Bundle to netværk
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-11 18:36

Hej gruppe

Jeg overvejer lidt, om det vil kunne lade sig gøre at bundle to netværk:
en HomeBox fra TDC og en anden router fra Waoo, og så få fuld skrald på
hastigheden på denne måde.

Vil det kunne lade sig gøre? Og hvad for noget udstyr skal der i givet
fald bruges? Helst en færdig løsning ala en router fremfor f.eks. en
Linux-server :)

På forhånd tak.

Søren

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-02-11 19:19

Den 09-02-2011 18:36, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> Hej gruppe
>
> Jeg overvejer lidt, om det vil kunne lade sig gøre at bundle to netværk:
> en HomeBox fra TDC og en anden router fra Waoo, og så få fuld skrald på
> hastigheden på denne måde.

Det kan fint lade sig gøre,men det er ikke sikkert at det i praksis helt
vil give dig det boost du forventer, ikke alle
servere/programmer/protokoller er ubetinget glad for dual wan.

> Vil det kunne lade sig gøre? Og hvad for noget udstyr skal der i givet
> fald bruges? Helst en færdig løsning ala en router fremfor f.eks. en
> Linux-server :)

Forslag:
http://zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040908175941&CategoryGroupNo=PDCA2008005

"web-gui" knappen giver dig en simuleret router at lege med.
Produktet er i soho klassen, så den koster lidt knapper, men der skal
også en ordentlig router til at håndtere trafikken. usg50 har også dual
wan og er billigere.

Den har forskellige typer loadbalance, og "link stick" for at imødekomme
de scenarioer hvor 2*wan ikke er optimalt.

Hvis det bare er til hyggebrug, er der sikkert billigere alternativer,
men har selv gode erfaringer med usg serien til erhvervs brug.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-11 16:02

Den 09-02-2011 19:18, Sune Storgaard skrev:

> [...]
>
> Hvis det bare er til hyggebrug, er der sikkert billigere alternativer,
> men har selv gode erfaringer med usg serien til erhvervs brug.

Tak for forslaget, det vil jeg kigge lidt nærmere på. Alt andet lige er
det nok billigere bare at bestille en hastighedsopgradering :)

Søren