The Pacific og BoB
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-11 18:00

DR vil sende begge her til vinter/forår:

http://kpn.dk/film/article2329516.ece

Det passer nu ikke som der står, at Tom Hanks har hovedrollen i The
Pacific.

Og så en lille ekstra "nyhed".

Lt Jones i BoB, del 8, The Last patrol er søn af Tom Hanks. Det vidste
jeg ikke. Men det er osse lidt svært at vide idet han optræder med
forskellige navne rundt omkring...

http://www.imdb.com/name/nm0004988/bio

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Zeki

Dato : 04-02-11 21:59

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> DR vil sende begge her til vinter/forår:

Jeg sad klistret til BoB, men mistede interessen ved ep.6 under 'The
Pacific'

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-11 22:41

Zeki:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg sad klistret til BoB, men mistede interessen ved ep.6 under 'The
> Pacific'

Afsnui 6 handler om slaget om Peleliu flyveplads.

Tja... Skildringen af slaget om Peleliu højdedragene er mere rå. Det er
vel der, Eugene Sledge får et knæk.

Personligt syntes jeg bedst om 3. afsnit, Melbourne, hvor jeg har boet
og gået i skole. Det var rart at se, at de trods alt har bevaret nogle
af de ældre kvarterer.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Zeki

Dato : 04-02-11 22:46

> Zeki:

> Afsnui 6 handler om slaget om Peleliu flyveplads.

Det er jo så ikke et isoleret afsnit der gjorde at jeg mistede interessen.
Nærmere persongalleriet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-02-11 00:12

Zeki:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo så ikke et isoleret afsnit der gjorde at jeg mistede
> interessen. Nærmere persongalleriet.

På det område er serien The Pacific ikke anderledees end BoB. Den
amerikanske 1st Marine Division er mindst lige meget en elite enhed
som 101st Airborn.

Det har nok mer' noget at gøre med, om man har interesse for krigen i
fjernøsten. Og det må man forvente er tilfældet for nutidens
amerikanere.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Zeki

Dato : 05-02-11 10:25

> [...]
> som 101st Airborn.
>
> Det har nok mer' noget at gøre med, om man har interesse for krigen i

Jeg interesserer mig lige så meget for Stillehavskrigen, som den europæiske,
så i dette tilfælde gælder "man" altså ikke mig. Synes bare ikke den havde
samme nerve som BoB.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-02-11 19:50

Den 05-02-2011 00:12, Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
>
> Det har nok mer' noget at gøre med, om man har interesse for krigen i
> fjernøsten. Og det må man forvente er tilfældet for nutidens
Nahh ja og nej - forskellen på de 2 er at den første BOB er langt nemmer
at fordøje - hvor Pasifick er langt mere rå og viser krigens grusomhed
som den formentligt er
og det er ikke lige frem skide hyggeligt at side og se på til aften
kaffen ..

jeg synes også BOB (ud fra sammen kretere som jeg har beskrevet her) er
den bedste men Pasifik er nu i min bog også fremragende - men den er hård
fordi Japanerne er en fjende som ikke er set ført i amerikansk /
Europæisk historie hvor tyskerne et godt stykke hænd af vejen har en del
til fælles med alle andre hvide folkeslag - hvad de færeste næppe er
klar over så døde der sikkert flere Kinsere under Mao ind samlet tabstal
under anden verdens krig

Fra : Mr. D

Dato : 05-02-11 20:42

"Bo M. Mogensen" skrev i meddelelsen

[...]

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg har set BoB mere end én gang, og jeg har også set Pacific to gange nu.
Den er god, men ikke så god som Bob. For mig har det ikke så meget at gøre
med at der er mere blod og gore, eller at Stillehavskrigen er længere væk.
Det handler nok mere om, at der er en kontinuerlig fortælling i Bob, og et
persongalleri, der er interessant og udviklende.

I en anden tråd var der en, der skrev, at det kunne være fedt, hvis de
lavede en lignende serie på 10, bare med sø- og luftkrigen i stedet. Se det
synes jeg også kunne være fedt.

simon

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-02-11 20:52

"Mr. D" <sigri@detiparantesenemail.dk> wrote in message

> [...]
>
> I en anden tråd var der en, der skrev, at det kunne være fedt, hvis de
> lavede en lignende serie på 10, bare med sø- og luftkrigen i stedet. Se

Det var faktisk oprindeligt meningen at man skulle have fulgt en USO trup
der turnerede rundt i stillehavsområdet og der igennem have vist forskellige
vigtige hændelser under kampagnen, der i blandt også forskellige søslag.

Håndteret ordentligt, kunne det have været genialt.

Istedet fik vi en halvvattet kopi af BoB der slet ikke havde samme stærke
narrativ som udgangspunkt og derefter blev underligt uden tyngde og
substansløs og som oven i købet måtte opfinde adskillige handlingsforløb
for at kunne få sig selv til at hænge sammen.

