Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye Canon objektiver
Fra : Hans Kruse

Dato : 07-02-11 15:57

Ny Canon 200-400 f/4L IS og med indbygget 1.4x TC! Men det er kun en
annoncering af udviling, så det må vente på den endelige version i
løbet af 2011.
http://www.dpreview.com/news/1102/11020708canon200400mm.asp

Desuden nye 500 og 600mm mkII objektiver med reduceret vægt og
naturligvis bedre ydelse end forgængerne, men vi må så vente på tests.
http://www.dpreview.com/news/1102/11020709canon500mm600mm.asp

Desuden nogle nye kameraer heriblandt 600D og 1100D.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : N_B.DK

Dato : 07-02-11 23:11

> Ny Canon 200-400 f/4L IS og med indbygget 1.4x TC! Men det er kun en
> annoncering af udviling, så det må vente på den endelige version i
> [...]

Den ser ikke helt tosset ud, men den bliver sikkert særdeles dyr :/her er
lidt flere billeder
http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news/20110207_425556.html

--
MVH. N_B_DK

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-02-11 09:43

> Ny Canon 200-400 f/4L IS og med indbygget 1.4x TC! Men det er kun en
> annoncering af udviling, så det må vente på den endelige version i løbet
> [...]

Det ser meget interessant ud - men den bliver jo nok dyr.

> Desuden nye 500 og 600mm mkII objektiver med reduceret vægt og naturligvis
> bedre ydelse end forgængerne, men vi må så vente på tests.
> http://www.dpreview.com/news/1102/11020709canon500mm600mm.asp

Det bliver spændende at se hvor meget skarpere de er i forhold til
forgængerne, som ikke er dårlige.
De er iøvrigt blevet sygt dyre i forhold til forgængerne.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : N_B.DK

Dato : 08-02-11 10:02

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> Det bliver spændende at se hvor meget skarpere de er i forhold til
> forgængerne, som ikke er dårlige.
> De er iøvrigt blevet sygt dyre i forhold til forgængerne.

Det virker underligt at prisen er 11,999.99$ og 11299£ det er en forskel på
34251kr (med dags dato kurser fra valutakurser.dk), har MEGET svært ved at
se hvorfor der skal være SÅ stor forskel på prisen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : TL

Dato : 08-02-11 11:15

"N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på 34251kr (med dags dato kurser fra valutakurser.dk), har MEGET svært ved
> at se hvorfor der skal være SÅ stor forskel på prisen.

I må til at lægge lidt af lommepengene til side!

tl

Fra : N_B.DK

Dato : 08-02-11 12:04

"TL" <tl@hotmail.com> wrote in message
> I må til at lægge lidt af lommepengene til side!

Det ændrer ikke på det ikke giver mening at der er SÅ stor forskel på
prisen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-02-11 14:24

On 2011-02-08 10:02:17 +0100, "N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk> said:

> [...]
> 34251kr (med dags dato kurser fra valutakurser.dk), har MEGET svært ved at
> se hvorfor der skal være SÅ stor forskel på prisen.

Husk at USA priser altid er uden sales tax og priser i UK er med VAT.
Vejledende priser bliver så til reelle priser, som jo skifter
efterhånden. Men priserne ligger et pænt stykke over tilsvarende optik
fra Nikon, men mon ikke det normaliseres efter et års tid. F.eks.
koster Nikon 70-200 F/2.8 VRII hos Ac-foto 2099 Euro og Canon 70-200
f/2.8L IS II 1999 Euro.

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 00:24

> Husk at USA priser altid er uden sales tax

Var jeg ikke klar over, det hjælper jo lidt på det så.

> [...]
> fra Nikon, men mon ikke det normaliseres efter et års tid. F.eks.
> koster Nikon 70-200 F/2.8 VRII hos Ac-foto 2099 Euro og Canon 70-200

Ingen tivl om de vil falde i pris, er dog selv mest spændt på 200-400
modellen, den ville være lækker at have med ud i outbacken.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Soeren Friberg

Dato : 09-02-11 00:21

Den 07-02-2011 15:56, Hans Kruse skrev:
> med indbygget 1.4x TC

Har du eller andre nogensomhelst ide om, hvordan det teknisk fungerer?
Min fantasi er for begrænset her.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-02-11 07:37

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> wrote in message

> Har du eller andre nogensomhelst ide om, hvordan det teknisk fungerer?
> Min fantasi er for begrænset her.

At dømme efter billederne sidder der en ekstra linsegruppe i linsegruppe
nede i "puklen" nær bajonetfatningen. Der sidder også et lille håndtag som
formodentlig bruges til at svinge teleconverteren ud og ind, og en låse-knap
så man ikke får koblet den ud og ind ved et uheld.

