions fortjeneste at
skriften blev delt i et gammelt og et nyt testamente. Han forstod at
menneskets fremtid lå i det sidste.

Du er en arbejder i Guds vingård. Ligesom de andre arbejdere. Du er
ikke arbejdsgiver. Du er arbejdstager. Alle de andre arbejdere står og
falder med vingårdsejerens aflønning og bedømmelse. Det gør vi begge
to.
Kristendom har ikke meget med en bestemt teologi at gøre.
Tror du på at Jesus Kristus er Guds Søn og tror du at Gud oprejste ham
fra de døde, så er du frelst! Så er du gået fra døden over til livet
og skal aldrig i evighed dø. Det er den snævre teologi jeg tror på.
Det er nok.

Det er tydeligt at vi er skabt som skabninger. Det gamle GT siger at
Gud har skabt verden. Det nye NT siger også at Gud har skabt verden.
Det tror jeg på. Jeg kan se at verden er skabt. Jesus er al profetis
ånd. Alle verdenshemmelighederne er skjult i ham. Han viser vejen,
sandheden og fører menesket til livet. Den som tror på ham skal ikke
skuffes.
Af den samme kilde kan ikke udgå frisk- og salt vand. Du er skabt til
at velsigne og ikke til at forbande. Du er snart en gammel mand
Andreas. Du har brug for at nogen tager dig ved hånden. det kan blive
svært hvis du har hugget samtlige hænder af.

MvH
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-11 22:45

Lyrik skrev i

> [...]
> frafaldne kættere eller omvendt. Det var Markions fortjeneste at
> skriften blev delt i et gammelt og et nyt testamente. Han forstod at

Jeg kan se at du, uanset om du erkender det eller ej, er markionit.

Det er jo ikke spor svært at afgøre om Markion er kætter eller ej.

Han forkastede alt det af Jesus og apostlene lære han ikke brød sig om og
forkastede hele GT og store dele af NT og lavede en omskrivning af resten.

Markion er en kætter og alle der følger hans kætterske lære er kættere.

Det er enkelt og ligetil.

Fra : Lyrik

Dato : 20-02-11 15:06

On Feb 20, 10:44 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiiscalii.dk> wrote:
> Lyrik skrev inews:ea53e5d6-65e3-4a8e-ab32-c8c716a8aff7@f18g2000yqd.googlegroups.com

> Jeg kan se at du, uanset om du erkender det eller ej, er markionit.
>
> Det er jo ikke spor sv rt at afg re om Markion er k tter eller ej.
>
> Han forkastede alt det af Jesus og apostlene l re han ikke br d sig om og
> forkastede hele GT og store dele af NT og lavede en omskrivning af resten..
>
> Markion er en k tter og alle der f lger hans k tterske l re er k ttere.
>
> Det er enkelt og ligetil.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Til det kan jeg kun råbe:"Penitenziagite!"

Jens

Fra : tkruse

Dato : 20-02-11 16:06

On 16 Feb., 16:11, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 2011's:"Naturen det hyperintelligente design!"
>
> Der er ikke mere nogen diskussion, det intelligente design fører

ja vis man putter sjælen ind i et rum fyldt med støv og uden tyngde
så er den eneste magnetiske binding til støvet,,,sjælen
og støvet former sig derefter
af støv er du kommet til støv skal du blive og af støv skal du
genopstå
du genopstår med din egen hukommelse af hvordan det hele skal hænge
sammen
solen ,jorden faderen , moderen
og du vækker ny energi imod mørkets magter,,,som du har lært
dette er den lange vej
men Jesus giver håb om at der er en ende på vejen

Fra : Patruljen

Dato : 20-02-11 17:02

On 20 Feb., 22:44, "Andreas Falck" <dewn...@tiiscalii.dk> wrote:

> Det er jo ikke spor svært at afgøre om Markion er kætter eller ej.

Witch scene
http://www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU

> [...]
>
> Markion er en kætter og alle der følger hans kætterske lære er kættere.

Inquisition
http://www.youtube.com/watch?v=uprjmoSMJ-o

Fra : tkruse

Dato : 20-02-11 17:48

On 21 Feb., 01:02, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

>                    Witch scenehttp://www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU

>                   Inquisitionhttp://www.youtube.com/watch?v=uprjmoSMJ-o

Paulus nævner bedragerne ved navn (1 Tim 1,20), men nævner ikke dem
som var bedraget (1 Tim 1,3,6)
så Markion har lært af Paulus
hvem har Andreas Falck lært af
men som Paulus siger,,,,så handler det ikke om Paulus ,Markion ,
Andreas Falck
men de handler om det Kristne livssyn
og hvem kan se med Kristus livssyn,,, ikke Paulus ,Markion , Andreas
Falck

Fra : tkruse

Dato : 20-02-11 17:59

On 21 Feb., 01:48, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]

så Markion har lært af Paulus
hvem har Andreas Falck lært af ?
men som Paulus siger,,,,så handler det ikke om Paulus ,Markion ,
Andreas Falck og Patruljen
men de handler om det Kristne livssyn
og hvem kan se med Kristus livssyn,,, ikke Paulus ,Markion , Andreas
Falck og Patruljen
men skal vi tale om kætter så synes Patruljen og Andreas Falck at være
de største
men det skyldes uvidenhed om Kristus livssyn
hans anbefaling er,,,velsind kun,,,,og hvorfor,,,det er vær at
diskutere
men svært for dem som er bange for følelser

Fra : Shapescare

Dato : 21-02-11 09:12

On 21 Feb, 00:24, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Det er ikke meget k d p den p stand, har du nogen
> argumenter? Hvad f r dig til at sige s dan? Eller
> mener du Harald, Burton L Mack, Hans Kirk, Philip
> Pullman i virkeligheden er kristne?

Det vet jeg ikke.
Men ateister kan ikke ha mer enn akademisk interesse av en guddommelig
person (Jesus). Ateister kaller ikke hverandre "kjettere".

Andreas Falck, selverklært kristen, sier:

"Markion er en kætter og alle der følger hans kætterske lære er
kættere.
Det er enkelt og ligetil."

Bare monoteister kan være Besserwissere.

Fra : tkruse

Dato : 21-02-11 09:43

On 21 Feb., 17:11, Shapescare <farentilma...@gmail.com> wrote:

> [...]
> kættere.
> Det er enkelt og ligetil."
>
> Bare monoteister kan være Besserwissere.

JA der er sku da ingen som følger Markion,,,det er bare noget lyst til
lavsgi flueknepperi
og dem som gider at diskutere det,,,er ødelægger af det som det
virkeligt drejer sig om
vi var helt ude hvor Kragerne vender,,,men vi oplevede et nådefyldt
lys fra ordet om korset
og for at hjælpe menneskers uforstand lidt,,,så står der skrevet,,,at
korset er en mærkelig måde