The Pacific er i mine øjne ærgerlig. Kæmpe potentiale, kæmpe talenter
og kæmpe budget, men ikke mange grader over gennemsnittet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-11 13:32

Den 05-02-2011 20:51, Peter Larsen skrev:
> The Pacific er i mine øjne ærgerlig. Kæmpe potentiale, kæmpe talenter
> og kæmpe budget, men ikke mange grader over gennemsnittet.
ja den er blodig og jeg forstår man kan komme i dårligt humør af at se
på den slags men jeg er nu sikker på det var sådan det var

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-02-11 16:25

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
> ja den er blodig og jeg forstår man kan komme i dårligt humør af at se
> på den slags men jeg er nu sikker på det var sådan det var

Det har absolut intet at gøre med hvor voldsom den. Det er bare en
halv dårlig produktion som mangler den stærke narrativ der er til
stede i BoB. Jeg tror den lå for længe og sydede inden de kom
igang med produktionen.

Du bliver ved med at fremhæve Pacifics voldsomhed som et
tegn på dens store kvalitet, er det noget du vil uddybe lidt? Og
er der slet ikke andre ting du kigger når du ser en serie og skal
bedømme om den er god eller dårlig?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-11 17:18

Peter Larsen <spak@spak.dk.com> wrote:

<snip>

> Og er der slet ikke andre ting du kigger når du ser en serie og skal
> bedømme om den er god eller dårlig?

Matador var da rimelig god.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-11 21:24

Den 06-02-2011 16:25, Peter Larsen skrev:
> [...]
> tegn på dens store kvalitet, er det noget du vil uddybe lidt? Og
> er der slet ikke andre ting du kigger når du ser en serie og skal

jo men vi skal jo ikke mene det samme alle sammen det vil da være
kedeligt - jeg synes de er gode begge to men jeg synes da også bob er
den bedste
sllet og ret fordi jeg hygger mig med at se den og har en afgrundsdyb
respekt for de mænd som serien handler om .. hvor pasifik den på en
eller anden måde er mere grusom
det er der mit bud ligger på hvorfor der er mange der står af over for
den - jeg synes den er helt igenem udmærket , men det gør da ondt i
hjertet der hvor de skyder til måls efter den
ubevæbnede Japaner hvad utvivlsomt er sket ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-11 13:36

Den 05-02-2011 20:41, Mr. D skrev:

> I en anden tråd var der en, der skrev, at det kunne være fedt, hvis de
> lavede en lignende serie på 10, bare med sø- og luftkrigen i stedet.
> Se det synes jeg også kunne være fedt.
>
> simon
jeg tror ikke der kommer flere - sagen er en væsentlig del af det
serierne viler på er at dem der var der er med til at fortælle
der er efterhånden gået en 66 - 71 år så de fleste er så småt døde eller
er omkring en 90+ år

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-02-11 16:21

> [...]
> serierne viler på er at dem der var der er med til at fortælle
> der er efterhånden gået en 66 - 71 år så de fleste er så småt døde eller

Når har vi dog heldigvis uanede mængder materialer, både officielle og
mere personlige beretninger, nedfældet for eftertiden, så mon ikke de
kunne skrabe lidt sammen derfra og brygge en historie, hvis det nu var det
de gerne ville.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-11 18:01

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere personlige beretninger, nedfældet for eftertiden, så mon ikke de
> kunne skrabe lidt sammen derfra og brygge en historie, hvis det nu var det

Slaget på Østfronten. Stalingrad, belejringen af Leningrad, den russiske
vinterkulde. Gad godt at det dog var fra tyskernes perspektiv.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-11 21:28

Den 06-02-2011 18:01, Zeki skrev:
> Slaget på Østfronten. Stalingrad, belejringen af Leningrad, den russiske
> vinterkulde. Gad godt at det dog var fra tyskernes perspektiv.
ja der faldt 20 millioner russer ... de fleste faldt der man kan godt
forstå at russerne var ret knotne da de rykkede frem imod Berlin
man kan så spørge om Russerne i virkeligheden var så meget bedrei
Nazisterne noget måske men reelt dræbte stalin lige så mange mennesker
som Hitler hele Øst blokken var besat
i 45 år det var et guds mirakel at de ikke beholdte Bornholm

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-02-11 21:26

Den 06-02-2011 16:20, Peter Larsen skrev:
> [...]
> mere personlige beretninger, nedfældet for eftertiden, så mon ikke de
> kunne skrabe lidt sammen derfra og brygge en historie, hvis det nu var det

jamen de har vel gjort det så godt som de kunne og det er så resultatet
og så kan man enten li det eller ej altså serien er lavet og den er som
den er
også må man jo tage den til sig eller støde den fra sig efter hvad der
nu en gang falder en mest naturligt ...

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-02-11 23:09

> [...]
> den er
> også må man jo tage den til sig eller støde den fra sig efter hvad der

Nu svarede jeg på din tvivl om hvorvidt man kunne lave en WW2
serie nu hvor de sidste deltagere er ved at dø, mit svar har intet
med The Pacific at gøre.

