Hjælp til opsætning af 2 routere + NAS
Fra : kahahansi

Dato : 13-02-11 11:49

Håber der er nogen der kan hjælpe med følgende problem.

Jeg har 2 routeren en Xyzel P-2602HWL-D2 router med VoIP som er
leveret af min ISP, og en D-Link DIR-655, som jeg har købt for at få
801.11n hastighed, da jeg gerne vil forbinde min Synology Nas server
til en router med højere hastighed.

Mit problem er nu, at jeg ikke kan nå ftp serveren på Nas'en, da jeg
ikke lige kan gennemskue, hvordan jeg sætter de 2 routere op i forhold
til hinanden

Jeg er helt med på at jeg skal lave Portforwarding til f.eks. port 21
for at få fat i FTP'en, men jeg er i tvivl om, på hvilken router det
skal gøres, og hvad der ellers skal laves af indstillinger på de 2
routere

Det skal lige tilføjes, at hvis jeg tilslutter min NAS til Xyzel
routeren, kan jeg sagtens nå FTP'en

Xyzel routeren har IP adresse 192.168.10.1 og min D-Link router har
IP 192.168.0.1,

WAN adressen på min D-Link router er 192.168.10.10 og min NAS server
har IP 192.168.0.20 og er selvfølgelig forbundet til D-Link routeren

Er der nogen der kan hjælpe

På forhånd tak

Karsten

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-02-11 12:01

Den 13/02/11 11.48, kahahansi skrev:
> [...]
>
> WAN adressen på min D-Link router er 192.168.10.10 og min NAS server
> har IP 192.168.0.20 og er selvfølgelig forbundet til D-Link routeren

Din PC har måske ikke fået at vide at den skal route trafik gennem to
forskellige routere, afhængigt af hvor trafikken skal hen?

Din D-link router er måske sat op til NAT?

Port forwarding er ikke nødvendig, hvis du ikke kører NAT. Hvis du kører
NAT, skal D-link-routeren forwarde de to ftp-porte og det er
D-link-routerens ip, du skal ftp'e til.

Det ville være lettere hvis du havde alle enheder (bortset fra Xyzel) på
LAN-siden af D-link routeren.

Mvh. Lars

Fra : kahahansi

Dato : 13-02-11 13:31

On Sun, 13 Feb 2011 12:01:16 +0100, Lars Kongshøj
<lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> [...]

>D-link-routerens ip, du skal ftp'e til.
>
>Det ville være lettere hvis du havde alle enheder (bortset fra Xyzel) på

Hej Lars

Tak for dit hurtige svar, desværre tror jeg ikke jeg helt forstår hvad
du mener.

Kort fortalt vil jeg gerne kunne nå min NAS fra Lan siden via min
hurtige D-Link Router da den jo kører 801.11n, og jeg vil selvfølgelig
også gerne kunne tilgå NAs'en via FTP fra WAN siden.

Jeg vil selvfølgelig bruge D-Link routeren som mit wireless netværk.
Jeg er nødt til at beholde Xyzel routeren, da jeg bruger VoIP, som
ikke findes i D-Link routeren

Nogen forslag ?

M.v.h.
Karsten

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-02-11 14:15

Den 13/02/11 13.31, kahahansi skrev:
> [...]
>
> Jeg vil selvfølgelig bruge D-Link routeren som mit wireless netværk.
> Jeg er nødt til at beholde Xyzel routeren, da jeg bruger VoIP, som

Hvis du vil tilgå din NAS fra internettet, så prøv at læse dette:
http://homepage.mac.com/car1son/static_port_fwd_ftp_xtra.html

Eller endnu bedre: lad være, og brug en protokol som scp i stedet, den
er der vist ingen dikkedarer ved.

Mvh. Lars

Fra : kahahansi

Dato : 13-02-11 15:08

On Sun, 13 Feb 2011 14:15:00 +0100, Lars Kongshøj
> [...]

>http://homepage.mac.com/car1son/static_port_fwd_ftp_xtra.html
>
>Eller endnu bedre: lad være, og brug en protokol som scp i stedet, den

Tak for svaret, men nu har jeg endelig fået løst problemet så det
virker som jeg havde forestillet mig

m.v.h.
Karsten

Fra : Keven Nielsen

Dato : 09-03-11 16:14

On 13 Feb., 09:07, kahahansi <kahaha...@gmail.com> wrote:

> Tak for svaret, men nu har jeg endelig f et l st problemet s det
> virker som jeg havde forestillet mig
>
> m.v.h.
> Karsten

Bliver lige nysgerrig hvad gjorde du ? jeg kæmper stadig med at få
forbindelse fra WAN siden !