MS Windows
briani 27239
Ændre links
Fra : Mort1s1

Dato : 06-02-11 19:13

På startsiden er der henvisning til, Dokumenter, Billeder, Musik osv. Alle
links fører til en position på C-drevet - Jeg har imidlertid min Dokumenter,
min musik og mine billeder på D-drevet, så jeg vil pokkers gerne ændre de
omtalte links så de viser til D og ikke til C, men kan ikke finde ud af
hvordan.
Styresystemet er Win 7. Er der nogen som gider give mig et hint

Mort1s1

Fra : Bo

Dato : 06-02-11 19:27

Mort1s1 udtrykte præcist:
> [...]
> hvordan.
> Styresystemet er Win 7. Er der nogen som gider give mig et hint

i stifinder, højreklik på dokumenter, vælg fanebladet placering og
ændre drev bogstav der

Fra : Mort1s1

Dato : 06-02-11 22:23

Mort1s1 udtrykte præcist:
> [...]
>
> Mort1s1

i stifinder, højreklik på dokumenter, vælg fanebladet placering og

På startsiden får jeg ikke muligheden for at vælge mellem faneblade, der
kommer kun et faneblad "Bibliotek"

Mort1s1

Fra : Ole C

Dato : 06-02-11 22:45

Mort1s1 skrev blandt andet:

> i stifinder, højreklik på dokumenter, vælg fanebladet placering og
> ændre drev bogstav der
>

> På startsiden får jeg ikke muligheden for at vælge mellem faneblade,
> der kommer kun et faneblad "Bibliotek"

"Træk" nogle nye genveje ud på skrivebordet - det er da langt det nemmeste.

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-11 23:19

"Mort1s1" <kelds@live.dk> skrev i meddelelsen
> På startsiden får jeg ikke muligheden for at vælge mellem faneblade,
> der kommer kun et faneblad "Bibliotek"

I start-menuen har du et punkt, der hedder Computer (i tidligere
versioner hed det Denne Computer).

Åben den - yderst til venstre har du så en menu med Biblioteker og
derunder har du Billeder, Dokumenter og de andre - højreklik på den du
vil ændre og vælg egenskaber, så kan du vælge, hvad der skal medtages
f.x. under Dokumenter og hvad der skal være "standard"......

Jan

Fra : Bo

Dato : 07-02-11 00:04

Mort1s1 udtrykte præcist:
> Mort1s1 udtrykte præcist:

Jeg går ud fra, at du med startsiden mener skrivebordet ??

Jeg ved heller ikke hvad du har kaldt dine mapper p dit D drev.
"Normalt" Ligger billeder, musik og videoer i din dokument mappe under
brugere>ditnavn Hvis du går til denne mappe, via stifinder,
højreklikker og gør som jeg beskrev, så er det på plads.
Hvis dine mapper er nogen du selv har oprettet, så gør som en anden her
skriver, gå til dem i stifinder, højreklik og vælg send
til>skrivebord_opret_genvej Eller højreklig og træk dem ud, og vælg
opret genvej her

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-11 23:04

Mort1s1 skrev:

> [...]
> min musik og mine billeder på D-drevet, så jeg vil pokkers gerne ændre de
> omtalte links så de viser til D og ikke til C, men kan ikke finde ud af

Eksempel med Dokumenter. Jeg antager at den mappe som mapperne
skal ligge i, hedder "Infomapper".

1. Åbn Infomapper. Hvis din egen dokumentmappe deri hedder
"Dokumenter" skal du omdøbe den.

2. Åbn C:\Users\[brugernavn] (som præsenteres som
"C:\Brugere\[brugernavn]"), Løft "Dokumenter" med et højreklik,
træk den over på Infomapper, og slip den der.

3. Flyt (eller kopier) alt indholdet fra din egen dokumentmappe
til "Dokumenter".

4. Slet din egen dokumentmappe.

Jeg kender ingen måde til at få systemlinkene til at pege på
eksisterende mapper.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 07-02-11 01:25

> Eksempel med Dokumenter. Jeg antager at den mappe som mapperne
> skal ligge i, hedder "Infomapper".
>
> 1. Åbn Infomapper. Hvis din egen dokumentmappe deri hedder
> "Dokumenter" skal du omdøbe den.

