Hjælp søges til tydning
Fra : leifp

Dato : 06-02-11 22:04

Svendborg/Sunds/Kværndrup/1838-1879 opslag 216

Under dåbsddato:
Hjemmedøbt 10 Maj 1876
I kirken
?????

Under Faddernes navn...
Ved hjemmedåben: Barnets forældre
I Kirken: Husmand Jacob Madsen Hustru..... og så gir jeg op

mvh. leif

Fra : Henning Christensen

Dato : 07-02-11 09:41

Hej Leif!

D. 28. maj 1876 er 6. søndag efter Påske. Det må være det, han mener med
det, der står under "I Kirke".

Fadderne: Husmand Hans Madsens Hustru, Marie Sophie Hansen af Frørup,
Husmand Anders Knudsens Hustru Elisabeth Madsen af Frørup, Husmand Anders
Knudsen, Frørup, Hans Madsen, ibid, Hans Nielsen, ? M(ar)k.
Det sidste stednavn kan jeg desværre ikke klare.

Venlig hilsen
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 07-02-11 17:51

"Henning Christensen" <henning-c@privat.dk> wrote:

> [...]
>Knudsen, Frørup, Hans Madsen, ibid, Hans Nielsen, ? M(ar)k.
>Det sidste stednavn kan jeg desværre ikke klare.

Der står vist Volstrup Mark - sammenlign V med V i "Ved Hjemmedåben"
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Se den mærkelige historien om "UPUs fader"
Joseph Michaelsen og hans mindemedalje:
http://www.norbyhus.dk/artiklermm/

Fra : Henning Christensen

Dato : 08-02-11 00:15

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh Toke
>
> Toke.Norby@Norbyhus.dk
> Se den mærkelige historien om "UPUs fader"

Det er da rigtigt, for landsbyen ligger i sognet lidt nordvest for
Kværndrup.
Mvh.
Henning

Fra : leifp

Dato : 08-02-11 00:22

"Henning Christensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> Joseph Michaelsen og hans mindemedalje:
> http://www.norbyhus.dk/artiklermm/

Det er da rigtigt, for landsbyen ligger i sognet lidt nordvest for

Takker meget
mvh. leif