iPhone 4 redigerings program søges.
Fra : Morten

Dato : 04-02-11 02:11

iPhone 4 IMEI redigerings program søges.

Her nogen et link til et sådan program.

Min iPhone er Banned under ferie i Tyrkiet da jeg har haft den med i for
lang tid og sikkert også for mange gange inden for en bestemt tid.
Den kan nu ikke registrere sig når man er i Tyrkiet uanset hvilket simkort
jeg bruger. Beskeden kommer efter 10 sec og så forsvinder signalet.
Men har en Nokia jeg har betalt i dyre domme for at registrere den i Tyrkiet
til telefonselskabet TurkCell, så tænkte jeg at vid at ændre min iPhone til
Nokiaéns Imei nummer.Så burde den virke også i Tyrkiet.
Kan nogen hjælpe ( Ved godt min Garnti ryger sig en tur )

Mvh Morten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-02-11 07:54

"Morten" <www@www.www> crashed Echelon writing

> Min iPhone er Banned under ferie i Tyrkiet da jeg har haft den med i for
> lang tid og sikkert også for mange gange inden for en bestemt tid.

Jeg forstår ikke lige baggrunden til hvorfor du skulle være banned? Kan du
forklare nærmere hvad det er for betingelser?

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 04-02-11 10:07

Det bliver alle mobil telefoner i Tyrkiet.
Efter noget tid. Så skal du finde det statslige telefonselskab og betale en
sum penge og fremvise pas kvitering på mobilen og et tyrkisk adresse.

Enten er det for et tjene penge eller undgå terror da myndighederne så har
alle udenlanske mobiler registreret med navn og add

Fra : Per Jensen

Dato : 04-02-11 10:33

On 04/02/11 02.10, Morten wrote:
> [...]
> iPhone til Nokiaéns Imei nummer.Så burde den virke også i Tyrkiet.
> Kan nogen hjælpe ( Ved godt min Garnti ryger sig en tur )

Har du et link til den paragraf ? Det har jeg ALDRIG hørt om - det lyder
som en and.

Du kan heller ikke ændre IMEI på en iPhone, ihvertfald ikke uden en
computer.

Det er heller ikke lovligt, og du kan straffes med bøde eller fængsel
hvis det opdages.

// Per.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-02-11 11:07

Den 04/02/11 10.33, Per Jensen skrev:
> Du kan heller ikke ændre IMEI på en iPhone, ihvertfald ikke uden en
> computer.
>
> Det er heller ikke lovligt, og du kan straffes med bøde eller fængsel
> hvis det opdages.

Hvilken lov forbyder det?

/Lars

Fra : Morten

Dato : 04-02-11 13:46

Hold dig dog til enmet eller fri mig fra dine kommentarer.
Da jeg ikke bryder mig om at blive dømt af dig kan jeg ikke lade være med at
svare.

1= Ej nogen paragraf men fakta. Andre læsere kan helt sikkert bekræfte de
forhold der er i Tyrkiet. Jeg er jo en løgner kan jeg fornemme og har lommen
fulde af ÆNDER. Ellers så er det dig der er uvidende og så skal man ikke
komme med påstande. Så håber en anden kan bekræfte det for mig til din
orientering
2= Ja når det er et program jeg søger skal jeg naturligvis køre det via en
Computer
3= Uha da.. Det er min telefon og min ejendom. Samt det er jo ikke i DK jeg
skal benytte aplikationen så jeg ryger næppe i fængsel eller så tager vi den
med også.
EVT= Det er utroligt nogle kan fordreje ens forespørgsel og villede tråden
til at omhandle et helt andet enme, hvis man ikke kan svare eler hjælpe på
spørgsmålet, så lad dog være med et begynde at stille en masse andre
spørgsmål !!! Jeg mener ikke jeg har spurgt om jeg får en bøde eller ej hvis
jeg ændre et Imei nummer. Eller bilder nogen en løgn ind mhp at blive Banned
i Tyrkiet

Mvh Anders And & Co

Fra : Leif Neland

Dato : 04-02-11 23:27

Den 04-02-2011 13:45, Morten skrev:

> 3= Uha da.. Det er min telefon og min ejendom. Samt det er jo ikke i DK
> jeg skal benytte aplikationen så jeg ryger næppe i fængsel eller så
> tager vi den med også.

