Juno/ Klovn, the movie
Fra : Steen

Dato : 13-02-11 22:32

Ikke fordi de to film har nogetsomhelst med hinanden at gøre, men det er
de to film jeg har set for nyligt, som stadig står klart i min
erindring.

Juno, fordi det var en finurlig lille fortælling, med en nuttet nørdet
pige, der gav mig en tro på menneskeheden - og Klovn, fordi den bare var
over the top, og simpelthen tog dansk film ud et sted den ikke havde
været før.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-02-11 06:59

Den 13-02-2011 22:31, Steen skrev:
> og Klovn, fordi den bare var
> over the top, og simpelthen tog dansk film ud et sted den ikke havde
> været før.
Nå jeg så ikke lige der var en anden der også havde skrevet om den her -
ja den er sgu suveræn
men der er bare nogen ting her i livet man ikke gør (som de gør) - men
hvad voksne mennesker ellers kan finde på der er alt muligt og det er
det klovn
fed film

Fra : Steen

Dato : 14-02-11 16:04

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:
> [...]
> men der er bare nogen ting her i livet man ikke gør (som de gør) - men
> hvad voksne mennesker ellers kan finde på der er alt muligt og det er

Det jeg også kunnet have været foruden, var at se en stakkels lille dreng
med en minipik
--
http://twitter.com/Steenbj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-02-11 21:28

Den 14-02-2011 16:03, Steen skrev:

> Det jeg også kunnet have været foruden, var at se en stakkels lille dreng
> med en minipik

Meningen (formoder jeg) er at man skal blive stødt og more sig over en
film som denne og det fungere fint
men derfor er der stadigt grænser for hvad man gør og ikke gør og alt
hvad der handler om børn deres kønsdele
og seksualitet - der skal man som voksen bare gå på katte poter med
stort omhu vælge hvad man siger og gør over for disse små sarte væsner
og uanset hvordan man stiller det op så går de over den grænse på en
måde der er usmagelig ... nå men i mangel af bedre må man gå ud fra
drengen var rigeligt informeret inden han tog rollen
og helt sikkert er fyrsteligt betalt for det - men derfor er det jo
ikke sikkert han synes det er skønt når han bliver ældre - jeg ved det ikke.

og Man kan jo ikke ligefrem sige Frank og Casper skåner sig selv :)

jeg sad lige og så et afsnit af de nyer klovn - hvor Frank skal passe
butikken imens konen er ude - wc er lukket og der er kun en katte bakke
- hvad selvf føre de sædvanlige komplikationer med
sig - jeg grinede simpelthen så længe og så meget jeg næsten fik ondt i
maven og jeg ser normalt helt bestemt ikke stand up noget der er morsomt
osv. men den var suveræn
BMM

Fra : Anglachel

Dato : 20-02-11 12:52

> [...]
>
> Juno, fordi det var en finurlig lille fortælling, med en nuttet nørdet
> pige, der gav mig en tro på menneskeheden

Ja den er rigtigt glimrende, Ellen Page har en ret imponerende
udstråling hendes alder taget i betragtning. Og soundtracket er
fremragende, det gør det i sig selv værd at se filmen.