Hj.side / Arkiv for Olga's billeder
Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 03-02-11 22:57

Hej,

Er der en der kan hjælpe med om man kan lave det så billederne i arkivet på
Olga's
hj.side (se arkiv) er aktive med preload eller lignende, så de ses i stor
format til højre på siden, når
man peger med musen på de små tumbnails/billeder.

Kig ind på http://www. ol g a jakob sen.dk
(For at Goggle ikke skal se det)

VH /Jakob

Fra : scootergrisen

Dato : 03-02-11 23:40

Den 03-02-2011 22:56, Jakob Jakobsen skrev:
> [...]
> format til højre på siden, når
> man peger med musen på de små tumbnails/billeder.

Du kan bruge http://kortlink.dk/ eller http://tinyurl.com/ til at lave
et link til hjemmesiden så behøver vi ikke sidde og fjerne mellemrum.
Se bare her : http://kortlink.dk/8qef

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-02-11 00:37

scootergrisen skrev:

> Du kan bruge http://kortlink.dk/ eller
> http://tinyurl.com/ til at lave et link til
> hjemmesiden så behøver vi ikke sidde
> og fjerne mellemrum.

Jamen, Jakob ved udmærket godt at
http://olgajakobsen.dk allerede er indekseret,
linket er bragt utallige gange i disse grupper,
så jeg forstår fortsat ikke hvorfor han skriver
det på den måde.

18. januar 2011:

Det har bare ikke hjulpet noget

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : jopa

Dato : 04-02-11 15:45

Allan Vebel har bragt dette til verden:

> linket er bragt utallige gange i disse grupper,

Jeg undres over at en så simpel side som
http://olgajakobsen.dk kan være flere måneder på
vej.

Den kan vel dybest set klaskes sammen på en aften
højst.
Sorry lidt OT

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 04-02-11 19:51

> Jeg undres over at en så simpel side som
> http://olgajakobsen.dk kan være flere måneder på vej.
>
> Den kan vel dybest set klaskes sammen på en aften højst.
> Sorry lidt OT

Nu praler du vist. Men lad os da se dig gøre det her i aften.

Fra : jopa

Dato : 04-02-11 20:02

Følgende er skrevet af scootergrisen:

> Nu praler du vist. Men lad os da se dig gøre
> det her i aften.

Har jeg gjort masser af gange.
Sikkert nogen herinde der kan bekræfte det.

Vi snakker ikke Raketvidenskab.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-11 01:25

jopa skrev:

> Den kan vel dybest set klaskes sammen på
> en aften højst.

Jeg husker dengang da det var klasket sammen
af en hel masse tabelceller - de er fjernet nu, så
nogen indflydelse har vi da haft

Det går ikke så stærkt for Jakob, men han lytter
dog - det er det vigtigtste.

Fra : jopa

Dato : 05-02-11 09:32

Allan Vebel udtrykte præcist:
> jopa skrev:

> Det går ikke så stærkt for Jakob, men han
> lytter
> dog - det er det vigtigtste.

Det var nu mest den langsomme proces kontra
forsøget på at undgå indexering.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 10:21

jopa wrote:
> Allan Vebel udtrykte præcist:

> Det var nu mest den langsomme proces kontra
> forsøget på at undgå indexering.

Ikke alle arbejder lige hurtigt. Det synes jeg ikke der er nogen grund
til at kritisere.

Forsøget på at undgå indeksering forstår jeg til gengæld ikke. Det
betyder at jeg ikke længere besøger siden og derfor ikke længere
deltager konstruktivt i debatten.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : jopa

Dato : 05-02-11 10:56

Den 05-02-2011, skrev Erik Olsen:

> Ikke alle arbejder lige hurtigt. Det synes jeg
> ikke der er nogen grund til at kritisere.

Måske ikke, men sammenkoblet med kravet om ikke
indexering er det vel at få fingeren ud,

> Forsøget på at undgå indeksering forstår jeg
> til gengæld ikke. Det betyder at jeg ikke
> længere besøger siden og derfor ikke længere
> deltager konstruktivt i debatten.

Herregud 500 mennesker har nu besøgt
http://olgajakobsen.dk/ og man skal da være naiv
hvis man ikke forstår at den længe er indexeret.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 11:32

jopa wrote:

> Måske ikke, men sammenkoblet med kravet om ikke
> indexering er det vel at få fingeren ud,

Jeg undrer mig over din formulering.

Uanset spørgsmålet om indeksering er der ingen som helst grund til at
kritisere at det tager lang tid. Her synes jeg du er ude i et usmageligt
ærinde.

Fra : jopa

Dato : 05-02-11 12:02

Efter mange tanker skrev Erik Olsen:

> Uanset spørgsmålet om indeksering er der ingen
> som helst grund til at kritisere at det tager
> lang tid. Her synes jeg du er ude i et
> usmageligt ærinde.

Må du gerne mene

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-11 23:07

Erik Olsen skrev:

> Uanset spørgsmålet om indeksering er der
> ingen som helst grund til at kritisere at det
> tager lang tid. Her synes jeg du er ude i et
> usmageligt ærinde.

Hvorfor må John ikke det, og hvad er der usmageligt
i det?

Hvis John synes at det tager lang tid, må han
gerne kommentere det, han har sin ytringsfrihed
som alle andre - det er netop sådan noget der
bliver snakket meget om i medierne lige nu, her
tænker jeg på situationen i nogle nordafrikanske/
arabiske lande.

Jeg synes at det er mere usmageligt at krænke
Johns ytringsfrihed.

Hvis Jakob føler sig krænket, må kan jo sige til,
det har han ikke gjort gennem denne og tidligere
debatter, han har kun givet udtryk hvorfor han ikke
skriver linket fuldt ud.

Leder man efter olgajakobsen.dk på Google, er
linket på førstepladsen.

Jamen, Erik, jeg elsker også dig - men vi har nok
forskellig smag

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 23:14

Allan Vebel wrote:

> Hvorfor må John ikke det, og hvad er der usmageligt
> i det?

Jeg opfatter Johns indlæg som nedladende "øv, du er en idiot fordi det
tager dig så lang tid". Det finder jeg usmageligt.

> Jeg synes at det er mere usmageligt at krænke
> Johns ytringsfrihed.

Det har intet med ytringsfrihed at gøre, du har givetvis som så mange
andre totalt misforstået hvad ytringsfrihed er.

Jeg har enhver ret til at forhindre John i at udtale sig nedladende blot
jeg ikke derved overtræder nogen lovgivning (nej, *jeg* kan ikke
overtræde en lov om ytringsfrihed).

Fra : John

Dato : 05-02-11 23:28

"Erik Olsen" skrev i meddelelsen

Allan Vebel wrote:

> Hvorfor må John ikke det, og hvad er der usmageligt
> i det?

Jeg opfatter Johns indlæg som nedladende "øv, du er en idiot fordi det
tager dig så lang tid". Det finder jeg usmageligt.

