Fullrate + sonos?
Fra : Per H

Dato : 12-02-11 21:27

Hvordan får jeg mit Sonos til at connekte mit fullrate når jeg har min
egen router imellem. Alt andet virker, bare ikke sonos.

per

Fra : Frank Damgaard

Dato : 13-02-11 08:48

Den 12-02-2011 21:27, Per H skrev:
> Hvordan får jeg mit Sonos til at connekte mit fullrate når jeg har min
> egen router imellem. Alt andet virker, bare ikke sonos.

http://www.sonos.com/
har mange produkter så du må nok lige præcisere hvad der er for en "sonos"
du har.

Og "connecte" mener du forbinde med netværkskabel til fullrate's Zyxel modem/router?

Fra : Per H

Dato : 13-02-11 09:52

On Sun, 13 Feb 2011 08:47:48 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

> [...]
>du har.
>
>Og "connecte" mener du forbinde med netværkskabel til fullrate's Zyxel modem/router?

Der var forbindelse fra Fulrates Zyxel modem, til min gamle netgaer
router som havde forbindelse til sonos. Men sonos sagde "no
connektion"

Men de har fundet hinanden, jeg skulle bare lige rode lidt mere med
ledningerne. Tror mere det var et tilfælde,,

per

Fra : Frank Damgaard

Dato : 13-02-11 15:37

Den 13-02-2011 09:52, Per H skrev:

> Der var forbindelse fra Fulrates Zyxel modem, til min gamle netgaer
> router som havde forbindelse til sonos. Men sonos sagde "no
> connektion"

Husk at du så måske kører dobbelt NAT hvis du i opsætning af netgear
ikke har slået DHCP-server fra og kun forbinder på LAN porte
til Zyxel modem/router.
Netgears WAN port skal således ikke forbindes.

Fullrate har et sted på deres forum-sider en vejledning i
opsætning af ekstra routere bagved Fullrates.

(jeg antanger at du ikke har "offentlig IP" dvs. bridge mode på fullrates modem/router)

> Men de har fundet hinanden, jeg skulle bare lige rode lidt mere med
> ledningerne. Tror mere det var et tilfælde,,

godt det lykkedes.

Fra : Per H

Dato : 13-02-11 17:54

On Sun, 13 Feb 2011 15:36:35 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

>Husk at du så måske kører dobbelt NAT hvis du i opsætning af netgear
>ikke har slået DHCP-server fra

det er slået fra.

> og kun forbinder på LAN porte
>til Zyxel modem/router.

der er kun 1 gul forbindelse som skulle til lan port på netgaer.
(dem er der 4 af)

>Netgears WAN port skal således ikke forbindes.

den der tidligere gik til modemet.? den er der ingen stik i.

>Fullrate har et sted på deres forum-sider en vejledning i
>opsætning af ekstra routere bagved Fullrates.
>
>(jeg antanger at du ikke har "offentlig IP" dvs. bridge mode på fullrates modem/router)

Uhh det ved jeg ikke lige. hvor ser jeg det

men det hele fungere vist meget godt. Men det tekniske fatter jeg ik
en dyt af.

per

Fra : Per H

Dato : 13-02-11 19:00

<frank_news@milpent.dk> wrote:

>(jeg antanger at du ikke har "offentlig IP" dvs. bridge mode på fullrates modem/router)

der står Mode " routing"

fulrate bliver først overflyttet den 17, jeg ville bare lige
forberede det hele. ( fra Telmore)

per

Fra : Frank Damgaard

Dato : 13-02-11 19:13

Den 13-02-2011 19:00, Per H skrev:

> der står Mode " routing"
>
> fulrate bliver først overflyttet den 17, jeg ville bare lige
> forberede det hele. ( fra Telmore)

ok, ja og opsætning af fullrate sker først når den sættes til og
initialiseres fra fullrate.

Du har nok ikke offentlig IP (bridge mode) som standard,
det er en ekstra service man bestiller til 10kr/md.

Så for din opsætning er det ok som du har lavet det.

PS
Fullrates router bruger 192.168.1.* LAN netværk IP ,
jeg ved ikke om det er samme LAN IP som med telmore
ellers skal du ind i netgear menu og tilrette når du
får fullrate.

Fra : Per H

Dato : 14-02-11 16:28

Hvad kan jeg bruge det til??

per

Fra : Frank Damgaard

Dato : 14-02-11 16:36

Den 14-02-2011 16:27, Per H skrev:

> Hvad kan jeg bruge det til??

Det har du næppe brug for.

Og dermed betyder det blot at det er Fullrate's modem/router
laver NAT og DHCP (ganske normalt),

Med offentligIP/bridge mode virker fullrates Box *kun* som modem
og du skal selv have en router bagved der laver NAT og DHCP.