MS Windows
briani 27239
Flytning af Biobliotek
Fra : Erik

Dato : 12-02-11 17:51

Jeg har oprettet en ny partition på min store harddisk med henblik på at
flytte biblioteket over.
Jeg kører Windows 7 Home Premium 64 bit. - Er der en smart måde man kan
overføre hele biblioteket på??
Mvh
Erik

Fra : Bo

Dato : 12-02-11 19:33

Efter mange tanker skrev Erik:
> [...]
> flytte biblioteket over.
> Jeg kører Windows 7 Home Premium 64 bit. - Er der en smart måde man kan

Sidder lige og forsøger, at højreklikke på biblioteket i stifinder, og
så crasher stifinder hver gang ?? Havde regnet med, at finde stien
under egenskaber og så flytte ;o/
Har gjort det med mapperne deri, hver for sig. Men det ser sgu ikke ud
som om, man får lov med hele biblioteket på en gang. Muligvis fordi, at
det jo dækker over mapper på forskellig adresse.

Fra : Erik

Dato : 14-02-11 14:43

"Erik" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg fik ikke megen hjælp til dette problem i gruppen, men heldigvis fandt
jeg ud af det selv. - Jeg gjorde sådan: I den tomme partition oprettede jeg
4 nye mapper: dokumenter, billeder, musik og videoer. - Herefter gik jeg ind
i stifinder/bruger/ejer/ og fandt de 4 modsvarende mapper. - På disse
højreklikkede jeg og valgte egenskaber. - Her valgte jeg "flyt" og i den
efterfølgende boks fandt jeg modsvarende mappe på den nye partition.
Herefter trykkede jeg OK, og derefter "anvend", hvorefter overførslen
begyndte.
Forholdsvis simpelt - bare man ved det!
Hilsen
Erik

Fra : Henning

Dato : 14-02-11 16:56

On Mon, 14 Feb 2011 14:42:49 +0100, "Erik" <erkirkeby@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>efterfølgende boks fandt jeg modsvarende mappe på den nye partition.
>Herefter trykkede jeg OK, og derefter "anvend", hvorefter overførslen

Hvis du havde forklaret hvad du ville, havde du måske også fået et
svar? Det fremgår på ingen måde af dit oprindelige indlæg-

Fra : Bo

Dato : 14-02-11 21:34

Erik forklarede:
> [...]

> trykkede jeg OK, og derefter "anvend", hvorefter overførslen begyndte.

Nogenlunde den måde som jeg beskrev, nemlig at flytte dem enkeltvis. du
spurgte bare om en nem måde at flytte biblioteket på, hvilket ikke lige
kunne lade sig gøre i et hug. Men selv tak ...

Fra : Bo

Dato : 14-02-11 22:08

Bo formulerede Monday:
> [...]

> spurgte bare om en nem måde at flytte biblioteket på, hvilket ikke lige
> kunne lade sig gøre i et hug. Men selv tak ...

PS Men hvofor, du opretter nye mapper med navnet på de mapper du vil
flytte, ja det kan jeg ikke rigtigt se pointen i ? Du flytter jo de
eksisterende, og så er det det.

Fra : Edmund

Dato : 14-02-11 22:51

Den 14-02-2011 22:07, Bo skrev:
> Bo formulerede Monday:

> PS Men hvofor, du opretter nye mapper med navnet på de mapper du vil
> flytte, ja det kan jeg ikke rigtigt se pointen i ? Du flytter jo de
> eksisterende, og så er det det.

Når man bruger funktionen flyt, er det kun indholdet der bliver flyttet.
Altså stifinder c:\brugere\"dit brugernavn" højreklik, egenskaber og
vælg fanen placering, vælg flyt.

Flytter man mappen manuelt, skal man selvfølgelig ikke oprette mappe først.
--
Mvh Edmund

Fra : Bo

Dato : 14-02-11 23:53

Edmund har bragt dette til verden:

> Flytter man mappen manuelt, skal man selvfølgelig ikke oprette mappe først.

Jeg har som regel bare ændret drevbokstavet i stien, når man er i
geneskaber>placering

Fra : Edmund

Dato : 15-02-11 00:29

Den 14-02-2011 23:53, Bo skrev:
> Edmund har bragt dette til verden:

> Jeg har som regel bare ændret drevbokstavet i stien, når man er i
> geneskaber>placering

ok, den havde jeg overset

--
Mvh Edmund

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-02-11 20:12

Den 14-02-2011 23:53, Bo skrev:

> Jeg har som regel bare ændret drevbokstavet i stien, når man er i
> geneskaber>placering

Det er vist også den løsning MS selv foreslår.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Redirect-a-folder-to-a-new-location

Du kan godt flytte hele c:\users\<brugernavn> mappen til et andet drev,
via ntfs link, men går det galt er det ikke noget jeg har anbefalet :)

Fra : Erik

Dato : 16-02-11 00:42

Tak for svarene. - Jeg var faktisk nødt til først at oprette nye mapper, da
systemet ellers ikke ville overføre. - For ellers havde jeg selvfølgelig
gjort det.
Mvh
Erik

Fra : Bo

Dato : 17-02-11 01:30

Erik udtrykte præcist:
> [...]
> systemet ellers ikke ville overføre. - For ellers havde jeg selvfølgelig

Nu har du jo klaret den, så der er ikke nogen grund til, at koge suppe
på den længere, men jo det kan man godt. Samme sted.

Hvis ikke du kan må jeg så anbefale dig Total Commander... leg lidt med
det

Fra : Kurd

Dato : 14-02-11 17:52

"Erik" <erkirkeby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flytte biblioteket over.
> Jeg kører Windows 7 Home Premium 64 bit. - Er der en smart måde man kan

Mener du dit filmarkiv?

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-02-11 11:54

Den 14-02-2011 17:51, Kurd skrev:
> Mener du dit filmarkiv?
snarere filarkiv
//finn

Fra : Kurd

Dato : 17-02-11 13:08

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> snarere filarkiv
> //finn

Det var bare et gæt på, hvad et biobliotek kunne være. Men jeg kan godt se,
at det så skal være biobibliotek.