Håndholdte tavler i undervisningen
Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-11 06:33

Jeg vil tro at følgende link vil have interesse for lærere fra
grundskole til universitet.

<http://feeds.appleinsider.com/click.phdo?i=aae6b6275fcffc5789d43b79aebc
fc17>

Amerikanske skoler begynder i stigende grad at udskifte skolebøger og
andre værktøjer med iPads. Linket indeholder også også en film der viser
praktiske anvendelser.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 06-02-11 08:55

Per Rønne wrote:

> Amerikanske skoler begynder i stigende grad at udskifte skolebøger og
> andre værktøjer med iPads. Linket indeholder også også en film der viser
> praktiske anvendelser.

Det ville være herligt hvis man kunne erstatte alle bøger med en ipad (eller
lignende tavle-pc). E- og i-bøger er på vej. På nogle skoler laver man
udviklingsarbejde med papirløs undervisning, der er er bl.a. en artikel
herom i det sidste nummer af Gymnasieskolen.

Jeg har i øvrigt lige selv for nyligt fået stillet en ipad til rådighed, men
er dog ikke rigtigt kommet igang med at anvende den i undervisningen endnu.

--
Henry Vest

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-11 09:33

Henry Vest <henryvest@gmail.com> wrote:

> [...]
> er dog ikke rigtigt kommet igang med at anvende den i undervisningen endnu.

I linket er der i øvrigt også link til debat om emnet; her kanman se
forskellige meninger komme til udtryk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk