Opvasker er 8 til 10 timer om en vask.
Fra : Elmer

Dato : 05-02-11 20:48

Hej NG
Det er en Bosch Logixx automatic SGV 5923/21. Den bliver færdig med den
egentlige vask efter normal tid, men den bliver ved på tørreprogrammet.
I display står "1 min tilbage", men det tager 7 til 9 timer! Og så er
jeg gået i seng, men er nødt til at stå op og åbne maskinen, ellers
bliver den ved med at bib'e.

Nogen ideer til hvad der kan være galt?

Elmer

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-11 22:38

Elmer skrev:

> I display står "1 min tilbage", men det tager 7 til
> 9 timer! Og så er jeg gået i seng ...

Du skal vist have en servicemand ud, og han skal
give sig god tid

Hvor gammel er maskinen?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-02-11 01:11

Elmer skrev den 05-02-2011:
> [...]
> gået i seng, men er nødt til at stå op og åbne maskinen, ellers bliver den

En lodning i printet der giver signal til varmelegemet, eller selve
varmelegemet, er vandet i maskinen varmt efter 30min vask ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Steen Suder

Dato : 06-02-11 08:34

Den 05-02-2011 20:48, Elmer skrev:
> [...]
> I display står "1 min tilbage", men det tager 7 til 9 timer! Og så er
> jeg gået i seng, men er nødt til at stå op og åbne maskinen, ellers

Start med at søge efter fejlen på Google - ofte er det de samme fejl,
der går igen.
Jeg fandt f.eks. på måde ud af at der er et rør, der ofte gror til med
fedt og sæbe i min gamle Logixx.
Et par timers arbejde med varmt vand og en skruetrækker løste problemet.

--
Steen Suder

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-02-11 09:01

Steen Suder tastede følgende:

> [...]
> og sæbe i min gamle Logixx.
> Et par timers arbejde med varmt vand og en skruetrækker løste problemet.

Yup, røret/slangen fra lille kammer til bundventil på karret...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-02-11 09:06

Elmer:
> [...]
> gået i seng, men er nødt til at stå op og åbne maskinen, ellers bliver den

Er mere vågen nu

Af tjek at vandtilgang/tryk er ok, er det ok, så af med venstre
sideplade, 2 skruer foran og så løftes det af, se om der sider stor
kalkprop i øverste venstre hjørne på trykkammeret (det store
plastkammer der sider der)...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 10:53

Elmer wrote:

> Nogen ideer til hvad der kan være galt?

Vores Siemens (som er det samme som Bosch nu om stunder) havde nøjagtig
det samme problem. Diverse research på nettet og opringning til Siemens
kundeservice pegede på en defekt/tilstoppet trykbeholder. Det giver
netop dette symptom.

I første omgang rensede og afkalkede jeg trykbeholderen med almindelig
eddike, tørrede den på radiatoren aht. kontakterne, og indsatte den
igen. Det virkede et års tid, så var den gal igen. En ny rensning holdt
kun nogle måneder (fordi man ikke kan rense i bund) så vi købte en ny
trykbeholder til 400 kr eller deromkring, og så har den vasket perfekt
lige siden.

Det er let nok at skifte, det mest bøvlede er faktisk at hive maskinen
ud og ind!

Sig til hvis du har brug for mere info.

Martin

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-02-11 11:42

Martin Larsen skrev:

> [...]
> måneder (fordi man ikke kan rense i bund) så vi købte en ny trykbeholder til
> 400 kr eller deromkring, og så har den vasket perfekt lige siden.

Ja de koster ikke alverden

http://www.skiftselv.dk/g/Opvaskemaskiner/dc6d1e45-a3fe-41ac-b8f2-f93e0c8b4391#pf1

Men det er nu oftest i vandkammeret der sætter sig en prop, i øverste
venstre hjørne, hvor der ligger en lille flyder

Kan desværre ikke hitte vandkammeret nogen steder, men det er det der
på tegningen her hedder "21 5761"
http://www.dataco.dk/Siemens/opvaskemaskine.png

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-02-11 11:47

Følgende er skrevet af Brian Vestergaard:

> [...]
> hjørne, hvor der ligger en lille flyder
>
> Kan desværre ikke hitte vandkammeret nogen steder, men det er det der på

Hvis du gør det, så husk at de 3 gummiringe kommer til at side rigtigt
igen, og husk at sørge for "slangelåsen" sider rigtigt igen, ellers vil
tilløbsslange skubbe sig løs med tiden (kort tid)

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 12:50

Brian Vestergaard wrote:

> Men det er nu oftest i vandkammeret der sætter sig en prop, i øverste
> venstre hjørne, hvor der ligger en lille flyder

Vores vandkammer har også en prop hvor du beskriver, men den er åbenbart
ikke stor nok til at lave ravage - endnu da!

Jeg rensede naturligvis også hvad jeg ellers kunne komme til, fx slangen
der fra trykkammeret går op i maskinens bund. Der brugte jeg en
flaskerenser, og der kom godt nok meget snask ud

Martin

Fra : Elmer

Dato : 07-02-11 15:40

Den 07-02-2011 12:50, Martin Larsen skrev:

> [...]
> der fra trykkammeret går op i maskinens bund. Der brugte jeg en
> flaskerenser, og der kom godt nok meget snask ud

Hej Alle.
Tak for mange gode input, der kan åbenbart sidde skidt/kalk mange
steder, så jeg må nok i gang med en større rengøring....

Elmer

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-02-11 19:01

Elmer formulerede mandag:

> Tak for mange gode input, der kan åbenbart sidde skidt/kalk mange steder, så
> jeg må nok i gang med en større rengøring....

De steder det sider, kommer du alle til via venstre sideplade

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)