Skærme
Fijala 3554
Hvilken skærm?? Gode råd
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 16-02-11 14:50

Lidt hjælp/råd omkring anskaffelse af PC Monitor (fladskærm) søges.

Bruger er fotograf og skærmen skal fortrinsvis anvendes til
billedredigering.

Et solidt prisfornuftigt produkt. - Jeg har søgt på emnet og ser at HP
har en udgave 22" til ca. 3.000 kr.
Samsung tilbyder en tilsvarende til under den halve pris.

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

M.V.H.
Palle

Fra : jk

Dato : 16-02-11 16:27

On Wed, 16 Feb 2011 14:50:23 +0100, "Palle Bugtrup" <burini@mail.dk>
wrote:

> [...]
>har en udgave 22" til ca. 3.000 kr.
> Samsung tilbyder en tilsvarende til under den halve pris.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Ja, det skal være en god paneltype m.h.t. farvegengivelse.

TN panel er nærmest bandlyst.

Brug evt. site www.prad.de der specificerer det ordentligt.

LED-backlight er desuden gavnligt for elregningen.

F.eks. bruger denne BENQ 24" skærm kun 28 watt og koster under 2000
kr.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281140

Apple's 24" S-ips LED-backlight er fantastiske, men meget kostbare.

Ellers s-pva panel fra f.eks. Dell. Men de er ikke med LED-backlight.

mvh

John

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 16-02-11 22:55

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Apple's 24" S-ips LED-backlight er fantastiske, men meget kostbare.
>
> Ellers s-pva panel fra f.eks. Dell. Men de er ikke med LED-backlight.

Tak John

Tænker valget bliver DELL 2209 WA ULTRASHARP 22", - den skal bruges syd
for landegrænsen, så det går nok uden LED-backlight.

Hilsen,
Palle