Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vivian Maier - streetphoto
Fra : per andersen

Dato : 08-02-11 10:30

Ved læsning af dpreview faldt jeg over et link til Vivian Maier's fotos.
HUn er en helt ukendt og indtil nu fuldstændig upåagtet fotograf, som
var sygeplejerske, men som tilsyneladende brugte næsten al fritid på at
tage streetfotos. HUn gjorde vist ikke noget for at gøre opmærksom på
sig selv eller sine fotos, tvært imod.
Hendes efterladte fotos, op mod 50000, kom for dagen, da hendes indbo
blev købt ved en auktion.
Der er en bog og film på vej.

Her kan ses og læses mere:
http://vivianmaier.blogspot.com

Fra : Langgaard

Dato : 08-02-11 08:15

On 8 Feb., 10:30, per andersen <norespo...@response.dk> wrote:
> [...]
> sig selv eller sine fotos, tvært imod.
> Hendes efterladte fotos, op mod 50000, kom for dagen, da hendes indbo

Fantastisk!

Hun er på højde med de største fra den tid, synd at hun ikke viste
sine billeder frem offentligt.

--
Langgaard

Fra : per andersen

Dato : 09-02-11 22:00

Den 08-02-2011 16:14, Langgaard skrev:

> Fantastisk!
>
> Hun er på højde med de største fra den tid, synd at hun ikke viste
> sine billeder frem offentligt.
>
> --
> Langgaard

Ja, mon ikke hun er blandt de bedste.