Nu kan jeg ikke tage specielle hensyn til hvordan folk opfatter mit/mine
indlæg, og ja det irriterer mig når folk ikke kan snøvle sig færdig.

Du og ikke trådstarteren føler dig ramt af mit indlæg. fair nok, men jeg kan
desværre ikke ændre min mening om længden kontra indexering osv.
Mener han skulle få fingeren ud og blive færdig så Olga kan få solgt nogen
billeder.
Alternativt kan han hyre mig og jeg skal få den færdig hurtigt.

Det er fuldt legitimt at ytre sig i nyhedsgrupperne, og bryder man sig ikke
om en person, så kender du knappen du ved.

Du er selv ikke kendt for så meget andet end kommentarer, og knapt så meget
hjælp til specifikke ?, og fint nok med det, men så levn lige plads til
andre.

--
Mvh. John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-11 23:47

John skrev:

> Nu kan jeg ikke tage specielle hensyn til hvordan
> folk opfatter mit/mine indlæg, og ja det irriterer
> mig når folk ikke kan snøvle sig færdig.

Det er netop dette legitime udsagn som Erik Olsen
kritiserer, her er han vist lidt ude i hampen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 23:47

John wrote:

> og ja det irriterer mig når folk ikke kan snøvle sig færdig.

Det fremgik meget tydeligt af dine indlæg herom.

Der kan være mange grunde til at det tager lang tid for Jakob at finde
ud af tingene. Det kan for eksempel være at han ikke har mulighed for at
bruge hele dage på at lave websider. Det er i mine øjne helt legitimt.

Det er højst sandsynligt at du er så dygtig at du kan smække sådan en
webside sammen i løbet af en arbejdsdag, men det giver dig ikke retten
til at håne andre som ikke kan.

Fra : John

Dato : 05-02-11 23:52

John wrote:

> [...]

Det er højst sandsynligt at du er så dygtig at du kan smække sådan en
webside sammen i løbet af en arbejdsdag, men det giver dig ikke retten

Det var såmænd ikke for at håne, men som tidligere sagt:
Hvor lang tid skal det tage, samtidig med at siden ikke må ses af andre end
os.
Det er da ude i hampen.
Siden ligger fint på google alt efter som at 100 personer herinde har
tilgået den

Derfor: se dog for F at blive færdig

--
Mvh. John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 23:54

John wrote:

> [...]
> andre end os.
> Det er da ude i hampen.
> Siden ligger fint på google alt efter som at 100 personer herinde har

Er du og Allan uden på at skræmme alle begyndere væk fra
webdesigngrupperne? Er det det I vil?

Jeg synes fanme I skulle skamme jer.

Fra : John

Dato : 06-02-11 00:13

Er du og Allan uden på at skræmme alle begyndere væk fra
webdesigngrupperne? Er det det I vil?

Jeg synes fanme I skulle skamme jer.

Det kunne aldrig falde mig ind, slet ikke Allan .

Men du kommer jævnligt med kommentarer der ikke har så meget med webdesign
at gøre, men det er måske legitimt når du ytrer dig.
Prøv at se ind af.
Det gode ved Nyhedsgrupperne er diskutionerne bla, og der er intet krav om
at man skal være enige, men føler du prøver at påtvinge mig dine
synspunkter.

--

Mvh. John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-02-11 11:32

John wrote:

> Men du kommer jævnligt med kommentarer der ikke har så meget med
> webdesign at gøre, men det er måske legitimt når du ytrer dig.

Nu er du igen ude med et af dine usmagelige synspunkter.

Jeg deltager hvor jeg kan, men i forhold til de mange
webdesign-sværvægtere i gruppen er mine evner noget begrænsede. Jeg ser
ingen grund til at bidrage når jeg ikke kan bidrage med noget nyt.

Det mener jeg fortsat er tilladt, mens du antyder at jeg skal stikke
piben ind fordi jeg ikke bidrager med noget om webdesign (hvilket i
øvrigt ikke er helt rigtigt).

> Det gode ved Nyhedsgrupperne er diskutionerne bla, og der er intet
> krav om at man skal være enige, men føler du prøver at påtvinge mig
> dine synspunkter.

Sikke dog noget inderligt vrøvl. Jeg har ikke tænkt mig at påtvinge dig
nogen synspunkter, jeg har blot tænkt mig at gøre opmærksom på at du
ikke opfører dig ordentligt sådan at du er i stand til at korrigere
fejlen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-11 23:31

Erik Olsen skrev:

> Jeg opfatter Johns indlæg som nedladende
> "øv, du er en idiot fordi det tager dig så lang tid".
> Det finder jeg usmageligt.

Jamen, det har du ret til at mene og ytre, så er
det bare om John og andre bryder sig om det.

> Det har intet med ytringsfrihed at gøre, du har
> givetvis som så mange andre totalt misforstået
> hvad ytringsfrihed er.

Det mener jeg ikke.

> Jeg har enhver ret til at forhindre John i at udtale
> sig nedladende

Ja, hvis han overtræder lovgigningen med sine
udtalelser, men det gør han vist ikke i dette
tilfælde

Du finder det usmageligt, det gør jeg ikke - vi bliver
nok ikke enige om hvad der er ytringsfrihed eller
usmagelighed?

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-02-11 23:39

Allan Vebel wrote:

> Det mener jeg ikke.

Jeg troede virkelig at du var kløgtigere end som så.

Jeg foreslår dig at undersøge oprindelsen til begrebet ytringsfrihed.
Det er Grundlovens §77 der taler om hvad statsmagten, ikke den enkelte
borger, kan og må.

Fra : John

Dato : 05-02-11 23:47

Allan Vebel wrote:
> [...]

Jeg foreslår dig at undersøge oprindelsen til begrebet ytringsfrihed.
Det er Grundlovens §77 der taler om hvad statsmagten, ikke den enkelte

Erik klap hesten.
For ikke længe siden skrev du at jeg skulle have et spark i røven, så
ytringsfriheden længe leve .
Syntes da det var friskt af dig.

Nok om det

-- Mvh. John
www.wordpresstema.dk
www.wordpress.dk/forum

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-11 23:54

John skrev:

> Jeg foreslår dig at undersøge oprindelsen til begrebet ytringsfrihed.
> Det er Grundlovens §77 der taler om hvad statsmagten, ikke den enkelte
> borger, kan og må.

Nu skrev du lige det som jeg ville have sagt til Allan.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-11 00:10

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu skrev du lige det som jeg ville have sagt til
> Allan.

Det var nu Erik Olsen der skrev det - hvad vil du
sige?

Går lige over i news:dk.admin.netikette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-11 00:48

Du skrev i tråden:

>    Jeg synes at det er mere usmageligt at krænke Johns
>    ytringsfrihed.

