Adfærd...
Fra : Allig8or

Dato : 13-02-11 11:12

Vi har en labrador,på godt 5 år..
Vi hentede ham på internat,for ca 1 år siden...
Når han får lidt rester fra aftensmaden og har spist dem,lægger han sig
næsten på tallerkenen,og sommetider,med hovedet oppe i tallerkenen.....
Nogle bud på hvad denne adfærd skyldes....?

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 13-02-11 12:59

On Sun, 13 Feb 2011 11:12:12 +0100, "Allig8or"
<allig8or125@hotmail.com> wrote:

> [...]
>næsten på tallerkenen,og sommetider,med hovedet oppe i tallerkenen.....
>Nogle bud på hvad denne adfærd skyldes....?

Hej - jeg kan kun gætte:

Nu er labradorer jo normalt meget glade for mad
En måde at bede om mere mad på? Noget med tryghed?
Kan I fjerne tallerkenen uden problemer?

Min egen genbrugs-labradorblading på 12 år kan finde på at ligge sig
flat ned på maven med bedende øjne og forbenene strakt frem i håb om
at kommer mere mad

Mvh. Jørgen

Fra : Allig8or

Dato : 17-02-11 17:31

"Jørgen Dalgaard" <dahlgaard@mailme.dk> skrev i meddelelsen

> Hej - jeg kan kun gætte:
>
> Nu er labradorer jo normalt meget glade for mad
> En måde at bede om mere mad på? Noget med tryghed?
> Kan I fjerne tallerkenen uden problemer?

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ja der er ingen problemer i det...
og som Jeg kan se i det andet svar,tallerknen er lige ved siden af
spisebordet,men han tigger ikke, mens vi spiser...
Han kan endda falde i søvn,med hovedet oppe i tallerknen.

Vi har haft hund siden 1975 ,men aldrig oplevet dette....

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

> Min egen genbrugs-labradorblading på 12 år kan finde på at ligge sig
> flat ned på maven med bedende øjne og forbenene strakt frem i håb om
> at kommer mere mad
>
> Mvh. Jørgen
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Tak for svar til begge.....

mvh

Henning Holm
med Drago...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-11 08:45

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> næsten på tallerkenen,og sommetider,med hovedet oppe i tallerkenen.....
> Nogle bud på hvad denne adfærd skyldes....?

Hvad der måske var mere interessant at vide er... Står tallerkenen ved siden
af spisebordet, eller ?

Umiddelbart ville jeg tolke det således, at skulle der tilfældigvis komme
mere mad forbi, gælder det om at være her. Oplevede det kun et par enkelte
gange, med min egen hanhund ( RIP ) Men der var det jo nok mere konkurrencen
om maden der talte, da de to tøser jo var noget mindre, og mere gesvindte...

M.V.H....Benny..