Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Speciel stander søges
Fra : Steen F.

Dato : 06-02-11 02:09

Findes der en lille stander hvorpå man kan montere et kamera, så man kan
affotografere fx. et tidsskift? Dvs affotografere i 90 graders vinkel
ned mod bordpladen.

Mvh
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-11 03:50

Steen F. wrote:
> Findes der en lille stander hvorpå man kan montere et kamera, så man kan
> affotografere fx. et tidsskift? Dvs affotografere i 90 graders vinkel
> ned mod bordpladen.

Du mener, så kameraet er placeret med linsen direkte ned på siden? - Ja,
det kaldes et reprostativ. Men de er normalt ikke helt billige...

mvh. Erik Richard

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-02-11 09:30

On 06-02-2011 02:08, Steen F. wrote:
> Findes der en lille stander hvorpå man kan montere et kamera, så man kan
> affotografere fx. et tidsskift? Dvs affotografere i 90 graders vinkel
> ned mod bordpladen.

Et "rigtigt" reprostativ er relativt kostbart. Men så er der som regel
også lampeholdere med i prisen.

Selv bruger jeg søjlen fra et udrangeret forstørrelsesapparat. Hertil
har jeg fremstillet et beslag, så jeg kan skrue kameraet på. Og det
virker fint.

-men hvis det er til tidsskrivter og bøger, bruger jeg en almindelig
flatbed-scanner

Bo //

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-02-11 11:22

On 06-02-2011 02:08, Steen F. wrote:
> Findes der en lille stander hvorpå man kan montere et kamera, så man kan
> affotografere fx. et tidsskift? Dvs affotografere i 90 graders vinkel
> ned mod bordpladen.

Det kan du med nogle ganske alm. stativer, blot kræves at midtersøjlen
kan fjernes og monteres vandret. Det kan man fx med den ganske populære
Manfrotte 055B (og sikkert et hav af andre, men jeg bruger selv nævnte
og ved det virker).

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Dennis

Dato : 06-02-11 11:29

Den 06-02-2011 11:22, Kim Jensen skrev:
> [...]
> kan fjernes og monteres vandret. Det kan man fx med den ganske populære
> Manfrotte 055B (og sikkert et hav af andre, men jeg bruger selv nævnte

Jeg har denne:
http://www.trustedreviews.com/digital-cameras/review/2007/10/28/Tripod/p4

Og den kan også sættes til 90 grader nedad og komme helt ned og ligge på
bordet.

Hilsen Dennis