Problemet har intet med yrtingsfrihed at gøre. John forklarede
det udmærket til Erik Olsen:

>    Jeg foreslår dig at undersøge oprindelsen til begrebet ytringsfrihed.
>    Det er Grundlovens §77 der taler om hvad statsmagten, ikke den enkelte
>    borger, kan og må.

Usenet er ikke reguleret af statsmagten (eller andre offentlige
instanser).

Sidebemærkning:
Hvis det f.eks. skulle lykkes at få lukket en hærværkers
internetforbindelse, er der heller ikke tale om begrænsning af
yrtingsfriheden. Der er tale om at han har brudt en aftale med
sin udbyder, og så bliver aftalen bragt til ophør.

Krydspost er ignoreret da det ikke er et netikettespørgsmål, men
blot en afklaring af et (ofte misbrugt) begreb.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-11 09:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> Problemet har intet med yrtingsfrihed at gøre. John forklarede
> det udmærket til Erik Olsen:

Det er desværre forkert. John fusker med citattegnene, og det fik
mig til at tro at det var ham der havde skrevet det. Det var
tværtimod Erik Olsen der skrev det til John.

Beklager den del, men jeg mener stadig at ordet "ytringsfrihed"
blev misbrugt.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-02-11 11:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> tværtimod Erik Olsen der skrev det til John.
>
> Beklager den del, men jeg mener stadig at ordet "ytringsfrihed"

John benytter en fejlbehæftet newsreader (Windows Live Mail).

Fra : John

Dato : 06-02-11 11:41

Erik Olsen kom med følgende:

> John benytter en fejlbehæftet newsreader (Windows Live Mail).

Kun medens jeg formaterede min primære B-)

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 06-02-11 03:46

Den 05-02-2011 23:39, Erik Olsen skrev:

> [...]
>
> Jeg foreslår dig at undersøge oprindelsen til begrebet ytringsfrihed.
> Det er Grundlovens §77 der taler om hvad statsmagten, ikke den enkelte

Stor respekt til dig Erik, for du har gjort det diplomatisk og du har
underbygget dine meniger og holdninger med gode argumenter. Jeg er helt
enig med dig.

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-02-11 10:43

Allan Vebel skrev den 04-02-2011:

> [...]
> http://olgajakobsen.dk allerede er indekseret,
> linket er bragt utallige gange i disse grupper,
> så jeg forstår fortsat ikke hvorfor han skriver

Jeg gider ikke copy paste og komme til et eller andet obscurt, for at
fjerne nogle mellemrum, der ikke hører til.
En besynderlig ide, ikke at ville have indexeret sine sider - og den
mest umulige metode er valgt for at det ikke sker - og så er det sket
alligevel.
Og stadig skal vi kæmper, for bare at komme til siden. Hvis der nu stod
olgajakobsen.dk
kunne det bare copy/pastes til adresselinien, og faktisk fungere (her i
hvert fald).

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-11 00:05

Jakob Jakobsen skrev:

> [...]
> format til højre på siden, når
> man peger med musen på de små tumbnails/billeder.

Her er en side hvor billederne vises i stort format når man peger
på dem. Kik i koden (HTML + CSS) og ret placeringen af de store
billeder til, så kan du få det du beder om.

   http://host.sonspring.com/hoverbox/

--
Bertel

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 04-02-11 01:07

Er det ikke muligt af få billedet i højre opdeling i stedet for den
sort/hvide amazone..?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-02-11 06:51

On 03-02-2011 22:56, Jakob Jakobsen wrote:
> [...]
> format til højre på siden, når
> man peger med musen på de små tumbnails/billeder.

Du kan meget nemt lave det du efterlyser, ved at følge denne guide og
eksempel:
http://webdesign.ranunkelvej.com/hjemmeside/galleri.php

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-11 16:46

Jakob Jakobsen wrote:
> [...]
> stor format til højre på siden, når
> man peger med musen på de små tumbnails/billeder.

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.php

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 06-02-11 17:38

Hej,
Det var dog en frygtelig ballade for så lidt.
Grunden til at jeg ikke ønsker hele Olga navn her er at det sjer lidt uprof
ud
med så mange poster der dukker op når man søger på hendes navn med Jakob
Jeg kender ikke så meget til programmering, men det skal Olga jo ikke lide
under.

Jakob

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-02-11 20:38

On 5 Feb., 23:46, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> Det er netop dette legitime udsagn som Erik Olsen
> kritiserer, her er han vist lidt ude i hampen.

Så fordi i to er enige om, hvordan tingene skal foregå i gruppen, så
skal alle andre kanøfles og med vold og magt underlægges jeres vilje.
Vil de ikke høre (dvs. blive færdige "til tiden", hvad så DET end er),
så får de lige en spand lort i hovedet?

Har du og Jopa sådan et tidsskema, som man kan få udleveret, når man
skriver spørgsmpål her, så man kan se, hvornår "til tiden" er?

Jeg ville da morderlig gerne se det. Jeg har aldrig set sådan et skema
før i en nyhedsgruppe, vidste slet ikke det fandtes, så det er
selvfølgelig meget interessant nyt for mig.

--
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-02-11 08:49

On 5 Feb., 23:06, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> Jeg synes at det er mere usmageligt at kr nke
> Johns ytringsfrihed.
>
> Hvis Jakob f ler sig kr nket, m kan jo sige til,
> det har han ikke gjort gennem denne og tidligere
> debatter, han har kun givet udtryk hvorfor han ikke
> skriver linket fuldt ud.

Det kan jo være, spørgeren føler, han er nødt til at finde sig i at
blive hånet for at få et brugbart svar i det hele taget. Det er det,
som Jopas indlæg fortæller, "Du skal ikke tro du er noget her",
udover, at det også saboterede tråden.

Jopas indlæg var klamt og ondskabsfuldt, og jeg synes, den holdning du
lægger for dagen her er pissearrogant. Erik har ret i, det skræmmer
folk væk, at i to behandler folk på den måde.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-11 22:15

Rune Jensen skrev:

> Jopas indlæg var klamt og ondskabsfuldt

Jeg tror ikke det har været hans mening at være
hverken klam eller ondskabsfuld - han har blot
konstateret at udviklingen har taget lang tid, hvad
er der galt i det?

Fra : John

Dato : 06-02-11 22:34

Allan Vebel:

> Jeg tror ikke det har været hans mening at være
> hverken klam eller ondskabsfuld

Det har såmænd ikke været hensigten, og trådstarteren har kommenteret
det så ingen grund til at blive forarget på hans vegne

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 06-02-11 23:12

Den 06-02-2011 22:15, Allan Vebel skrev:

> Jeg tror ikke det har været hans mening at være
> hverken klam eller ondskabsfuld - han har blot
> konstateret at udviklingen har taget lang tid, hvad
> er der galt i det?

At det er sagen helt uvedkommende hvor lang tid det tog eller har taget?

