Ændre url på bestemte datoer
Fra : Ace

Dato : 10-02-11 11:35

Hejsa

Er det muligt at erstatte en del af en url (som optræder flere
steder på en side) med noget andet, på bestemte datoer eller
tidsintervaller?

ILLUSTRATION:
<head>
<script type="text/javascript">
function chrisWeeklyEveningSubmit() {
myform = document.chrisEveningForm;
myform.target = "chrisStatsWeekly";
myform.action =
"http://clubace.dk/bestsheller/period/2011/02.02.2011-01.03.2011/
09.02.2011-15.02.2011/chris/chrisStats.php";
myform.submit();
return false;}
function chrisMonthlyEveningSubmit() {
myform = document.chrisEveningForm;
myform.target = "chrisStatsMonthly";
myform.action =
"http://clubace.dk/bestsheller/period/2011/02.02.2011-01.03.2011/
chris/chrisStats.php";
myform.submit();
return false;}
</script>
</head>
<form name="chrisEveningForm"
action="http://clubace.dk/bestsheller/period/2011/02.02.2011-01.0
3.2011/09.02.2011-15.02.2011/chris/chrisStats.php" method="post">
<input type="text" name="chrisWeeklyScore">
<input type="button" value="Gem"
onClick="chrisWeeklyEveningSubmit();
chrisMonthlyEveningSubmit();"></form>

<iframe name="chrisStatsWeekly"
src="http://clubace.dk/bestsheller/period/2011/02.02.2011-01.03.2
011/09.02.2011-15.02.2011/chris/chrisStats.php"></iframe>

<iframe name="chrisStatsMonthly"
src="http://clubace.dk/bestsheller/period/2011/02.02.2011-01.03.2
011/chris/chrisStats.php"></iframe>

Som det ses gør jeg brug af et script der tillader mig at sende
data fra én <form> til to <iframe> target.

Hver onsdag skal en del af url'erne som behandler uge-dataen
udskiftes. Delene der skal erstattes giver næsten sig selv,
nemlig ugeperiode-delen ("09.02.2011-15.02.2011"). I dette
tilfælde skulle erstatningen blive "16.02.2011-22.02.2011".
Én gang om måneden skal det samme ligeledes ske - denne gang bare
på alle for url'erne på hele siden. Det der skal ændres da, er
månedsperiode-delen ("02.02.2011-01.03.2011"), hvilket i dette
tilfælde skulle blive "02.03.2011-29.03.2011".

Hagen ved dette er selvfølgelig at også url'erne, som befinder
sig ovenstående javascript, også skal erstattes på samme måde.

Umiddelbart havde jeg forestillet mig noget i retning af, at man
finde dags dato, og laver en array() hvori man har ståedende de
fremtidige datoer på hvornår erstatningerne skal ske, med
tilhørende string som indeholder det som der skal erstattes med.
Dernæst skal alle de eksisterende url'er på hele siden findes, og
have udspecificeret hvad i url'erne der præcist skal erstattes og
med hvad der skal erstattes med.
Afslutningesvis tænker jeg, at men så sammenligner dags dato med
datoerne i array'en. Hvis datoerne stemmer overens, skal
erstatningen foretages. Ellers skal der ikke erstattes noget.

Jeg ved overhovedet ikke om noget af alt det her kan lade sig
gøre. Jeg ved i hvert fald ikke hvordan et sådan script ville se
ud. Jeg håber derfor at der er nogen, klogere end jeg, som har en
idé om hvordan scriptet kunne se ud.

På forhånd tak.

Venligst
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 10-02-11 12:26

Ace frembragte:
> Hejsa
>
> Er det muligt at erstatte en del af en url (som optræder flere
> steder på en side) med noget andet, på bestemte datoer eller
> tidsintervaller?

8X

Selvfølgelig er det muligt.
Det er bare ikke specielt hensigtsmæssigt.
Du sender en bunke data fra serveren til den besøgende, sammen med en
instruktion (javascript), om hvordan browseren skal vælge, hvilke af
disse data der skal vises.
Når du nu har PHP på serveren, så foretag udvælgelsen der, og send det
der skal vises.
Det er både hurtigere for brugeren og mindre belastende for hyns PC,
for ikke at tale om brugervenlighed og vedligeholdelse.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ace

Dato : 10-02-11 12:46

Birger Sørensen skrev:

> [...]
> Det er både hurtigere for brugeren og mindre belastende for hyns PC,
> for ikke at tale om brugervenlighed og vedligeholdelse.

Okay, men uanset om det bliver gjort client- eller serverside, så har jeg
ikke den fjernest idé om hvor jeg skal begynde :(