Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
burst mode canon 5D
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-11 12:54

Er der et sted, hvor man kan stille, hvor mange skud pr. sec. den skal
skyde, når man holder knappen i bund ?

vh Palle

Fra : Per Jensen

Dato : 06-02-11 16:42

On 06/02/11 12.54, Palle Johansen wrote:
> Er der et sted, hvor man kan stille, hvor mange skud pr. sec. den skal
> skyde, når man holder knappen i bund ?
>
> vh Palle

Mon ikke at det står i din manual ?

På mit 40D trykker du på AF.DRIVE knappen og via det lille hjul vælger
du imellem et ikon i displayet der ligner en bunke billeder oven på
hinanden, og så en bunke billeder hvor der står et H ved siden af
(highspeed)

// Per.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-11 19:08

"Per Jensen" <news@fjerneszapro.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> imellem et ikon i displayet der ligner en bunke billeder oven på hinanden,
> og så en bunke billeder hvor der står et H ved siden af (highspeed)

Det er sådan nogenlunde hvordan det fungerer på mit 1d IV også - men her
kan jeg også i custom functions stille, hvor mange skud den skal skyde i
high og low. Jeg har fx sat low til 4 og high til 10.

Jeg har ingen manual til mit 5D, så den kan jeg ikke kikke i - men jeg
tænkte om jeg kan stille det på een eller anden måde.

Jeg skal til NASA om 14 dage og se den sidste opsendelse af rumfærgen
Discovery, og skal have lavet et eller andet system, hvor mit 5D tager ca. 1
billede pr. sec, uden at jeg står med kameraet og trykker på knappen. Jeg
havde tænkt mig, at sætte min remote udløser på, og så låse knappen, og så
bare lade den skyde løs under hele opsendelsen.

Jeg har desværre kun 2 hænder, og de bliver under opsendelsen brugt til at
skyde manuelt med mit 1D IV :)

vh Palle

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 06-02-11 19:41

On Sun, 6 Feb 2011 19:07:38 +0100, Palle Johansen wrote:

> [...]
> bare lade den skyde løs under hele opsendelsen.
>
> Jeg har desværre kun 2 hænder, og de bliver under opsendelsen brugt til at

Uden overhovedet at kende 5d kan jeg ikke forestille mig andet end at det
er 3 skud i sekundet som er max på 5d, der kun er muligt at vølge.

På 20d var det kun muligt med 5 skud i sek og ikke andet. På 40d var det
6,5 eller 3 svjh og på 7d er det 8 eller 3 i sek.

Men den engelske manual er frit tilgængelig på canon usa side. Ved ikke om
den er på den danske.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : N_B.DK

Dato : 06-02-11 20:08

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid> wrote in message
>og på 7d er det 8 eller 3 i sek.

Sludder, det afhænger meget af kortet, vælger man sJPEG eller sRAW kan man
skyder i en hel del længere tid end 3 sek, (er faktisk ret sikker på jeg kan
skyde lige så længe der er plads på kortet) i sRAW (er ikke helt sikker på
hvor lange jeg kan i mRAW)

http://www.digitalcamerawarehouse.com.au/prod4309.htm kunne være en løsning,
eller man selv laver en trigger der udløser kameraet hvert sekund.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 06-02-11 21:32

On Sun, 6 Feb 2011 20:08:04 +0100, N_B.DK wrote:

> [...]
> skyde lige så længe der er plads på kortet) i sRAW (er ikke helt sikker på

Øh Jeg snakker om skud pr sekund og ikke antal skud ialt. Det er først når
bufferen er fuld at det kan have betydning. Og mener ikke at jeg på noget
tidspunkt har fyldt bufferen på mit 7d selv om jeg skyder meget fodbold med
et forholdsvis langsomt kort. Og det er i fuldt raw .

Fra : N_B.DK

Dato : 06-02-11 21:47

> Øh Jeg snakker om skud pr sekund og ikke antal skud ialt.

Hvor kommer så de maks 3 sek fra?

> [...]
> at jeg på noget tidspunkt har fyldt bufferen på mit 7d selv om jeg
> skyder meget fodbold med et forholdsvis langsomt kort. Og det er i

Du kan ikke fortsætte i en uendelighed hvis du skyder i fuld raw, selv med
de hurtigste kort.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 07-02-11 09:55

On Sun, 6 Feb 2011 21:46:36 +0100, N_B.DK wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jens@invalid> wrote in message
>
> Hvor kommer så de maks 3 sek fra?

Jeg citerer lige min egen sætning igen.

På 20d var det kun muligt med 5 skud i sek og ikke andet. På 40d var det
6,5 eller 3 svjh og på 7d er det 8 eller 3 i sek

Der er et lille i. Så du misforstår.

> Du kan ikke fortsætte i en uendelighed hvis du skyder i fuld raw, selv med
> de hurtigste kort.

Har jeg udtalt det. Jeg siger blot at jeg ikke har oplevet det. Men nu
skyder man jo heller ikke konstant!

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-02-11 20:18

On 2011-02-06 12:54:09 +0100, "Palle Johansen" <invalid> said:

> Er der et sted, hvor man kan stille, hvor mange skud pr. sec. den skal
> skyde, når man holder knappen i bund ?

Du kan ikke sætte den til andet end 3fps, men du kan med en Canon
TC-80N3 programmere dit kamera til at skyde et billede med 1 sekund
interval. Iflg. manualen skulle den kunne blive ved, men jeg har kun
kunnet få det at virke ved at specificere et antal (op til 99). Men så
trykker man igen på start knappen på timeren og så skyder den igen 99
billeder.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-02-11 21:01

> [...]
> at virke ved at specificere et antal (op til 99). Men så trykker man igen
> på start knappen på timeren og så skyder den igen 99 billeder.

Hvis du sætter tælleren til 00, bliver den ved

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-02-11 21:02

On 2011-02-06 21:00:35 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvis du sætter tælleren til 00, bliver den ved

Jo, det siger manualen, men det vil min ikke....

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-02-11 21:43

[8<8<8<]
> Jo, det siger manualen, men det vil min ikke....

Det gør min (på 1D mk2)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : N_B.DK

Dato : 06-02-11 21:48

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> Det gør min (på 1D mk2)

Det er kamera uafhængigt, så det vil være sådan på alle kameraer der
anvender det type stik til remote udløser.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-02-11 12:39

On 2011-02-06 21:42:58 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Det gør min (på 1D mk2)

Jeg prøvede igen med både 1Ds mkIII og 5D og ingen af dem ville skyde
mere end et billede med antal til nul. Sat på 99 tikkede de begge
lystigt løs.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-11 13:48

Der er selvfølgelig også denne her mulighed:

http://www.ononesoftware.com/products/dslr-camera-remote/

Bare ærgeligt, at man så har en android telefon :)

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 07-02-11 14:15

On 07/02/11 13.47, Palle Johansen wrote:
> Der er selvfølgelig også denne her mulighed:
>
> http://www.ononesoftware.com/products/dslr-camera-remote/
>
> Bare ærgeligt, at man så har en android telefon :)
>

> "Palle Johansen" <invalid> skrev i meddelelsen

Ja, men det kræver stadig en bærbar til server delen af programmet..

Tommy