dansknet
Fra : reno

Dato : 11-02-11 12:57

jeg har set på tv en reklame for dansknet, er det noget som virker , er der
nogen som har erfaring med dem, vil jeg gerne høre om det.
mvh reno

Fra : Per H

Dato : 11-02-11 14:26

On Fri, 11 Feb 2011 12:57:26 +0100, "reno" <mastek@turbopost.dk>
wrote:

>jeg har set på tv en reklame for dansknet, er det noget som virker , er der
>nogen som har erfaring med dem, vil jeg gerne høre om det.
>mvh reno

hehe prøv at søg på google, der er de ikke just populære

per

Fra : skibber

Dato : 12-02-11 10:49

On 11-02-2011 12:57:27, "reno" wrote:
> jeg har set på tv en reklame for dansknet, er det noget som virker , er
> der nogen som har erfaring med dem, vil jeg gerne høre om det.
> mvh reno

Tag alt med et gram salt.

Jeg har brugt dem nu i flere år og ikke haft
noget at beklage mig over,har også ip telefoni hos dem.

Du vil sikkert få et udfald ind imellem ligesom hos
alle de andre udbydere.

Der er mulighed for at bruge eget udstyr
som jeg bruger,det var en betingelse for mig.

Deres support er blevet meget bedre siden de startede
op,selvom det er ret begrænset hvad jeg har haft brug for.

Tja det er min oplevelse af Dansknet
men der er jo altid for og imod,det er op til dig
at afprøve dem.

/fb

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-02-11 15:36

skibber wrote:

> Der er mulighed for at bruge eget udstyr som jeg bruger,det var en
> betingelse for mig.

Kan du uddybe det? Vil "eget udstyr" sige mulighed for at få en offentlig
IP direkte direkte fra modem til egen router?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-02-11 15:06

Frank Damgaard wrote:

> Det forklarer så hvorfor Telenor's løsning koster ekstra, bla. da man
> bruger flere IP adresser, og løsningen kræver lidt mere af routning
> opsætning.

Ja, det er snarere sammenligneligt med nogle af TDCs erhvervsprodukter
med statisk IP (noget andet end "fast" DHCP-IP).

> Hos fullrate er det "kun" fast DHCP (statisk DHCP?) tildelt IP udfra MAC
> adresser, og køber man 5 stk off. IP addr., så kan man via selvbetjening
> selv ændre/release MAC-addr tilknytning til IP adresse .

Mig bekendt er Fullrate i dag den eneste ISP som i praksis tilbyder
privatkunder at de kan få en offentlig IP fra udbyderudstyret ind på et
netværksinterface på eget udstyr.

Nye TDC forbindelser kommer med deres Sagem Homebox, som er en NAT router,
og af en eller anden grund er ingen ISP i stand til at levere en NAT
router med en stabilitet som bare nærmer sig en lille smule af OpenWrt.
Lidt trist for nu har TDC det billigste VDSL produkt (399 kr/måned for
40/5, uden Fullrate's dyre oprettelsesudgifter).

--
Jesper Lund