Yousee Netgrar router & Portforward
Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-11 12:10

Er det ikke muligt at lave portforward fra wan port 80 til f.eks. lan
port 8800?

Jeg er ikke interesseret i at lave forward på en hel range af porte,
men helt specifikt forwarde port 80 til port 8800 på lan siden.

Sidder med en hvid trådløs Netgear router (CVG824G) fra Yousee.

Nogle ideer?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-02-11 12:26

Den 06/02/11 12.10, J.K.Arning skrev:
> Er det ikke muligt at lave portforward fra wan port 80 til f.eks. lan
> port 8800?

Du forwarder (normalt) fra en port på WAN-sidens IP til én IP+port på
LAN-siden. Der er normalt ingen grund til at skifte portnummer.

> [...]
> helt specifikt forwarde port 80 til port 8800 på lan siden.
>
> Sidder med en hvid trådløs Netgear router (CVG824G) fra Yousee.

Det kræver i hvert fald at du har passwordet til routeren.

Mvh. Lars

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-11 12:31

On 2011-02-06 12:26:02 +0100, Lars Kongshøj said:

> Du forwarder (normalt) fra en port på WAN-sidens IP til én IP+port på
> LAN-siden. Der er normalt ingen grund til at skifte portnummer.

Hvad der er normalt skal jeg lade være usagt, jeg har behovet.

> Det kræver i hvert fald at du har passwordet til routeren.

Lars jeg er inde på routeren ellers havde jeg ikke kunnet konstatere at
det åbenbart er et problem at gøre det jeg vil.

Fra : Ole C

Dato : 06-02-11 12:38

J.K.Arning skrev blandt andet:

> [...]
> men helt specifikt forwarde port 80 til port 8800 på lan siden.
>
> Sidder med en hvid trådløs Netgear router (CVG824G) fra Yousee.

Du kan sagtens nøjes med at forwarde en enkelt port - men du forwarder til
en ip-adresse og ikke til et andet portnummer.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/CVG824G/default.htm
Det forudsætter naturligvis at du har adgang til YouSee-routerens
opsætning....

--
vh
Ole C

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-11 13:04

On 2011-02-06 12:38:13 +0100, Ole C said:

> [...]
Det

> forudsætter naturligvis at du har adgang til YouSee-routerens opsætning....

Ok jeg gør det lige tydeligt hvad målet er .. det er åbenbart ikke
sådan lige til at se.

Trafik der kommer ind på wan_ip:80 skal sendes videre til lan_ip:8800

F.eks.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-02-11 19:57

J.K.Arning wrote:

> Er det ikke muligt at lave portforward fra wan port 80 til f.eks. lan
> port 8800?

Hvis du kan angive et destination portnummer er det muligt, ellers ikke.
Du efterspørger en feature som er implementeret på nogle routere, men
ikke på andre. Jeg kender ikke den nævnte YouSee router.

Alternativt kan du tilgå sin server udefra med domain:8800 i browseren.

--
Jesper Lund

Fra : Søren

Dato : 06-02-11 20:42

On 06-02-2011 19:56, Jesper Lund wrote:
> Hvis du kan angive et destination portnummer er det muligt, ellers ikke.

Jeg har det samme kabelmodem, og den opsætning man kan lave fra browser
giver ikke mulighed for at angive destinationsport. Se eventuelt her,
hvordan det ser ud:

http://1969.eu/u/netgear_cvg824g_portforward.gif

Jeg ved ikke om der er andre måder at konfigure på end via browser.

--
Søren

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-02-11 21:55

Søren wrote:

> Jeg har det samme kabelmodem, og den opsætning man kan lave fra browser
> giver ikke mulighed for at angive destinationsport. Se eventuelt her,
> [...]

SÃ¥ kan man ikke forwarde til en anden port.

> Jeg ved ikke om der er andre måder at konfigure på end via browser.

Meget usandsynligt. Hvis routeren kørte Linux, og du kunne få shell
adgang via telnet, kunne du måske gøre det med en iptables regel
(eftersom iptables bruges til portforward på en Linux router). Hvis
routeren kører Linux skal den komme sammen med et stykke papir som
beskriver GPL licensen (men dermed ikke sagt at telnet daemon kører).

Realistisk set: glem det, og find en anden løsning.

--
Jesper Lund