MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
billede på skrivebordet
Fra : JB

Dato : 10-02-11 14:41

hvordn indsætter jeg et eller flere billeder på skrivebordet uden at lavet
en ny baggrund

Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-11 16:13

JB skrev:
> hvordn indsætter jeg et eller flere billeder på skrivebordet uden at lavet
> en ny baggrund

Kan du forklare lidt nærmere, hvad det er, du gerne vil?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : oz3jbp

Dato : 10-02-11 09:24

On 10 Feb., 16:12, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Kan du forklare lidt nærmere, hvad det er, du gerne vil?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Hjælp til computeren og internettet:http://kimludvigsen.dk

Et billede "som et ikon bare større" på pc'er skrivebord

Ps: min pc er tilslutte en ekstra skærm, den prima skærm er der et
program som køre sammen med en amatørradio, når programet vis tekst
med nogen koder kan jeg kikke på den ekstra skærm hvor der er et
"billedef" for at se hvad koderne betyder. billedet kunne også være
min kone;-(

Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-11 17:32

oz3jbp skrev:

> Et billede "som et ikon bare større" på pc'er skrivebord

Jeg ved ikke, om det er muligt i Windows 7, men det er i
hvert fald ikke muligt i de ældre versioner af Windows. Det
er muligt i Ubuntu Linux, men det hjælper dig nok ikke så meget.

En løsning kunne være at finde et program til visning af
billeder, og så åbne det/de ønskede billeder i
programvinduer, som du så placerer som ønsket på skrivebordet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-11 18:16

"oz3jbp" <oz3jbp@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Et billede "som et ikon bare større" på pc'er skrivebord

Jeg mener heller ikke, at det er muligt, men hiv din nuværende baggrund
ind i et billedbehandlingsprogram, og kopier dit billede ind i det og
lav en ny baggrund med det nye billede......

Lidt besværlig løsning, men hvis det kun er er et eller få billeder, der
skal ligge der fast, så må det være en mulighed ?

Jan

Fra : Laziter

Dato : 10-02-11 16:48

"JB" <oz3jbp@none.invalid.com> skrev i meddelelsen
> hvordn indsætter jeg et eller flere billeder på skrivebordet uden at lavet
> en ny baggrund

Du køber en masse billige rammer, f.eks. i Tiger marked.
Der smider du dine billeder i og placerer dem på skrivebordet.
Du kan undgå ny baggrund ved at lade være med at male eller tapetsere væggen
hvor dit skrivebord er placeret.

Mvh
Benjamin

Fra : Rado

Dato : 11-02-11 20:24

On Thu, 10 Feb 2011 14:41:09 +0100, "JB" <oz3jbp@none.invalid.com>
wrote:

>hvordn indsætter jeg et eller flere billeder på skrivebordet uden at lavet
>en ny baggrund

Der er et program her der kan indsætte et enkelt billede:

http://miscfiles.net//temp/0001/DesktopWallpaper.zip

I XP skal det være en BMP fil, i Vista og Win 7 skulle man kunne bruge
jpg, png, gif m.m., har dog ikke mulighed for at teste dette. Men det
virker OK i XP med BMP, jeg kan bare ikke få de forskellige
indstillinger (tile, center, fit) til at virke, billedet bliver blot
vist i naturlig størrelse uanset hvad man vælger.

I XP kan man blot vælge en anden filtype end BMP for at få billedet
til at forsvinde igen,

Sourcekoden (C#) kan iøvrigt hentes her hvis nogen skulle have lyst
til at rode med den.

http://www.geekpedia.com/tutorial209_Setting-and-Retrieving-the-Desktop-Wallpaper.html

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer