Andet multimedie
bentjuul 3670
Slå Color Management fra på hhv.
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 13-02-11 15:14

Hej.

Er i tvivl om det er rette gruppe, men forsøger....

Jeg er ny Mac mand og arbejder lidt med udskrivning af fotos, hvor jeg
har kalibreret skærmen med Spyder Pro 2. Jeg anvender Ligthroom 3 til
fotobehandlingen og anvender min egen farveprofil (skærmens), når der
udskrives.

Spørgsmål: Hvordan slå jeg "printer color management" fra på de to
nævnte printere (Canon IP 3000 og HP officejet Pro 8500 A), så det ikke
er printeren farvestyring som anvendes, men min profil, så det jeg ser
på skærmen farvemæssige ligner det der kommer ud på print?

mvh

Jesper

Fra : skeptikeren

Dato : 13-02-11 15:33

On Sun, 13 Feb 2011 15:14:09 +0100, Jesper Christophersen
<christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
>er printeren farvestyring som anvendes, men min profil, så det jeg ser
>på skærmen farvemæssige ligner det der kommer ud på print?

Primært skal du anvende papirets profil til den specifikke printer og
ikke skærmens!.
Jeg kender ikke dine printere; men de kan helt sikkert stilles til
"ingen farvestyring"

mvh

sk

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 20-02-11 10:25

Den 13-02-2011 15:32, skeptikeren skrev:

> [...]
> ikke skærmens!.
> Jeg kender ikke dine printere; men de kan helt sikkert stilles til

Takker for sit svar - men jeg kan desværre ikke fine ud af at stille den
til ingen farvestyring....træls

mvh

Jesper