Den risiko ville jeg ikke tage; hvis en emsig politimand finder det
mistænkeligt at du benytter tricks for at omgå deres terrorbekæmpelse:

http://www.information.dk/10618
"Den anden sag handler om den danske statsborger Kemal Koç, der
tidligere har haft tyrkisk statsborgerskab, og som i lighed med den
33-årige etnisk set er kurder. Under en kort rejse til sit tidligere
hjemland blev han som bekendt anholdt og anklaget for at støtte den
kurdiske seperatistbevægelse PKK. Hvilket ikke er ulovligt i Danmark men
i højeste grad i Tyrkiet.
Under sin arrestation blev Koç udsat for tortur, hvilket nu er
dokumenteret af lægeundersøgelser på Rigshospitalets center for torturofre."

Leif

Fra : Per Jensen

Dato : 10-02-11 00:19

On 04/02/11 13.45, Morten wrote:
> [...]
> til din orientering
> 2= Ja når det er et program jeg søger skal jeg naturligvis køre det via

Nu ER iPhone jo en Smartphone, og den kører skam programmer, så det er
ikke indlysende at du vil køre det på en PC!

> 3= Uha da.. Det er min telefon og min ejendom. Samt det er jo ikke i DK
> jeg skal benytte aplikationen så jeg ryger næppe i fængsel eller så
> tager vi den med også.

Det kan godt være at det er din ejendom, også din bil du har købt og
betalt, men du må ikke ændre bilens stelnummer, det er at sidestille med
dokumentfalsk, og det syntes lovens lange arm ikke om...

At skifte IMEI på diverse telefoner er vidst heller ikke helt nemt, på
nogen GSM modems ihvertfald kan det også kun skrives ind én gang, og kan
ikke lige ændres.

Bare med tanke på hvor godt låst en iPhone er, og en udenlandsk iPhone
aldrig kan låses 100% op, så den stadig er oplåst efter at man har
nulstillet den, tror jeg også at noget som IMEI er særdeles godt
beskyttet i den.

// Per.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-02-11 11:58

Den 10/02/11 00.18, Per Jensen skrev:

> [...]
> betalt, men du må ikke ændre bilens stelnummer, det er at sidestille med
> dokumentfalsk, og det syntes lovens lange arm ikke om...

Det er vist kun cykler, der har stelnumre. I følge loven om dem er der
bødestraf for at ændre det. Der nævnes ikke noget om dokumentfalsk.
Biler har vist motornumre, reglerne kender jeg ikke, men de gælder uden
tvivl ikke for mobiltelefoner

Du skrev i dit forrige indlæg i tråden: "Du kan heller ikke ændre IMEI
.... Det er heller ikke lovligt, og du kan straffes med bøde eller
fængsel hvis det opdages." Hvilken lov skulle forbyde at ændre
IMEI-nummeret?

Mvh. Lars

Fra : Pico

Dato : 10-02-11 19:33

Den 10-02-2011 11:57, Lars Kongshøj skrev:
> [...]
> bødestraf for at ændre det. Der nævnes ikke noget om dokumentfalsk.
> Biler har vist motornumre, reglerne kender jeg ikke, men de gælder uden

Det er rigtigt at biler har motornumre, men du må gerne udskifte motoren
i en bil bare den overholder betingelserne for bilgodkendelsen.

Stelnummeret som ALLE biler har er unikt for den enkelte bil og må ikke
fjernes eller ændres. Du er galt på den når du tror det kun er cykler
der har stelnumre.

--
MVH
Pico