Standard side (skabelon) og maincontent
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 07-02-11 14:37

Hej! Jeg arbejder benhårdt med alle de gode forslag og råd jeg
har fået i dette forum. Jeg mener ikke at jeg er
langsomopfattende og forsøger lige igen!
Sagen er at jeg i Expression Web har lavet en standard side
kaldet tpedersen.dwt ud fra den kan jeg så lave resten sider,
idet man kan lave en sektion der hedder "maincontent" og gør den
redigerbar. Forsiden har sit specille udseende og de
underliggende sider skal ikke se ud på samme måde, men hvis jeg
går ind og ændre noget i maincontent får det indflydelse på alle
sider også detfault.html som har sin egen udseende, - anderledes
end de underliggende sider. Kan man lave en anden maincontent som
kun gælder for de underliggende sider og hvordan eventuelt gør
man?
På forhånd tak!

Mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-02-11 18:52

Hvis maincontent er gjort redigerbar skal der ikke være et sådant
problem. Du kan eventuelt sende den til min mailadresse så skal jeg
tjekke den for fejl.

Spørgsmålet hører ikke til her da det ikke har noget med html/css at
gøre. Der henvises til dk.edb.internet.webdesign.
dk.edb.internet.webdesign.frontpage kan også forsvares da det jo er en
efterfølger til FP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 07-02-11 20:14

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> gøre. Der henvises til dk.edb.internet.webdesign.
> dk.edb.internet.webdesign.frontpage kan også forsvares da det jo er

Hej Jens og tak for dit svar og interesse for mit problem! Jeg har
klaret problemet med hjælp fra Karl Erik, men som ny i CSS kommer der
hurtigt ny. En lille en: Jeg har lavet en side: E:\Mine
Websteder\lbc-webtest.dk\referencer.html kan du fortælle mig hvorfor
tabellen først kommer frem når man scroller ned på midten og hvad der
afstedkommer dette fænomen?

På forhånd tak! Mvh. Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-11 22:20

Lars Bjarne Christensen skrev:

> Jeg har lavet en side:

> E:\Mine Websteder\lbc-webtest.dk\referencer.html
> kan du fortælle mig hvorfor tabellen først kommer
> frem når man scroller ned på midten og hvad der
> afstedkommer dette fænomen?

Der er altså ingen der kan læse noget på din
harddisk

http://lbc-webtest.dk/referencer.html giver heller ikke
noget resultat.

Prøv at lægge det ud på http://lbc-consult.dk/test/

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 07-02-11 22:26

Hehe ja den var god.

Fra : Anonymous

Dato : 07-02-11 22:34

Den 07-02-2011 22:25, scootergrisen skrev:

> Hehe ja den var god.

Ar, husk lige og skriv, det er noget, vi alle har gjort :)

MVH
Rune Jensen

Fra : scootergrisen

Dato : 07-02-11 22:42

Den 07-02-2011 22:34, Anonymous skrev:

> Ar, husk lige og skriv, det er noget, vi alle har gjort :)
>

> MVH
> Rune Jensen

Hvorfor ? Det har alle da ikke gjort.

Stadig hehe.

Forresten gider i checke min hjemmeside ud og sige hvad i syns tak.

Adressen er : http://localhost/

Fra : Anonymous

Dato : 07-02-11 23:40

Den 07-02-2011 22:42, scootergrisen skrev:

> Hvorfor ? Det har alle da ikke gjort.

Det er nu ellers meget normalt i starten, at man tager fejl af de
forskellige directories.

Årsagen til mit indlæg var sådan set mest, at Lars er ny (så vidt jeg
kan se), så ville jeg bare være sikker på, han vidste hvad der mentes
med at vi driller, at det var godmodigt ment.

Der var sådan set ikke noget andet i det.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-11 22:53

Anonymous skrev:

> Ar, husk lige og skriv, det er noget, vi alle har gjort :)

Det var kun for at gøre Lars venligt opmærksom på
et "dødt" link, som han ikke lige har tænkt over.

Ja, jeg har da også prøvet det - og andre har drillet,
sådan er det.

Rune, jeg sendte en mail til dig for en uge siden, men
du har ikke svaret - hvad er der sket med din hjemmeside?

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 07-02-11 23:05

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hehe ja den var god.

Hej! Ja uden humor går det ikke! - men OK det var ikke med vilje!

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 07-02-11 23:04

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Der er altså ingen der kan læse noget på din
> [...]

Hej Allan! UBS - undskyld, - der kan du se hvad der skiller os
super amatører fra Jer profesionelle. Jeg har lagt siderne jeg
har lavet ud på http://www.lbc-webtest.dk - jeg har også et
problem med siden "referencer" der er to scrolbar til højre og
tabellen starter først når jeg har scrollet ned midt på siden!
Jeg beklager ulejligheden og håber du har tilgivelse inden for
rækkevide!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-02-11 05:50

On 07-02-2011 23:03, Lars Bjarne Christensen wrote:

> [...]
> tabellen starter først når jeg har scrollet ned midt på siden!
> Jeg beklager ulejligheden og håber du har tilgivelse inden for

Hej Lars.

Det piner mit håndværkerøje at baggrundsmuren har for stor fuge på hvert
6'de skifte.
Det skyldes at baggrundsbilledet starter med en fuge, og afsluttes med
en fuge. Derfor får du dobbelt fuge når billedet repeteres lodret.

Jeg har redigeret billedet, og lavet en "perfekt" mur på:
http://webdesign.ranunkelvej.com/bygge/baggrund.html

Du kan "Vis baggrundsbillede - Gem billede" hvis du vil benytte det i
stedet.

Ved du for øvrigt at:
Snedkeren arbejder med millimeters nøjagtighed.
Tømreren arbejder med tommers nøjagtighed.
Mureren er tilfreds, blot huset ligger på den rigtige side af vejen

Karl Erik (der er udlært snedker).

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 09-02-11 02:25

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Tømreren arbejder med tommers nøjagtighed.
> Mureren er tilfreds, blot huset ligger på den rigtige side af vejen

Hej Karl Erik! Tak for dit svar,- ja alle de gode beskrivelser og svar!
Jeg har nu prøvet alt, - jeg kan ikke få hold i dit baggrundbillede, som
helt klar er bedre end den jeg anvender. Kan jeg få dig til at maile mig den
på. lars@lbc-consult.dk , så vil jeg være taknemmelig! Jeg har faktisk 2 nye
igang i øjeblikket. Den anden ligger på: www.lbc-webpro.dk og der har jeg
brugt "runde hjørner, - jo jeg har lært noget af dig! Ved du forresten om
der er bruge af "Frontpage gruppen" der anvender "Expression Web"?
Den med nøjagtighed var god, - den vil jeg bruge på Torben murer næste gang
vi mødes.
Med venlig hilsen Lars

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 08-02-11 00:29

Lars Bjarne Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> end de underliggende sider. Kan man lave en anden maincontent som
> kun gælder for de underliggende sider og hvordan eventuelt gør

Hej! Så har jeg det hele i orden og på plads. Jeg takker for alle
tip og gode råd!