MS Windows
briani 27239
TWAIN directory missing
Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 12-02-11 12:23

Hi.

My scanner has stopped working, i.e. I can't open it from any program.
I get an error message saying:
"Could not open the TWAIN source.
Make sure there is a valid source for your scanner in the TWAIN directory
found in the Windows directory".

It has worked fine before.

Any good advice?

/Jorgen

Fra : Rado

Dato : 12-02-11 12:38

Try reinstalling the scanner software.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Ole C

Dato : 12-02-11 12:55

Jørgen Gerdorf skrev blandt andet:

> PS: I forgot to write that I'm using Windows 7 and IE 8

Udover det temmelig tåbelige at skrive på engelsk i en dansk gruppe, hvad
har du så gjort for at få det til at virke?
Scanneren er i øvrigt nok temmelig ligeglad med hvilken browser du bruger...

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-11 14:15

Jørgen Gerdorf skrev:

> My scanner has stopped working, i.e. I can't open it from any program.

Har du lige fået den sat til en maskine med Windows 7 hvor den
før kørte under XP?

Min ældre scanner kan ikke virke under Windows 7 fordi der slet
ikke er nogen TWAIN-driver, og jeg har for længst skrottet den
medfølgende cd fordi driverne jo var indbygget i XP, og jeg kunne
ikke drømme om at man ville fjerne dem fra senere styresystemer.

Jeg burde have vidst bedre med Microsoft.

> Any good advice?

Behold en gammel pc med XP, og lad den styre scanneren.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-02-11 22:45

> [...]

> ikke drømme om at man ville fjerne dem fra senere styresystemer.
>
> Jeg burde have vidst bedre med Microsoft.

Apple er da bestemt ikke bedre... "Hej kunder, for fremtiden vil al
gammel software på ingen måde fungere på din nye MAC. God fornøjelse."

:P

- Chano Andersen

Fra : Peter T.

Dato : 14-02-11 02:39

Den 12-02-2011 22:45, Chano Andersen skrev:

> Apple er da bestemt ikke bedre... "Hej kunder, for fremtiden vil al
> gammel software på ingen måde fungere på din nye MAC. God fornøjelse."

Det er en god grund til at flytte til mac. Ingen grund til bekymringer. ;)

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-11 13:18

Peter T. skrev:

> Det er en god grund til at flytte til mac. Ingen grund til bekymringer. ;)

Vil du godt forklare hvor Mac er bedre end Apple?

--
Bertel

Fra : Jonas

Dato : 14-02-11 18:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> Vil du godt forklare hvor Mac er bedre end Apple?

Er apple ikke mac?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-11 19:41

Jonas skrev:

> Er apple ikke mac?

Præcis.

--
Bertel

Fra : Peter T.

Dato : 14-02-11 22:19

> Vil du godt forklare hvor Mac er bedre end Apple?

Det var ironisk.

--
Peter T.