Andet multimedie
bentjuul 3670
Årshjul skabelon
Fra : Henrik Enslev

Dato : 07-02-11 14:12

Hej

Jeg vil gerne lave nogle års og månedshjul, og har forgæves søgt på
internet efter dem. Jeg tænkte oprindeligt på noget til Indesign, men er
kommet til at tænke på, om det ville være muligt i fx excel som en
"graf", altså en slags graf-plugin.

Er der nogen her der bruger årshjul, og evt. hvordan?

på forhånd tak.

Vh Henrik

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Max

Dato : 07-02-11 14:19

Hej Henrik

> Er der nogen her der bruger årshjul, og evt. hvordan?

Hvordan ser sådan et ud ?

Max

Fra : Henrik Enslev

Dato : 07-02-11 20:23

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Henrik

> Hvordan ser sådan et ud ?

Det er normalt en cirkel hvor 1. januar og 31. december er naboer og 30
juni er overfor. Hver måned har så 1/12. Heri kan man skrive en masse
hændelser som gentages hvert år.

Det kan også beskrives som en cirkulær kalender uden årstal, for alle de
ting som gentages på samme fx 3. søndag i februar, altså ikke en dato.

Man kan gøre det samme for måneder, hvis fx ens arbejde kan opdeles i
faste rytmer, fx 1. mandag: bestil annonce, sidste onsdag: betale
regninger etc.

Fra : Max

Dato : 08-02-11 08:14

Hej Henrik

> Man kan gøre det samme for måneder, hvis fx ens arbejde kan opdeles i
> faste rytmer, fx 1. mandag: bestil annonce, sidste onsdag: betale
> regninger etc.

Jeg takker mange gange for forklaringen, men sådan en kan jeg
ikke lige hjælpe med. Den slags overlader jeg til Outlook at klare
for mig.

--
Mvh Max