At det er en PRIVATSAG hvor lang tid ens eget arbejde tager?

Hvad har Jopa at gøre med den side, siden han kan tillade sig at stille
krav om tidsoverholelse? Og så samtidig lige hælde en spand lort ud over
spørgeren?

Han har ikke blot "konstateret", det tog "lang tid", men også at
indlægsstifteren er dum, uvidende og at John er meget meget bedre end
ham (BVADR!!). Derudover, så fortsatte han med at nedgøre, selv om Erik
Olsen gav en venlig henstilling, så det var bestemt med vilje. Meningen
var at håne og nedgøre, og intet andet.

Jeg venter mig gerne at få tilsendt et tidsskema, så jeg selv ved, om
mit eget arbejde er "over tiden" ifht. De To Kongers krav, Der Führer
Jopa & Allan.

Jeg har været med siden i hvert fald 2006, har sgu aldrig hørt om, man
kan kræve af andre, de skal være færdige til bestemt tid med deres eget
arbejde.

Og det er så alt fra mig. Jeg skrev kun fordi, det indlæg var noget
svineri uden lige, og jeg ikke forstod, der ikke var flere, som bakkede
Erik op.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 06-02-11 23:36

"Anonymous" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> At det er sagen helt uvedkommende hvor lang tid det tog eller har taget?
>
> At det er en PRIVATSAG hvor lang tid ens eget arbejde tager?

Det vil jeg også mene.
Jeg lever ikke ligefrem af at lave hj.sider (gl. ingeniør. + jeg skal holde
lidt styr på andre ting end EDB-newsgroups), men det intereserer mig.
Af en eller anden grund tror mange at en hj.side er en meget vigtig ting,
hvis man skal 'sælge noget, men der er jo også andre måder at 'leve'
på...Derfor har jeg lavet den selv.
Vi 'lever' ikke af at 'fremmede' skal købe et maleri. Siden understøtter kun
for dem som kender os. Ellers er det lidt for hårdt. Så tidsperspektivet har
ikke været vigtig for mig.
Jeg synes dog det er svært med design af hj.sider, når man rigtig begynder
at studere det., det er svært at være meget kritisk overfor sig selv.
Eksempelvis med designopbygning.
De fleste køber vist bare et dyrt CMS system, uden at prøve selv.

VH/Jakob

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 08:42

Jakob Jakobsen wrote:

> [...]
> sig selv. Eksempelvis med designopbygning.
> De fleste køber vist bare et dyrt CMS system, uden at prøve selv.

Jeg forstår godt din positive oplevelse af selv at have lavet
hjemmesiden selv om man skal kæmpe med tingene og synes det er svært.

Jeg begyndte i 1996 med at lave en lidt primitiv hjemmeside hvor jeg
havde 20 MB serverplads hos get2net. Jeg havde købt Stone's WebWriter
(jeg tror det var version 2), og den havde så mange indbyggede
funktioner at jeg kunne finde ud af det første selv. Jeg bekymrede mig
kun om udseendet i IE, men jeg hørte fra andre at det så fornuftigt ud i
deres browser (flere brugte Netscape dengang).

Jeg begyndte at eksperimentere med en mere avanceret sideopsætning i
tabeller. Tabeller var et værktøj som jeg allerede kendte til og
anvendte, og rent intuitivt forsøgte jeg så at benytte værktøjet til
layout. Ikke at det var let, der skulle en hel del eksperimenteren til.

I 2003 var jeg løbet tør for plads og købte et domæne, og omtrent
samtidig opdagede jeg css. Jeg læste hvad jeg kunne komme i nærheden af
og lavede nogle testsider. Jeg begyndte at forstå sammenhængen, og fik
efterhånden omarbejdet alle mine sider til css. Det var en langvarig
proces med mange fejl undervejs, og jeg syntes det var svært. Jeg
begyndte også at interessere mig for hvordan siderne så ud i andre
browsere end IE. Ad den vej fandt jeg ud af vigtigheden af validering.

Jeg har stadig et vigtigt skridt til gode, nemlig at benytte php til at
lave noget include sådan at jeg på en nem måde kan lægge en menu på hver
af mine sider. Det har jeg dog ikke for alvor turdet binde an med endnu,
for det synes jeg også er svært.

Det kan godt være at John synes at jeg må være idiot når det har taget
mig 15 år at lave en simpel hjemmeside, og så er jeg endda ikke færdig.
Men Jakob, du er bestemt ikke den eneste, kan du se. Men jeg er ligesom
dig også kun ingeniør og har mit faste job som tager størstedelen af min
tid. Min faglige specialisering har taget helt andre retninger end
webdesign.

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 08:10

Anonymous (Rune) wrote:

> Og det er så alt fra mig. Jeg skrev kun fordi, det indlæg var noget
> svineri uden lige, og jeg ikke forstod, der ikke var flere, som
> bakkede Erik op.

Tak for opbakningen, Rune.

Det er rart ikke at være helt alene med sådanne tanker. Jeg blev helt
ærligt godt gal i skralden.

Fra : John

Dato : 07-02-11 09:32

Erik Olsen forklarede den 07-02-2011:

> Det er rart ikke at være helt alene med sådanne tanker. Jeg blev helt ærligt
> godt gal i skralden.

Stop nu klynkeriet og kom videre.
Jeg blev dirigeret ind på netetikette gruppen, og kunne konstatere at
din sarthed tilsyneladende er påtaget og kun gælder når det er mig

Skal undlade at referere dit sprogbrug.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 09:37

John wrote:

> Stop nu klynkeriet og kom videre.
> Jeg blev dirigeret ind på netetikette gruppen, og kunne konstatere at
> din sarthed tilsyneladende er påtaget og kun gælder når det er mig

Du mener at jeg forfølger dig?

Ingenlunde. Der er afgjort en årsag til min reaktion, nemlig dine
usmagelige indlæg om Jakobs hjemmeside hvor du groft harcellerer over
den tid det tager Jakob at få smækket siden sammen.

Skal vi fortsætte?

Fra : John

Dato : 07-02-11 09:47

Erik Olsen:
> John wrote:

> Skal vi fortsætte?

Yeps jeg er aldrig træt af en god diskution.

Kan godt være at jeg virker arrogant på dig, men dem der kender mig
siger at det er jeg

Jeg har fuld forståelse for at folk skal krybe før de kan gå.
Jeg har ingen forståelse for at man forsøger at skjule et link for
Google gennem lang tid, og så ikke kan se at for at folk skal kunne
hjælpe er de gud døde mig da nød til at trykke på linket og således er
siden forlængst indexeret.

Blot min pointe, som såmænd ikke var personlig men nærmere generelt
ment.

Hvis trådstarteren finder sig stødt på manchetterne, så hermed en
forbeholden undskyldning til ham da B-)

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 09:59

John wrote:

> [...]
> siden forlængst indexeret.
>
> Hvis trådstarteren finder sig stødt på manchetterne, så hermed en

Hvad så med en undskyldning for din påstand om at Jakob arbejder
langsomt?

