Hjælp til str_replace i JavaScript
Fra : Ace

Dato : 08-02-11 09:57

Hejsa

Jeg har brug for at erstatte alle forekomster af "." (punktum)
med "," (komma) i et bestemt <div>.

Jeg formodede at man bare kunne gøre noget a la det her...

<script type="text/javascript">
function str_replace(id) {
var str = document.getElementById(id).innerHTML;
str = str.replace(/./ig,",");}
</script>

... men der sker bare ikke noget :(

Er der nogen der kan komme med et script-eksempel på hvorledes
den ønskede effekt kan opnås?

Venligst
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 10:21

Ace wrote:

> Er der nogen der kan komme med et script-eksempel på hvorledes
> den ønskede effekt kan opnås?

Der er flere problemer ....

Dit regex er forkert, du skal escape punktum:

str = str.replace(/\./ig,",");

Dernæste udtrækker du kun værdien af feltet til str. Du skal også lægge
det tilbage i feltet igen!

Så tilføj linjen

document.getElementById(id).innerHTML = str;

til sidst i funktionen.

Martin

Fra : Ace

Dato : 08-02-11 15:27

Martin Larsen skrev:

> [...]
> det tilbage i feltet igen!
>
> Så tilføj linjen
>
> document.getElementById(id).innerHTML = str;

Tusind tak Martin :) Det virker perfekt.