Amitech Homeplug
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 08-02-11 11:27

Hejsa

Jeg har købt et sæt Amitech Homeplugs
http://komputer.dk/test/netvaerk/amitech-homeplug-200-megabit og forsøgt at
få dem til at virke.
I diverse tests på nettet skrives der, at de bare fungerer upåklageligt og
at man bare skal sætte dimserne i en stikkontakt og så kører det.

Det gør det bare ikke for mig ...

Jeg satte de 2 enheder i hver deres stikkontakt lige ved siden af hinanden
og håbede på, at de ville kunne se hinanden. Det kunne de ikke. Den eneste
lampe, der lyser er "Power". "PL-Act" som skulle lyse når dimserne har
fundet hinanden, kommer aldrig til at lyse - selv ikke efter at have ventet
et kvarter.

Ovenstående tests er udført uden at homepluggene er forbindet med
router/computer, men de burde vel kunne se hinanden alligevel?

Jeg har også prøvet at sætte dem ene til router og den anden til PC, men der
var de tilsluttet strøm gennem stikdåser og det anbefaler Amitech generelt
ikke.

Er der nogen der har nogle forslag?
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-02-11 11:35

"Claus Skaarup \(Arbejde\)" <claus@limfjordsteatret.fejl> crashed
Echelon writing news:4d511a4b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> I diverse tests på nettet skrives der, at de bare fungerer
> upåklageligt og at man bare skal sætte dimserne i en stikkontakt og så
> [...]

Tjek deres konfiguration med det konfig tool som evt. måtte følge med.

Det kan være at enhederne står med hver deres krypteringsnøgle og dermed
ikke kan kommunikere sammen.
Der er selvfølgelig også muligheden for at en af dem er defekt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole C

Dato : 08-02-11 11:43

Claus Skaarup (Arbejde) skrev blandt andet:

> [...]
> lyse når dimserne har fundet hinanden, kommer aldrig til at lyse -
> selv ikke efter at have ventet et kvarter.

Kan det tænkes at de to stikkontakter sidder på hver sin gruppe?
Jeg har set nogle rapportere om problemer hvis det er tilfældet.

> [...]
>
> Jeg har også prøvet at sætte dem ene til router og den anden til PC,
> men der var de tilsluttet strøm gennem stikdåser og det anbefaler

Det setup forstår jeg ikke rigtigt. Prøv at forklare nærmere.

--
vh
Ole C

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 08-02-11 11:57

Ole C wrote:

> Det setup forstår jeg ikke rigtigt. Prøv at forklare nærmere.

Router ---> Homeplug ---> Stikdåse / Stikdåse ---> Homeplug ---> PC
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ole C

Dato : 08-02-11 16:16

> Router ---> Homeplug ---> Stikdåse / Stikdåse ---> Homeplug ---> PC

Formoder du med stikdåse mener sådan en løs dims på gulvet med for eksempel
tre hunstik? Det burde jo også virke selvom du siger at Amitech fraråder
det.
Du har ikke svaret på om de to stikkontakter sidder i samme gruppe. Hvis de
gør, er jeg på samme spor som Bjarke Andersen i sit indlæg.

--
vh
Ole C

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 09-02-11 14:36

Ole C wrote:

> [...]
> Du har ikke svaret på om de to stikkontakter sidder i samme gruppe.
> Hvis de gør, er jeg på samme spor som Bjarke Andersen i sit indlæg.

Ja, de sidder helt klart på samme gruppe. Jeg har rodet en del med det på
jobbet uden at få det til at virke. Nu tager jeg dem med hjem og ser om det
gør nogen forskel.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk