Email-datawarehouse
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 08-02-11 15:15

Er der nogen her, der kender til et system, hvor man kan samle alle
mulige gamle email-konti i forskellige formater (imap/pop3/maildir/mbox)
i en stor database i et eller andet format (sql/imap/maildir/mbox)?

Mvh. Lars

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-02-11 16:07

Lars Kongshøj skrev:

> Er der nogen her, der kender til et system, hvor man kan samle alle
> mulige gamle email-konti i forskellige formater (imap/pop3/maildir/mbox)
> i en stor database i et eller andet format (sql/imap/maildir/mbox)?

Med de rette værktøjer kan man vel altid proppe dem op i en eller flere
gmail-konti (som kan tilgås med både POP3 og IMAP).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 08-02-11 16:19

Den 08/02/11 16.06, Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Med de rette værktøjer kan man vel altid proppe dem op i en eller flere
> gmail-konti (som kan tilgås med både POP3 og IMAP).

Ja, men jeg tænkte på en løsning, man ikke skulle flikke sammen selv, og
som giver en lokal database af en eller anden art.

Mvh. Lars

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 21:25

Lars Kongshøj wrote:

> Ja, men jeg tænkte på en løsning, man ikke skulle flikke sammen selv, og
> som giver en lokal database af en eller anden art.

Hvad mener ud egentligt med vendingen samle flere gamle email *konti* ?
Kontoen er jo noget der ligger på en server. Mener du at du har de
forskellige emails liggende lokalt (hentet af diverse emailklienter) og
nu ønsker at samle dem et sted?

Hvis du mener det som jeg forstår det, så er gmail-løsningen er nu ikke
så tosset. Faktisk har jeg gjort noget lignende i et par år.

Efter du har samlet hele molevitten hos gmail, kan du jo downloade det
alt sammen via pop så du har det liggende lokalt.

Martin

Fra : Sune Vuorela

Dato : 08-02-11 17:21

On 2011-02-08, Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Ja, men jeg tænkte på en løsning, man ikke skulle flikke sammen selv, og
> som giver en lokal database af en eller anden art.

Mon ikke du kan misbruge akonadi's interne database (mysql eller
postgresql) efter du har importeret ting?

/Sune

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-02-11 18:29

On Tue, 08 Feb 2011 15:14:41 +0100, Lars Kongshøj
<lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen her, der kender til et system, hvor man kan samle alle
>mulige gamle email-konti i forskellige formater (imap/pop3/maildir/mbox)
>i en stor database i et eller andet format (sql/imap/maildir/mbox)?

Tilføj mulighed for import af gamle IRC og MSN logs m.m., så har du
det program jeg har været ved at lave i 15 år ;) Men efterhånden så er
jeg ved at finde ud af at det at parse dem er lidt af en opgave.

Jeg var begyndt (Delphi til Windows platformen). Tror efterhånden mest
på at lave et råt import program til MS SQL (Express er gratis) og så
en passende frontend i Access eller Excel.

Men findes der noget passende til Unix, så er jeg klar!

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-02-11 21:35

On Tue, 08 Feb 2011 15:14:41 +0100, Lars wrote:

> [...]
> mulige gamle email-konti i forskellige formater
> (imap/pop3/maildir/mbox) i en stor database i et eller andet format

Relateret, men ikke rigtigt det du vil - tror jeg, er notmuch, som er
praktisk til at indeksere og søge i al ens email:

* http://notmuchmail.org/

Men det kræver at du selv lægger dine dine emails i et format notmuch
kan læse.

Mere database, mindre søgeagtigt er dbmail vist:

* http://www.dbmail.org/

MÃ¥ske du kan beskrive lidt klarere hvad du vil - f.eks. er IMAP er en
protokol til at manipulere emails med, ikke et format, ligesom POP en
protokol til at hente email med; heller ikke et format.

Mvh.

Adam

--
"I went for the fireengines Adam Sjøgren
But they were all upside down" asjo@koldfront.dk