Du vrøvler.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-02-11 18:15

Den 06-02-2011 23:09, Peter Larsen skrev:

> Nu svarede jeg på din tvivl om hvorvidt man kunne lave en WW2
> serie nu hvor de sidste deltagere er ved at dø, mit svar har intet
> med The Pacific at gøre.
>
> Du vrøvler.

Nahh det synes jeg da ikke med bob er det da en væsentlig del at dem der
kæmpede indleder hvert afsnit med at de fortæller
Pasifik er lavet lidt på samme måde - diskusionen gik på om der kunne
komme en 3 er med et andet sted hvor 2 verdenskrig forgik
hvorfor min pointe var at man nok skulle regne med at dem der reelt
kæmpede nok så småt var ved at være gået til det hinsides
hvorfor man næppe kunne lave en ny produktion efter samme koncept eller
med samme indledning med mindre man i go tid har fået filmet dem der
kæmpede og sener kunne bruge dem serie afsnits
introduktion - det er vel meget lige til ?

selv kan man lave krigs film om ww2 fra nu af og til næste is tid eller
til den først fødte vender tilbage , uden at dem der kæmpede indgår
dokumentarisk der i har du ret

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-11 17:18

> [...]

> serierne viler på er at dem der var der er med til at fortælle
> der er efterhånden gået en 66 - 71 år så de fleste er så småt døde eller

Tja! Det forhindrede ikke at der var nogen der lavede filmen Waterloo:

http://www.imdb.com/title/tt0066549/

Den er fra 70, før CGI og jeg læste et sted, at slagscenerne er optaget
i USSR og at Sergei Bondarchuk fik stillet det meste af en af den Røde
Hærs divisioner til rådighed som "extras". Og det tror jeg gerne.

Han bruger bl.a mange skud oppe fra, hvor kameraet løber hen ad en wire.
Det er virkelig flot.

Den afsluttende bemærkning fra Wellington: Der findes kun et syn, der er
mere deprimerende, en synet af en slagmark efter en sejr. Det er synet
af en slagmark efter et nederlag.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-11 11:26

Axel Hammerschmidt wrote bl.a.:

> DR vil sende begge her til vinter/forår:
>
> http://kpn.dk/film/article2329516.ece
>
> Det passer nu ikke som der står, at Tom Hanks har hovedrollen i The
> Pacific.

Det står der da ikke, så vidt jeg kan se.

"BoB" aner jeg ikke, hvad er. Er jeg et dårligt menneske?

--
Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-02-11 13:05

Den 08-02-2011, skrev Jørgen Grandt:
> "BoB" aner jeg ikke, hvad er. Er jeg et dårligt menneske?

Bob bob...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-11 13:09

"Hans Paulin (6310)" wrote:

> Bob bob...

Ja, den lå vist lige til højrebenet.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-02-11 18:04

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Det står der da ikke, så vidt jeg kan se.

De er bare blevet opmærksom på fejlen og rettet det. Der burde stå et
versionsnummer.

> "BoB" aner jeg ikke, hvad er. Er jeg et dårligt menneske?

Måske lidt fjern?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-11 21:11

Axel Hammerschmidt skrev:

> Måske lidt fjern?

Altså fjern fra logen?

--
Ham på Facebook

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-02-11 23:58

Jørgen Grandt:

> Altså fjern fra logen?

Fjern fra KiK.

--
Oops!... I did it again

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-02-11 00:38

Axel Hammerschmidt skrev:

> Fjern fra KiK.

http://www.imdb.com/title/tt0085805/? I så fald er din forkortelse
stavet forkert.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Mr. D

Dato : 08-02-11 18:33

"Jørgen Grandt" skrev i meddelelsen

> "BoB" aner jeg ikke, hvad er. Er jeg et dårligt menneske?

Band of Brothers
Simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-11 20:57

"Mr. D" skrev:

> Band of Brothers

Tak.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-02-11 18:39

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Det står der da ikke, så vidt jeg kan se.
>
> "BoB" aner jeg ikke, hvad er. Er jeg et dårligt menneske?

Det er filmen "Battle of Britain" )

Fra : Mr. D

Dato : 09-02-11 18:54

"Zeki" skrev i meddelelsen

> Det er filmen "Battle of Britain" )

Se, DET er en go' film. Den første min far tog mig med i biografen for at se
simon

Fra : Zeki

Dato : 09-02-11 19:21

"Mr. D" <sigri@detiparantesenemail.dk> skrev i en meddelelse

> "Zeki" skrev i meddelelsen

> Se, DET er en go' film. Den første min far tog mig med i biografen for at
> se

Ja, de lavede gode WW2-film i 60'erne. Den Store Flugt, Navarones Kanoner,
Ørneborgen.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-02-11 18:48

Den 08/02/11 11.25, Jørgen Grandt skrev:
> "BoB" aner jeg ikke, hvad er.

En forkortelse for "B-filmen over B-film".

/Lars