I Message-ID: news:mn.23b07db2f4f7e598.115270@jp-web.invalid skrev du:

[...]

Det tyder ikke meget på at din holdning er at man skal krybe før man kan
gå.

Fra : John

Dato : 07-02-11 10:07

Erik Olsen skrev:

> Hvad så med en undskyldning for din påstand om at Jakob arbejder langsomt?

Ok så får han en undskyldning her også B-)

Er der så mulighed for at jeg kan få en lille undskyldning for at have
svinet ham til og kaldt ham dum uvidende og hældt en spand lort ud over
ham med mere B-)

Næ Erik jeg tror såmænd Rune og dines motiver ikke skal findes i denne
tråd som sådan, men fair nok, a ka ta et B-)

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 10:14

John wrote:

> Næ Erik jeg tror såmænd Rune og dines motiver ikke skal findes i denne
> tråd som sådan, men fair nok, a ka ta et B-)

Endnu et eksempel på dine bortforklaringer og forsøg på at forgifte
debatten.

Fra : John

Dato : 07-02-11 10:26

Følgende er skrevet af Erik Olsen:

> Endnu et eksempel på dine bortforklaringer og forsøg på at forgifte debatten.

Du mener jeg har svinet ham til ?

jeg har kigget mine reply's igennem og kan ikke finde noget der ligner
tilsvining.

Jeg forsøger at forklare mig og har enda undskyldt til trådstilleren,
og stadig giver du dig ikke blot en smule, men pådutter mig at ville
forgifte debatten.

Er du løbet tør for påstulater ?

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 07-02-11 14:36

Den 07-02-2011 10:26, John skrev:
> Følgende er skrevet af Erik Olsen:

> Du mener jeg har svinet ham til ?
>
> jeg har kigget mine reply's igennem og kan ikke finde noget der ligner
> tilsvining.

Du starter med at skrive, du er bedre end ham. Derefter fortsætter du i
samme dur med også at nedgøre Erik Olsen, da han gør opmærksom på, han
synes, man ikke kan tillade sig at skrive som du gør.

Det er klart, du mener det er personforfælgelse, og ikke en konsekvens
af, du har opført dig dårligt.

Det er ikke KUN dit første indlæg. Det er det at du fortsætter med at
nedgøre flere indlæg i træk, og helt uden grund. Så må det jo være fordi
at du mener det og gør det med vilje, og ikke bare en fejl fra din side.

Eksempel fra et af dine senere svar:
"Nu kan jeg ikke tage specielle hensyn til hvordan folk opfatter
mit/mine indlæg, og ja det irriterer mig når folk ikke kan snøvle sig
færdig. "

Jeg spørger så igen. HVAD har du af ansvar for Jacobs side, når du kan
kræve, han skal blive færdig til en af dig fastsat tid?

--
Rune Jensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 19:46

John wrote:
> [...]
>
> Jeg forsøger at forklare mig og har enda undskyldt til trådstilleren,
> og stadig giver du dig ikke blot en smule, men pådutter mig at ville

Jeg kommenterede præcis den sætning jeg citerede, hvorefter du svarer på
noget helt andet som du formoder jeg mener. Din logik er temmelig
alternativ. Som følge heraf forstår jeg ikke på nogen måde din
argumentation.

Teknikken har du imidlertid anvendt gentagne gange i tråden, det er det
jeg kalder "bortforklaringer" og at "forgifte debatten". Jeg forventer
imidlertid ikke at du skal forstå hvad jeg mener, så jeg vil ikke spilde
mere tid på dig.

Fra : John

Dato : 07-02-11 19:59

Erik Olsen tastede følgende:

>Jeg forventer imidlertid
> ikke at du skal forstå hvad jeg mener, så jeg vil ikke spilde mere tid på
> dig.

Tak og tag så din medisin så blodtrykket bliver normalt B-)

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Max

Dato : 07-02-11 20:08

Hej John

> Tak og tag så din medisin så blodtrykket bliver normalt B-)

Måske det netop er den slags ytringer der får folk til
at miste sympatien for dig.

Max

Fra : John

Dato : 07-02-11 20:27

Max skrev den 07-02-2011:

> Måske det netop er den slags ytringer der får folk til
> at miste sympatien for dig.

Jeg ønsker bestemt ikke sympati.
Hvis jeg skal bombarderes med løgne om at jeg har kaldt trådstarteren
for dum uvidende og hældt lort i hovedet på ham, med mere, når man et
punkt B-)

Nok om dette emne med mindre osv osv

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 07-02-11 20:39

Den 07-02-2011 20:26, John skrev:

> Jeg ønsker bestemt ikke sympati.
> Hvis jeg skal bombarderes med løgne om at jeg har kaldt trådstarteren
> for dum uvidende og hældt lort i hovedet på ham, med mere, når man et
> punkt B-)

Du fortsætter jo.

Du kan ikke indse, at den måde du fremstiller en spørger som mindre værd
end dig, det kan opfattes som at du smider lort i hovedet på ham?

Det at du kræver han skal være færdig til en bestemt tid, det kan heller
ikke opfattes sådan?

--
Rune Jensen

Fra : Anonymous

Dato : 07-02-11 14:11

Den 07-02-2011 10:07, John skrev:

> Ok så får han en undskyldning her også B-)

Du har ikke forklaret, hvad du ville med dit indlæg.

Du har heller ikke forklaret, hvorfor du fortsatte, selv efter du fik en
henstilling.

> Næ Erik jeg tror såmænd Rune og dines motiver ikke skal findes i denne
> tråd som sådan, men fair nok, a ka ta et B-)

Du forsøgte ikke engang at hjælpe, i stedet nedgjorde du spørgeren og
saboterede med vilje tråden. Inden der var kommet et brugbart svar.

Hvorfor gjorde du det?

Hvorfor skulle vi have den oplysning, at du kan "klaske det sammen på en
aften?" Hvad skal vi - og spørgeren - bruge den oplysning til, at du
mener du er bedre end ham? Jeg så ikke noget sted, han spurgte efter det.

Det er holdningen om overmennesker og undermennesker, jeg opponerer
imod, og som du endda fortsætter med efter, du har fået en henstilling.
Jeg forstår ikke dit syn på begyndere, og jeg er overhovedet ikke enig,
og vil heller ikke blive det.

--
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 07-02-11 14:57

Anonymous har bragt dette til os:

> Du har heller ikke forklaret, hvorfor du fortsatte, selv efter du fik en
> henstilling.

Jeg skal ikke forklare mig over for dig.

Du har gjort din mening klar, og jeg har forklaret mig rimeligt
tydeligt over for Erik.
At du så lyver kan jeg leve med.
Du lovede mig at smide mig i dit Kill filter hvilket du desværre ikke
overholder.