Jeg kunne virkeligt godt bruge sådan et objektiv, hvor man kan sætte
tele-konverter på uden at stå med "åbent" kamerahus - hvis det hele virker
godt.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Soeren Friberg

Dato : 09-02-11 07:47

Den 09-02-2011 07:37, Mogens Hansen skrev:
> [...]
> formodentlig bruges til at svinge teleconverteren ud og ind, og en låse-knap
> så man ikke får koblet den ud og ind ved et uheld

Ja, også min eneste ide, men det KAN måske virke lidt klodset eller også
er det ligegyldigt på et så stort objektiv, men interessant initiativ.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-11 10:09

On 2011-02-09 07:46:55 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Ja, også min eneste ide, men det KAN måske virke lidt klodset eller
> også er det ligegyldigt på et så stort objektiv, men interessant
> initiativ.

Men det er så også en enlig svale, da Canon har opdateret alle de lange
teler fra 300mm og op.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-11 10:38

On 2011-02-09 07:46:55 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Ja, også min eneste ide, men det KAN måske virke lidt klodset eller
> også er det ligegyldigt på et så stort objektiv, men interessant
> initiativ.

Med det design kan man også forvente at kvaliteten med TC'en aktiveret
er bedre end med en løs TC, da det optisk kan optimeres til det givne
objektiv. Så man kunne forvente at med TC vil dette 280-560 f/5.6 være
så godt som hvis det var designet som sådan uden TC.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-02-11 17:46

> On 2011-02-09 07:46:55 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com>
> said:

[8<8<8<]
> Så man kunne forvente at med TC vil dette 280-560 f/5.6 være så godt som
> hvis det var designet som sådan uden TC.

Ja - det må nogenlunde være forventingen.
Det er også værd at bemærke at Canon lige har lavet nye versioner af deres
TC - så de har lige siddet og puslet med hvordan man laver sådan nogle lidt
bedre.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-11 21:32

On 2011-02-09 17:46:12 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> [...]
> TC - så de har lige siddet og puslet med hvordan man laver sådan nogle lidt

Rigtigt, jeg har lige bestilt en 1.4x TC III

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-11 10:07

On 2011-02-09 07:37:26 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> [...]
> formodentlig bruges til at svinge teleconverteren ud og ind, og en låse-knap
> så man ikke får koblet den ud og ind ved et uheld.

Det ser også sådan ud for mig.

> Jeg kunne virkeligt godt bruge sådan et objektiv, hvor man kan sætte
> tele-konverter på uden at stå med "åbent" kamerahus - hvis det hele virker
> godt.

Ja, der er mange situationer, hvor det vil være en smart idé.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-11 10:32

On 2011-02-09 07:37:26 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> [...]
>
> Jeg kunne virkeligt godt bruge sådan et objektiv, hvor man kan sætte
> tele-konverter på uden at stå med "åbent" kamerahus - hvis det hele virker

Det må også være en sportsfotografs (og nogle wild life fotografers)
drøm at kunne skifte TC så hurtigt, som man må forvente man kan med det
design. Og så i al slags vejr.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-11 11:14

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> Det må også være en sportsfotografs (og nogle wild life fotografers)
> drøm at kunne skifte TC så hurtigt, som man må forvente man kan med det
> design. Og så i al slags vejr.

Jeg har ihvertfald sat den på ønskesedlen .. er der nogen idé om pris ?

/thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-02-11 11:32

On 2011-02-09 11:13:46 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Jeg har ihvertfald sat den på ønskesedlen .. er der nogen idé om pris ?

Det kan kun blive et gæt på nuværende tidspunkt, men mit gæt vil være
baseret på at Nikons 200-400 VRII koster 7149 Euro hos ac-foto.com og
hvis vi bliver i Euro og denne butik, så vil jeg gætte på at der lægges
ud med mellem 9000 og 10000 Euro. Senere kunne man forestille sig at
den falder til omkring 7-8000 Euro. Det er så bare mit gæt. Jeg baserer
det også på pris på de andre nye opdaterede obektiver som 300 og 400mm
f/2.8 ift. Nikon og de gamle versioner. Jeg har ikke set nogen
kvalificerede bud.

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 09:49

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> wrote in message
> Har du eller andre nogensomhelst ide om, hvordan det teknisk fungerer?
> Min fantasi er for begrænset her.

Er det svært at se på de allerede postede billeder?

Jeg synes nu det er ret tydeligt hvordan det er lavet.

--
MVH. N_B_DK