Mobilt bredbaand, Aldi's ABEO router og bu~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-02-11 23:58

Opstillingen ser sådan ud:

internet <-> USB modem <-> router <-> LAN <-> computer

internet: et mobil bredbaand ab hos TDC
USB modem: HUAWEI Model E1550
router: ABEO AB-MR1100N med opdateret Firmware til E1550
LAN: enten kabel eller trådløs (802.11g)
computer: en Macbook (model tidlig 2009) med OS X 10.5.8
eller: en Thinkpad T23 med XP Pro

Det virker upåklageligt (op til flere timer) både med surf og mail.

Bortset fra når jeg besøger business.dk.

Først slukker den mobile forbindelse - jeg kan se, at lyset går ud i
HUAWEI'en og - når forbindelsen til routeren er trådløs - så forsvinder
802.11 forbindelsen til computeren.

Venter jeg lidt, så genoptager HUAWEI'en forbindelsen til TDCs mast og
computeren får igen trådløs forbindelse til routeren, men prøver jeg at
aktivere et link på business.dk, så "dør" det hele igen.

--
Oops!... I did it again