Andet multimedie
bentjuul 3670
Pdf-filer der ikke kan åbnesl
Fra : Erik Andersen

Dato : 04-02-11 17:14

jeg laver en del pdf-filer. Det giver normalt ikke problemer.
Men jeg har i den sidste tid oplevet at når jeg sender nogle filer på mail,
så kan de ikke åbnes af modtageren.
Det er for det meste filer der er lavet af en jpg-fil direkte oversat pdf
eller en pdf-fil jeg har fundet på nettet og fjernet nogle sider fra
hvorefter jeg har gemt den som pdf-fil igen under et andet navn. Modtagerens
reader siger at filen er beskadiget.
Det er ret irriterende, da jeg ikke mener at have oplevet det tidligere.
Hvis jeg tager den omtalte pdf-fil og placerer siderne i Indesign og
fabrikerer pdf-filen derfra, er det ikke noget problem med at åbne den.
Jeg skal lige sige, at jeg ikke har problemet på min maskine. Der kan jeg
åbne alle filerne.

Skal lige sige, at jeg bruger Acrobat 9 Pro påPC med Win XP.
Gode idéer, tanker og løsninger er meget velkomne.

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-02-11 14:00

Erik Andersen wrote:
> jeg laver en del pdf-filer. Det giver normalt ikke problemer.
> Men jeg har i den sidste tid oplevet at når jeg sender nogle filer på
> mail, så kan de ikke åbnes af modtageren.

Skal jeg sende - eller lægge til download - noget som pdf, kører jeg det
altid gennem bullzip.

Bullzip installeres som en printer, der kan vælges, når man beder om at få
et dokument udskrevet. Resultatet bliver en pdf-fil. jeg har ikke oplevet
problemer med det.

http://www.bullzip.com/

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 05-02-11 22:49

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et dokument udskrevet. Resultatet bliver en pdf-fil. jeg har ikke oplevet

Tak Erik, men det jeg efterlyser, er hvad der går galt når jeg laver en
pdf-fil af f.eks. et jpg-billede og sender det ud i den store verden.
Jeg kan godt åbne, men modtageren siger at filen er beskadiget. Jeg bruger
Acrobat 9 Pro på PC med Win XP. Det har altid og skulle bare være lige til
at gøre.
Er der en bedre gruppe til at forelægge problemet i+

Mvh Erik Andersen

Fra : Max

Dato : 05-02-11 23:04

Hej Erik

> Jeg kan godt åbne, men modtageren siger at filen er beskadiget. Jeg
> bruger Acrobat 9 Pro på PC med Win XP. Det har altid og skulle bare
> være lige til at gøre.

Måske antivirus scanneren på de pågældenes mailservere ødelægger
filerne. Du kan jo prøve at sende mig sådan en "defekt" fil, så kan vi
jo se om jeg kan læse den.

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 23:07

Erik Andersen wrote:

> Jeg kan godt åbne, men modtageren siger at filen er beskadiget. Jeg
> bruger Acrobat 9 Pro på PC med Win XP. Det har altid og skulle bare
> være lige til at gøre.

Hvad bruger modtager til at åbne pdf-filen?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen