Tidsstyret vandhane
Fra : Bjarne K.

Dato : 07-02-11 12:42

Kan man få en vandhane, som ved et tryk giver et vist antal liter vand,
eller kører et vist antal sek/min ?
Altså lidt ala dem der er på vaskepladsen ved en servicestation. (bare uden
sæbe)

Jeg har brug for en der spytter ca 60 liter ud, men hvis det kan reguleres,
er det bare et plus.

Skal bruges udendørs, og kun til koldt vand.

Bjarne K.

Fra : Christen Fihl

Dato : 07-02-11 16:33

Gardena har noget der ligner

google på gardena vandingsur
Klik evt på Billeder, så er det mere overskueligt

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-02-11 20:46

Den 07-02-2011 12:42, Bjarne K. skrev:
> [...]
> er det bare et plus.
>

> Skal bruges udendørs, og kun til koldt vand.

En magnetventil og et tidsur der får en impuls fra et tryk.
Det er også den løsning der sidder på tankstationerne.

Fra : Leif Neland

Dato : 07-02-11 22:02

> [...]
> sæbe)
>
> Jeg har brug for en der spytter ca 60 liter ud, men hvis det kan reguleres,

Jeg tænkte på noget i stil med en grohe 36176
"http://www.grohe.co.uk/en/bathroom-products/browse-by-application/wash-basin/faucets-for-public-usage/m/25_936/page/modules/pn/article.php?part=view&action=view&product=36176G035&offset=0&amount=15"

Men 30 sekunder, 5l/m giver jo kun 2,5l, ikke 60.

Så der skal nok en timer af en art til.

Leif

Fra : Max

Dato : 07-02-11 22:23

Hej Bjarne

> Jeg har brug for en der spytter ca 60 liter ud, men hvis det kan
> reguleres, er det bare et plus.

Her kan du finde nogle avancerede timere til vanding, men om nogen
af dem kan afmåle mængden i liter ved jeg ikke.

http://www.karcher.dk/CPE/VANDINGSPRODUKTER/Vandingsautomatik/Vandingsautomatik.htm

Max

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-11 23:03

Bjarne K. skrev:

> Skal bruges udendørs, og kun til koldt vand.

Jamen, hvor skal vandet hen? Skal det i en
beholder?

Jeg kom til at tænke på samme system som det
der sidder i toilettet - med en flyder der stopper
vandtilførslen når der er nok i beholderen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-02-11 09:54

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kom til at tænke på samme system som det
> der sidder i toilettet - med en flyder der stopper
> vandtilførslen når der er nok i beholderen.

Ja, det skal er en balje på ca 60 liter, der skal fyldes op. (Til mine får)

Så jeg kan lave noget andet imens der fyldes op.

Har indtil videre ikke ville have et dikkekar med svømmer, fordi jeg synes
de er for besværlige at rengøre, men måske jeg skulle prøve.

Tak til alle for input. Jeg er desværre teknisk analfabet, så det skal være
noget købbart.

Bjarne K.

Fra : Elmer

Dato : 08-02-11 20:14

Hej.
Jeg ved at Kärcher laver en timer, som virker ligesom et gammeldags
æggeur. Der er en urskive som man drejer til den indstillede til den
ønskede tid (op til 2 timer)og så lyber vandet i den tid. Den er her-
WT120:
http://www.karcher.dk/CPE/VANDINGSPRODUKTER/Vandingsautomatik/Vandingsautomatik.htm
Jeg fandt den ved et dansk postordrefirma - kan desværre ikke lige
huske hvilket.
Elmer

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-02-11 13:14

"Elmer" <elmer@engineer.com> wrote in message
> [...]
> Jeg fandt den ved et dansk postordrefirma - kan desværre ikke lige huske

Vil jeg prøve at checke.

Bjarne K.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-02-11 18:38

Den 10-02-2011 13:13, Bjarne K. skrev:
> "Elmer"<elmer@engineer.com> wrote in message
>
> Vil jeg prøve at checke.

Jeg har haft gode erfaringer med denne, indtil en hest snublede over
slangen og knækkede studsen af.

http://shop.mi.dk/catalog/product_info.php?cPath=133596_140313_140548&products_id=1559

Leif

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-02-11 19:51

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Jeg har haft gode erfaringer med denne, indtil en hest snublede over
> [...]

Hvordan fastgøres den til baljen ? Og er den nem at tage af igen ?

--

Bjarne K.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-02-11 20:03

Den 10-02-2011 19:50, Bjarne K. skrev:
> "Leif Neland"<leif@neland.dk> wrote in message

> Hvordan fastgøres den til baljen ? Og er den nem at tage af igen ?

Med to skruetvinger, der sider fast på huset. Nemt nok.

http://shop.mi.dk/catalog/product_info.php?cPath=133596_140313_140548&products_id=1560

En pakke indeholder to skruetvinger.

Med mindre du bare vil skrue den direkte i karret.

Leif

Fra : cykelsmeden

Dato : 08-02-11 20:37

Den 08-02-2011 09:54, Bjarne K. skrev:
> Har indtil videre ikke ville have et dikkekar med svømmer, fordi jeg synes
> de er for besværlige at rengøre, men måske jeg skulle prøve.
fidusen med svømmeren fra et gl. toilet er, at det er simpelt, og kun
giver vand ved behov.
- du skal jo heldigvis ikke have tømmeautomatikken med
//finn

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-02-11 21:57

Bjarne K. skrev:

> Tak til alle for input. Jeg er desværre teknisk analfabet, så det
> skal være noget købbart.

Fandt ligge til 375 kroner:

http://www.hegnsbutikken.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=341&category_id=63&option=com_virtuemart&Itemid=1

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-02-11 13:13

> Fandt ligge til 375 kroner:

> [...]

Ja, den burde da være nem at have med at gøre, og kan nemt tages af, hvis
baljen trænger til rengøring.

Endnu engang tak til alle for input.

Bjarne K.