Slette et array fra et andet?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 06-02-11 21:59

Jeg har et flerdimensionelt array med nogle persondata.
Så har jet et array med indices på personer, jeg gerne vil have slettet
fra det første array.
Er der en simpel måde at gøre det på, eller er jeg nødt til at gøre det
manuelt ved at loope mine indices igennem og fjerne dem fra persondata
en ad gangen?

--
Stefan Kristensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-02-11 22:36

Den 06-02-2011 21:59, Stefan Kristensen skrev:

> Jeg har et flerdimensionelt array med nogle persondata.
> Så har jet et array med indices på personer, jeg gerne vil have slettet
> fra det første array.

Måske noget med:
$persondata = array_diff_key($persondata, array_flip($sletteliste));

Prøv også at kigge på de andre varianter af array_diff, hvis ovenstående
ikke passer til din data-struktur.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 07-02-11 19:30

eg har et flerdimensionelt array med nogle persondata.

> Måske noget med:
> $persondata = array_diff_key($persondata, array_flip($sletteliste));

Perfekt! Det var lige dét, der skulle til.
Tak for hjælpen

--
Stefan

Fra : scootergrisen

Dato : 07-02-11 03:10

> [...]
> Er der en simpel måde at gøre det på, eller er jeg nødt til at gøre det
> manuelt ved at loope mine indices igennem og fjerne dem fra persondata

Måske er det in_array() eller array_key_exists() du leder efter.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 07-02-11 19:31

> Måske er det in_array() eller array_key_exists() du leder efter.

Ja, til den manuelle metode.
Men når det nu kan gøres automatisk med Jonathans metode...

--
Stefan