Kan undre mig at det kun er jer to der så heftigt kæfter op, og har du
et problem med mig så tag den over mail eller fut over i muddergruppen.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 07-02-11 15:15

Den 07-02-2011 14:57, John skrev:
> Anonymous har bragt dette til os:

> Jeg skal ikke forklare mig over for dig.

Så... jeg kan altså ikke få udleveret sådan en tidstabel eller -skema,
så jeg kan se, hvornår du mener er "til tiden"?

Du skrev jo flere gange, du ikke kan lide, når folk er for langsomme. Så
må du da kunne komme med en sådan tabel eller skema, så man kan se de
tider, som man er underlagt ifølge dig.

--
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-02-11 00:13

Anonymous skrev:

> Jeg har været med siden i hvert fald 2006

Jeg har været med siden 1997 - og har i tidens
løb set en masse drillende elementer, med eller
uden smilieis.

Nu er du lige faldet over dette, som jeg slet ikke
kan se som nogen ond hensigt fra Johns side,
jeg ser det mere som drillende.

Jeg har kendt John i mange år, og ja, man skal
da lige lære hans humor at kende - han er fra
Jylland og du er fra København, skal I ikke bare
mødes på midten i stedet for at være sure på
hinanden resten af livet?

At du kalder mig arrogant, er næsten endnu værre,
det er det eneste jeg ikke er - jeg troede at vi
kendte hinanden efterhånden?

Jamen, mange gange er jeg i drillehumør - er det
virkelig sådan noget der har fået dig op i det røde
felt?

Normalt prøver jeg bare at øse af min erfaring, når
tiden tillader det - og så kan der altså godt komme
en drillende kommentar ind imellem - du plejer da
selv at være i besiddelse af en vis humor.

Jeg er bare pissetræt at at andre nedgør det arbejde
jeg gør for disse grupper, kalder andre klamme og
ondskabsfulde og mange andre ting.

Skal grupperne bevares (det har du jo selv været
fortaler for) er det vigtigt at undlade negativt ladede
udtalelser - og så kan man så spørge sig selv om
hvem der kommer med mest af den slags - jeg
vil ikke nævne navne her.

Jeg har gjort en masse gennem mange år, det sidste
er at en masse fra grupperne har mødtes med stor
succes (du har selv været med) i 2009 og 2010, og
vi håber også at kunne mødes i år.

Jeg håber ikke på at det er dette samarbejde du
vil ødelægge med dine sure opstød?

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-02-11 08:07

Allan Vebel wrote:

> [...]
> udtalelser - og så kan man så spørge sig selv om
> hvem der kommer med mest af den slags - jeg

Så sandt. Hvorfor efterlever du og din drilleven det så ikke?

Fra : John

Dato : 08-02-11 15:32

Allan Vebel forklarede:

> Nu er du lige faldet over dette, som jeg slet ikke
> kan se som nogen ond hensigt fra Johns side,
> jeg ser det mere som drillende.

Jeg havde forventet at Københavnere var mere skarpe end som så

Ked af at jeg har fået dig rodet ind i denne disputs, men herregud
livet går videre, og jeg lever udemærket uden Olsen og Jensen, og har
da ikke tænkt mig at ændre min generelle attityde B-)
Den må de leve med eller trykke på delete mig knappen.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 16:14

Den 08-02-2011 00:12, Allan Vebel skrev:

> Jeg håber ikke på at det er dette samarbejde du
> vil ødelægge med dine sure opstød?

Hvor har jeg rakket ned på det arbejde du laver?

Den må du sådan set gerne lige underbygge, Allan.

Jeg har alene anklaget dig for de holdninger, som du fremlægger her i
tråden. Og JA, når du så tydeligt giver udtryk for, at man bare skal
kanøfle begyndere, så skal du ikke regne med min opbakning. Det er dit
ansvar at sætte dig ind i, hvem og hvad du bakker op om, ingen andres.

Du lader også til at tro det handler om personer. Det gør det sådan set
ikke, eftersom jeg ville have reageret uanset hvem, der havde skrevet
det indlæg (efter, at henstillingen ikke blev fulgt).

Meningen med Jopas indlæg var at forsøge at styre en anden person,
hvilket jeg bestemt ikke kan se noget formål med at ville. Nåt du så
mener, det må man gerne, kan du på ingen måde forvente, jeg er enig med
dig. Overhovedet ikke.

MVH
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 16:29

Efter mange tanker skrev Anonymous:

> [...]
> man gerne, kan du på ingen måde forvente, jeg er enig med dig. Overhovedet

Hold nu op med dit vrøvl.
Meningen med mit indlæg var at få ham til at blive færdig, eller stoppe
med at tro at google ikke kunne finde hans side.
Thats it.

Med hensyn til at svine personer til er du ekspert. Kalder folk for
amatører og snotdumme med mere, når man ikke lige er enige med dig.

Sæt dig ned og tænk ind af og spekuler på om du er fejlfri.
Troede faktisk at Københavnere var skarpere og hurtigere end os Jyder.

Så drop din barnetøsede attityde og kom på banen i voksen tilstand.
Sæt din index.php på igen og kom på banen, eller lad være, i dont care.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 18:12

Den 08-02-2011 16:29, John skrev:

> Så drop din barnetøsede attityde og kom på banen i voksen tilstand.
> Sæt din index.php på igen og kom på banen, eller lad være, i dont care.

Som f.eks. at offentligtgøre min adresse på din blog. Det er meget
voksent, og har intet at gøre med, du har tabt argumenter og griber til
privat forfølgelse.

Gad vide, om Allan vil være med til det også. Både ham og hans firma må
jo lægge ryg til din private hævntogt.

Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 18:15

Følgende er skrevet af Anonymous:
e.

> Som f.eks. at offentligtgøre min adresse på din blog. Det er meget voksent,
> og har intet at gøre med, du har tabt argumenter og griber til privat
> forfølgelse.
Jeg har ingen blog

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 19:22

Den 08-02-2011 18:15, John skrev:
> Følgende er skrevet af Anonymous:
> e.

> Jeg har ingen blog

Du har en blog, men der er så vidt jeg kan se kun noget om Wordpress.

PS.: Når du blocker, så er IP-blocking ikke nok. Proxyadgang kan opnås
via Operas netoværk (Opera Turbo), via Firefox extension, via Google
translate (som dog revealer ens egen IP), og så videre. Indhold kan
tjekkes med f.eks. w3c.org, den tvivler jeg på, du vil blocke, eller
redbot.org. Og det med proxy kan også bruges andre steder, hvor der er
IP-blocking f.eks. Youtube.

Bare nogle fif.

MVH
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 19:24

Anonymous:

> Du har en blog, men der er så vidt jeg kan se kun noget om Wordpress.

