MS Windows
briani 27239
Virtual XP 64 på Win 7 64 bit?
Fra : Rado

Dato : 09-02-11 02:10

På Win 7 Ultimate kan man som bekendt installere en gratis virtual XP
fra MS. Fås denne XP også i 64 bit version, eller kun i 32 bit?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Hekatombe

Dato : 09-02-11 02:37

Den 09-02-2011 02:09, Rado skrev:
> På Win 7 Ultimate kan man som bekendt installere en gratis virtual XP
> fra MS. Fås denne XP også i 64 bit version, eller kun i 32 bit?

XP mode er kun 32 Bit uanset om du køre Win 7 32 bit eller 64 bit.
Virtual PC, som er hvad XP mode bruger, kan ikke køre et 64 bit system
som gæste OS.

Fra : Mcwm

Dato : 09-02-11 03:22

Den 09-02-2011 02:36, Hekatombe skrev:
> XP mode er kun 32 Bit uanset om du køre Win 7 32 bit eller 64 bit.
> Virtual PC, som er hvad XP mode bruger, kan ikke køre et 64 bit system
> som gæste OS.
Er du helt overbevist om det? Ikke at jeg har forsøgt mig, men der er
ikke mange oplysninger at læse om det.

Dog skal OP vide at der er 32 og 64 bit udgaver af XP mode(Virtual PC),
så har han et 64-bit OS skal han også hente den relevante XP mode.

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2B6D5C18-1441-47EA-8309-2545B08E11DD

Venligst
Mcwm

Fra : Hekatombe

Dato : 09-02-11 03:34

Den 09-02-2011 03:22, Mcwm skrev:
> Er du helt overbevist om det? Ikke at jeg har forsøgt mig, men der er
> ikke mange oplysninger at læse om det.

Ja. Jeg installede Virtual PC sammen med XP mode for derefter at prøve
at installere et 64 bit system igennem VPC, det lykkes ikke.
Efter lidt læsning på MS' side fandt jeg frem til at Virtual PC ikke
kunne (og formedenlig stadigvæk ikke kan) køre et 64 bit system selv om
"bunden" (host OSet) var 64 bit.

Fra : Mcwm

Dato : 09-02-11 03:39

Den 09-02-2011 03:33, Hekatombe skrev:
> [...]
> Efter lidt læsning på MS' side fandt jeg frem til at Virtual PC ikke
> kunne (og formedenlig stadigvæk ikke kan) køre et 64 bit system selv om

Jeg takker for oplysningen. Det er blot en af de mange ting jeg ikke har
fået læst op på

Blot undrede det mig, at det ikke var til at finde info om det. Den info
de har, handler om en del OS'er der kan køre på VPC men der angives ikke
32 bit som krav eller 64 bit som mulighed.

Atter tak.

Venligst
Mcwm

Fra : Hekatombe

Dato : 09-02-11 03:26

> XP mode er kun 32 Bit uanset om du køre Win 7 32 bit eller 64 bit.
> Virtual PC, som er hvad XP mode bruger, kan ikke køre et 64 bit system
> som gæste OS.

Læste lige mit svar igennem og vil lige rette på det:

Det du henviser til hedder XP mode og du kan installere det i både Win 7
Ultimate 32 bit og 64 bit versionen
(http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx). Uanset om
du har Win 7 32 bit eller 64 bit så køre den Windows XP 32 bit version
(men Win XP 64 bit har aldrig været populært, så det skulle ikke være
noget problem).

Det program som Windows 7 bruger til at køre XP mode hedder Virtual PC
og der kan du også køre andre 32 bit (x86) systemer igennem (dog ikke så
"transparent" som XP mode).

Fra : Rado

Dato : 09-02-11 04:53

On Wed, 09 Feb 2011 03:25:31 +0100, Hekatombe <hecknospam@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Det program som Windows 7 bruger til at køre XP mode hedder Virtual PC
>og der kan du også køre andre 32 bit (x86) systemer igennem (dog ikke så

OK, takker for oplysningerne. Det er mest til test af egne
softwarebuilds på forskellige systemer, her vil det jo være smart at
have alle systemerne tilgængelige virtuelt i stedet for at skulle have
multibootopsætning eller separate maskiner med de forskellige
systemer.

Men som du siger XP 64 blev aldrig rigtig populært så det er nok ikke
det store problem hvis ens software ikke er kompatibelt med systemet.
Men hvis man kunne få XP 64 gratis som virtuelt system kan man jo lige
så godt tage den med også.

En anden ting er så om det er smart at teste software på virtuelle
systemer, de fungerer jo nok ikke helt 100% som et "rigtigt" system i
alle henseender. Jeg mindes f.ex. at tidligere udgaver af Virtual PC
(2003?) ikke havde USB support (men det har den dog vel fået siden
formoder jeg?).

Fra : Mcwm

Dato : 09-02-11 11:27

Den 09-02-2011 04:52, Rado skrev:
> [...]
> alle henseender. Jeg mindes f.ex. at tidligere udgaver af Virtual PC
> (2003?) ikke havde USB support (men det har den dog vel fået siden
Skulle behovet være der, er der løsninger på nettet hvor Virtualbox
erstatter Virtual PC i samarbejde med XP mode. VirtualBox understøtter
alle 64 bit gæster.

Det burde i dag være "nemt" nok, da der jo er VT osv.

Hvad software angår, så er der faktisk en del, som tjekker om du
forsøger at installere i en virtuel maskine, for derefter på den
baggrund at afvise installationen.

Venligst
Mcwm

Fra : Rado

Dato : 09-02-11 17:34

On Wed, 09 Feb 2011 11:27:14 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> [...]
>alle 64 bit gæster.
>
>Det burde i dag være "nemt" nok, da der jo er VT osv.

OK

>Hvad software angår, så er der faktisk en del, som tjekker om du
>forsøger at installere i en virtuel maskine, for derefter på den
>baggrund at afvise installationen.

Nu er det software der skal testes noget jeg selv skriver så det er
ikke noget problem her.