udskiftning af Netopia til Speedstream
Fra : Filip Ravn

Dato : 10-02-11 11:18

Jeg blev træt af min medarbejder opkobling med Netopia modem/router
fra TDC. Jeg har nu fået fat i et Speedstream 4100 modem fra en
kamerat som også havde TDC opkobling.

Men nu kan jeg ikke få Internet på modemmet, og dhcp funktionen virker
heller ikke, selvom jeg har prøvet med reset.

LED´s:
Power - on
Ethernet - on
DSL -on
Internet -off
Activity -flashing

Nu tænker jeg om man overhovedet kan gøre dette nummer uden at
involvere TDC?

MVH Filip

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-02-11 21:51

Filip Ravn wrote:

> [...]
>
> Men nu kan jeg ikke få Internet på modemmet, og dhcp funktionen virker
> heller ikke, selvom jeg har prøvet med reset.

Mit SS 4100 har også internet LED slukket, og det virker fint. Faktisk
har jeg de samme on/off/flashing LEDs på mit modem.

Men det er ikke en router med WAN og LAN side, så du skal kun regne med 1
(måske 2) DHCP tildelte IP'er for de(n) enhed(er) som tilsluttes modemet
direkte.

> Nu tænker jeg om man overhovedet kan gøre dette nummer uden at involvere
> TDC?

Nogle DSLAM'er er VDSL2 i dag, og her duer SS 4100 ikke. Jeg skal ikke
kunne sige om TDC har andre DSLAM'er til ADSL2+ hvor SS 4100 heller ikke
virker.

--
Jesper Lund

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 11-02-11 00:32

> [...]
>
>Men nu kan jeg ikke få Internet på modemmet, og dhcp funktionen virker
>heller ikke, selvom jeg har prøvet med reset.

Uden at kende de eksakte specifikationer for din forbindelse, så kunne det
tænkes at du har statisk IP på din gamle forbindelse.
Men det er kun et skud i tågen. Tænker dette pga. Netopia routeren.

Allan

Fra : Carl Verner Staugaar~

Dato : 11-02-11 14:33

Filip Ravn kom med denne ide:
> [...]
>
> Men nu kan jeg ikke få Internet på modemmet, og dhcp funktionen virker
> heller ikke, selvom jeg har prøvet med reset.

Umiddelbart læser jeg dit indlæg som om at det drejer sig om en
arbejdsgiver leveret/betalt forbindelse. Jeg er lidt itvivl om du kun
har skiftet modem eller om det er en kombineret modem/router du har
skiftet.Det er ikke altid muligt at udskifte routere fra denne slags
forbindelser idet der sikkert er lavet specielle opsætninger i denne
enhed, det kunne være noget med 2 porte til privat brug (IP typisk
192.168.x.x) og 2 porte til arbejdsbrug (IP segment som på dit
arbejde).

Carl Verner

Fra : Filip Ravn

Dato : 11-02-11 07:38

On 11 Feb., 14:32, Carl Verner Staugaard <n...@staugaard.net> wrote:
> [...]
> enhed, det kunne være noget med 2 porte til privat brug (IP typisk
> 192.168.x.x) og 2 porte til arbejdsbrug (IP segment som på dit

Det er kun een dynamisk IP på min Netopia (kombineret modem/router)
fra min arbejdsgiver - uden forbindelse til min arbejdsplads. Det er
kun for at have Internet. Tror I TDC skal have penge for at logge ud
på min linje og lave opsætningen om når jeg nu har ændret hardware?

Filip

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 16:02

Den 11-02-2011 15:38, Filip Ravn skrev:
> Tror I TDC skal have penge for at logge ud
> på min linje og lave opsætningen om når jeg nu har ændret hardware?
>
> Filip

Næ, de vil nok nærmere sige: sæt det udstyr på, som linjen er sat til at
køre med.

Søren

Fra : Per Tolbøll

Dato : 11-02-11 17:55

[...]

Tjae, det virkede for mig. Husk, som andre også skriver, at 4100 populært
sagt blot er en konverter ADSL <-> Ethernet, du bør sætte en router imellem
4100 og dit eget net - om ikke andet så for din egen skyld.
S vidt jeg husker skal der gå mindst én time fra du slukker Netopia'en og
til du sætter SpeedStreamen til.

Fra : Filip Ravn

Dato : 19-02-11 09:40

> [...]
> 4100 og dit eget net - om ikke andet så for din egen skyld.
> S vidt jeg husker skal der gå mindst én time fra du slukker Netopia'en og

Super - det virkede at vente en time :)
Filip