Ja det er sgu da rigtigt, men den bruger jeg bare til WP og Photoshop
relaterede ting

Gider personligt ikke sidde og skrive indlæg om dit eller dat.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 19:49

Den 08-02-2011 19:24, John skrev:
> Anonymous:

> Ja det er sgu da rigtigt, men den bruger jeg bare til WP og Photoshop
> relaterede ting
>
> Gider personligt ikke sidde og skrive indlæg om dit eller dat.

Fair nok.

Men bloggen viser jo, du er entusiast, det har jeg skam respekt for,
Jopa, for jeg aner ikke en skid om WP.

Ville du da så for f.. bare bruge den entusiasme en anelse mindre
...krævende!

MVH
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 20:16

Anonymous tastede følgende:

> Fair nok.

Har i wordpress faktisk flere muligheder for at blokere enkelte
brugere, men der står jo intet vigtigt.

> Men bloggen viser jo, du er entusiast, det har jeg skam respekt for, Jopa,
> for jeg aner ikke en skid om WP.

Takker, og ja jeg er skam ikke anderledes end dig når jeg brænder for
noget.

Wordpress og design er en niche jeg har fundet, og det at designe
temaer er stort set akkurat det samme som da jeg primært lavede rene
HTML sider.
WordPress er bare som jeg ser det tidens løsning fordi der er så mange
muligheder tilknyttet som folk efterspørger.
Bare det at skrive indlæg på sin blog fra mobiltelefonen er da totalt
lir.

> Ville du da så for f.. bare bruge den entusiasme en anelse mindre
> ..krævende!

Rune du burde kende mig har deltaget herinde siden slut 90 erne, hvor

Jeg erkender at jeg skaber uvenner ind i mellem med min facon, men jeg
er for gammel til at lave det om, så må folk skælde mig ud hvis de som
Olgas mand har følt sig trådt over tæerne.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Max

Dato : 08-02-11 21:15

Hej John

> Jeg erkender at jeg skaber uvenner ind i mellem med min facon, men jeg
> er for gammel til at lave det om, så må folk skælde mig ud hvis de som
> Olgas mand har følt sig trådt over tæerne.

Man bliver aldrig for gammel til at forbedre sig, men det kræver jo
lidt af en og så skal man glemme at have ondt af sig selv.

Max

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 21:17

Den 08-02-2011 20:16, John skrev:
> Anonymous tastede følgende:

> Har i wordpress faktisk flere muligheder for at blokere enkelte brugere,
> men der står jo intet vigtigt.

Hvis du er interesseret i at kende alle smuthullerne udenom IP-blocking,
så kan jeg nok hjælpe lidt :) Jeg er ikke ekspert, men de første, du
skal have fat i, er "Premium Proxy Switcher" extension til FF. Du kan
iøvrigt også bruge det til at teste din WP-sikkerhed, dog nok mest ifht.
spam. Proxy switcheren kræver en liste med proxier, her skal man på
arbejde på Google (eller spørge i browsergruppen).

> Takker, og ja jeg er skam ikke anderledes end dig når jeg brænder for
> noget.

Eller Jacob :)

> [...]
> muligheder tilknyttet som folk efterspørger.
> Bare det at skrive indlæg på sin blog fra mobiltelefonen er da totalt lir.

Hvis der havde været nok deltagere i nyhedsgrupperne, kunne man have
lavet en wordpressgruppe. Interessen er der jo.

Men jeg må huske på din side om wordpress med ti tommelfingre, når jeg
selv skal begynde. Det ser da ret nemt ud.

> Rune du burde kende mig har deltaget herinde siden slut 90 erne, hvor

Ja, men det var nu også lige det indlæg, jeg synes ikke var helt passende.

> Jeg erkender at jeg skaber uvenner ind i mellem med min facon, men jeg
> er for gammel til at lave det om, så må folk skælde mig ud hvis de som
> Olgas mand har følt sig trådt over tæerne.

Det er da rigtigt, som man bliver ældre, er man mindre tilbøjelig til at
ændre hvad der er faste vaner. Men man kan vel altid lære nyt, man lærer
måske bare mindre ad gangen...

Jacob er jo også entusiast, det synes jeg da også han viser. Han
bekymrer sig jo åbenlyst om siden, og den er jo også pæn, så han har
lagt arbejde i den.

Det er korrekt, at siden vil blive indekseret via Google uanset det
halve link*). Det er jo sådan set også rigtigt, at man sælger sit
spørgsmål bedre ved et helt link (så får man mere/bedre hjælp). Men det
er vel i bund og grund Jacobs vurdering. Selv om jeg synes, han skal
selvfølgelig vide, hvorfor vi gerne vil have hele links, det skal bare
ikke gentages uendeligt, når han har forstået det og forstået
konsekvensen af det.

MVH
Rune Jensen

*) Spørgsmålet er, om det er indekseringen eller forbindelse til news,
som Jacob ville undgå.

Fra : John

Dato : 08-02-11 21:43

Anonymous formulerede spørgsmålet:

> [...]
> bruge det til at teste din WP-sikkerhed, dog nok mest ifht. spam. Proxy
> switcheren kræver en liste med proxier, her skal man på arbejde på Google

Jeg har det princip Rune, og det har jeg altid haft at folk kan stjæle
med arme og ben fra mit arbejde. B-)

> Hvis der havde været nok deltagere i nyhedsgrupperne, kunne man have lavet en
> wordpressgruppe. Interessen er der jo.

Vi har denne:
www.wordpress.dk/forum og den kører på fuld drøn

> Men jeg må huske på din side om wordpress med ti tommelfingre, når jeg selv
> skal begynde. Det ser da ret nemt ud.

Det nemmeste er installering, selvom vi beskæftiger os meget med det i
forummet, (men så får jeg jo promoveret min side)
Når det er gjort kommer alt det sjove

> Jacob er jo også entusiast, det synes jeg da også han viser. >
Selvfølgelig er han det.

> *) Spørgsmålet er, om det er indekseringen eller forbindelse til news, som
> Jacob ville undgå.

Forstod at det var siden han ikke ville have indexeret.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-02-11 22:29

On 08-02-2011 21:16, Anonymous wrote:

> *) Spørgsmålet er, om det er indekseringen eller forbindelse til news,
> som Jacob ville undgå.

Hvis man ikke har forstået at det er forbindelsen til news, som Jacob
prøver at undgå, er man virkelig langsomt opfattende.

Desuden skal man bare besøge omtalte side en gang. Næste gang er det
tilstrækkeligt at skrive olga, måske endda kun o, førend i hvert fald
min FireFox selv foreslår hele url'en.

Må jeg foreslå de to herrer kamphaner, at forlægge yderligere
udgydelser, evt. til mail, da jeres diskussion ikke længere har noget
med webdesign at gøre.

Karl Erik.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-02-11 07:58

Karl Erik Christensen wrote:

> Må jeg foreslå de to herrer kamphaner, at forlægge yderligere
> udgydelser, evt. til mail, da jeres diskussion ikke længere har noget
> med webdesign at gøre.