Omveje... hvor det ønskede slet ikke opnås...

> 2. Åbn C:\Users\[brugernavn] (som præsenteres som
> "C:\Brugere\[brugernavn]"), Løft "Dokumenter" med et højreklik,
> træk den over på Infomapper, og slip den der.

Noget pjat...

> 3. Flyt (eller kopier) alt indholdet fra din egen dokumentmappe
> til "Dokumenter".

Nu er det ikke det OP vil opnå, så det...

> 4. Slet din egen dokumentmappe.

Problem stadig ikke løst...

> Jeg kender ingen måde til at få systemlinkene til at pege på
> eksisterende mapper.

Du mener altså ikke det er nemmere at gå i
"C:\brugere\aktueltbrugernavn\" og højreklikke og derefter vælge
egenskaber på dokumentmappen og vælge fanen Placering. Så kan man trykke
"Flyt" og lade systemet selv flytte mappen til det ønskede sted.

Eller det er måske for teoretisk?

Blot for at fortsætte det teoretiske, så er det samme fremgangsmåde på
mapperne billeder, musik osv.

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 14:05

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> og højreklikke og derefter vælge egenskaber på dokumentmappen og vælge
> fanen Placering. Så kan man trykke "Flyt" og lade systemet selv flytte

Nej for f....., det er jo lige så besværligt som at bruge Ccleaner, istedet
for selv finde og slette manuelt )

Fra : Edmund

Dato : 08-02-11 15:38

Den 07-02-2011 01:25, Mcwm skrev:

> Noget pjat...

Hmm. pjat ved jeg ikke om det er, men upræcist. Dokumenter mappen skal
ikke kopieres, men flyttes, før det virker.

> Nu er det ikke det OP vil opnå, så det...

Hvorfor mener du, at det ønskede ikke opnås?

Bortset fra det, tror jeg at din metode giver mindre mulighed for
fejl/spørgsmål.

Man kan også ændre det i den "personlige mappe" som i startmenuen i min
danske Windows 7 ligger lige over Dokumenter mappen. Jeg kan dog ikke
lige huske om den "personlige mappe" skal aktiveres først i egenskaber
for startmenu. Den personlige mapper er navngivet med ens brugernavn.

Det sker dog af og til, at der i den personlige mappe, kommer en ekstra
"Dokumenter mappe", har du/nogen en ide om hvad det kan skyldes?

Bruger man at lave image/Ghost af sin Windows, skal man passe på med at
bruge et gammelt image, for så ender man op med døde links i startmenuen
(i min gamle Vista).

--
Mvh Edmund

Fra : Mcwm

Dato : 08-02-11 22:37

Den 08-02-2011 15:38, Edmund skrev:
> Hvorfor mener du, at det ønskede ikke opnås?
Hvis man nu læser hvad OP skriver "så jeg vil pokkers gerne ændre de
omtalte links så de viser til D og ikke til C, men kan ikke finde ud af
hvordan." og sammenholder det med forslaget som Bertel kommer med, så
peger systemlinkene ikke det ønskede sted hen, vel?

Så er det noget pjat at rådgive i retning af ikke virkende links, ikke?

Pointen må være, at når systemet selv kan klare en flytning - med
funktionelle links - så er det det man gør. Faktisk har intet ændret sig
på det punkt, man gjorde ligesådan i XP, hvor man dog kunne højreklikke
på dokumentmappen i start, for at udføre det samme.

Venligst
Mcwm

Fra : Edmund

Dato : 09-02-11 04:25

Den 08-02-2011 22:37, Mcwm skrev:
> [...]
> hvordan." og sammenholder det med forslaget som Bertel kommer med, så
> peger systemlinkene ikke det ønskede sted hen, vel?

Jo, systemlinkene vil også pege det rigtige sted hen, hvis man flytter
dem manuelt.

--
Mvh Edmund