Emnet har noget med brugen at denne nyhedsgruppe at gøre, og hvordan man
skræmmer uøvede bort fra gruppen.

Fra : Anonymous

Dato : 09-02-11 10:15

Den 08-02-2011 22:28, Karl Erik Christensen skrev:

> Hvis man ikke har forstået at det er forbindelsen til news, som Jacob
> prøver at undgå, er man virkelig langsomt opfattende.

Ikke desto mindre, så kommer det til debat ved hvert indlæg, som Jacob
laver. Jeg har undret mig over det hver gang, det kan blive hovedmenet.
Når Jacob har forstået hvad vi mener med et helt lnk, men stadig ikke
vil have det, så er det vel bare at acceptere det.

> Desuden skal man bare besøge omtalte side en gang. Næste gang er det
> tilstrækkeligt at skrive olga, måske endda kun o, førend i hvert fald
> min FireFox selv foreslår hele url'en.

Jeg synes heller ikke, det er et problem, og som sagt undrer jeg mig
lidt over, det skal være et problem. Jeg lagde bare mærke til, hvad folk
skrev til det, og man er jo ikke forpligtiget til at besvare et spørgsmål.

> Må jeg foreslå de to herrer kamphaner, at forlægge yderligere
> udgydelser, evt. til mail, da jeres diskussion ikke længere har noget
> med webdesign at gøre.

Jamen, jeg er ude af gruppen, så...

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-02-11 20:16

On 09-02-2011 10:14, Anonymous wrote:

> Jamen, jeg er ude af gruppen, så...
>

> MVH
> Rune Jensen

Det er du jo ikke Rune. De sidste 2-3 dage har du da lavet ca. 10 indlæg.
Jeg synes det er en skam hvis du holder dig borte. Du har mega meget at
bidrage med.
Indrømmet, jeg har også tidligere viklet mig ind i useriøse
diskussioner, men den tid er passe.
Hvor der er en vilje, er der også en vej.

Karl Erik.

Fra : John

Dato : 08-02-11 17:16

Anonymous har bragt dette til verden:

> Meningen med Jopas indlæg var at forsøge at styre en anden person, hvilket
> jeg bestemt ikke kan se noget formål med at ville.

For øvrigt så er tråden her efterhånden så morsom at jeg sammen med
Unoeurobanner tråden har lagt den på min blog.
Har så tilladt mig at nævne dig med navns nævnelse samt adresse i
Solrød, for at folk ikke skal tro det er en opdigtet historie.

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-02-11 01:11

Anonymous skrev:

> når du så tydeligt giver udtryk for, at man
> bare skal kanøfle begyndere

Hvor ser du det?

Det har jeg aldrig givet udtryk for.

> Det er dit ansvar at sætte dig ind i, hvem og
> hvad du bakker op om, ingen andres.

Jeg bakker ikke op om noget som helst, andet
end god og valid kode - det er det jeg står for.

Hvorfor bliver du ved med at genere mig?

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-02-11 08:12

Allan Vebel wrote:

> hvad er der galt i det?

Når den med ytringsfriheden ikke virkede, stiller du op med store
troskyldige øjne.

Du har virkelig intet forstået.

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 06-02-11 18:06

Der bør kun være faglig snak i gruppen, synes jeg - selvom jeg har
'begynderstatus'.

Faktisk er jeg nogenlunde tilfreds med designet,
selvom Olga kunne tænke sig det lidt anderledes på sigt.
Hun vil gerne have flere billeder på hver side, men det jo ikke lige det
nemmeste
hvis det skal organiseres og se pænt ud. Derfor valgte jeg at lave
'arkivet'.

I øvrigt har jeg iflg mit script ikke så mange besøg på siden, som der
omtales...

VH/Jakob

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-02-11 09:26

On 8 Feb., 17:16, John <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> [...]
> Har så tilladt mig at nævne dig med navns nævnelse samt adresse i
> Solrød, for at folk ikke skal tro det er en opdigtet historie.

Den adresse må du gerne slette John. Nu.

Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 17:34

Den 08-02-2011, skrev Rune Jensen:

> Den adresse må du gerne slette John. Nu.

Øhm min er der også

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-02-11 09:46

On 8 Feb., 17:33, John <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Øhm min er der også

Det vil jeg skide på. Fjern den John.

Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 17:52

Følgende er skrevet af Rune Jensen:

> Det vil jeg skide på. Fjern den John.

Dette er en test på kvikhed og beskriver hvorfor jeg skrev mit første
indlæg i denne tråd, nemlig:

Siden ER indexeret når den er lagt online, derfor nytter det ikke at
forsøge at skjule/manipulere linket.

At tro at Olgas side ikke er indexeret efter flere uger/måneders mange
besøg, er naivt.

Er siden online fanger bordet Rune det burde du vide

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Edmund

Dato : 08-02-11 18:11

Den 08-02-2011 17:52, John skrev:

> At tro at Olgas side ikke er indexeret efter flere uger/måneders mange
> besøg, er naivt.

Og skide spørgerens ydmyge ønske om hjælp, og ikke at skrive linket her.

At han ikke ønsker links i google til denne underlige debat er vel ikke
så mærkeligt.

i skulle skamme jer.

--
Mvh Edmund

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 19:07

Den 08-02-2011 18:11, Edmund skrev:

> Og skide spørgerens ydmyge ønske om hjælp, og ikke at skrive linket her.

Der er nu flere, som udtrykker, det er nemmere at hjælpe, hvis det er et
helt link. Det er selvfølgelig et dilemma, hvis man gerne vil nå så
mange som muligt herinde, men samtidigt bevæge sig under radaren ifht.
Google.

> At han ikke ønsker links i google til denne underlige debat er vel ikke
> så mærkeligt.

Næh.

> i skulle skamme jer.

Det har du nok ret i.

MVH
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 19:17

Anonymous kom med denne ide:

> Det har du nok ret i.

Det er news i en nøddeskal og har altid været det.
Kan man ikke lide lugten osv....

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-02-11 10:03

On 8 Feb., 17:52, John <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> [...]
> besøg, er naivt.
>
> Er siden online fanger bordet Rune det burde du vide

Nu skriver jeg det for sidste gang john. FJERN min adresse fra din
blog!

Jeg har IKKE bedt om at få den på, og du ved udmlærket hvorfor man vil
offentliggøre andres adresser.

Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 18:10

Den 08-02-2011, skrev Rune Jensen:

> Nu skriver jeg det for sidste gang john. FJERN min adresse fra din
> blog!
Kun hvis du lover at blive den gamle Rune igen

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Anonymous

Dato : 08-02-11 18:14

Den 08-02-2011 18:09, John skrev:

> Kun hvis du lover at blive den gamle Rune igen

Hvad i alverden mener du?

Rune Jensen

Fra : John

Dato : 08-02-11 18:16