organisering og fremvisning af f.eks. foto~
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 03-02-11 16:43

Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum, men jeg vover pelsen!
Jeg har tidligere når jeg lavede hjemmesider i Frontpage og
skulle vise billedeer frem fra forskellige sider ved aktivering
fra en anden side med link. Findes der ikke en nemmere medtode
hvor man f.eks kan have alle fotos i en mappe med deres særegne
navn og som kan kaldes frem fra link? Som jeg gør det nu skal jeg
lave f.eks. en side hvor der er 4 billeder og en anden med 2
o.s.v. og så skal der linkes fra en side med f.eks. referencer..
Får jeg en spand kold vand for ovenstående indlæg, må jeg leve
med det!
På forhånd tak for eventuelle gode forslag!

Med venlig hilsen Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-02-11 19:58

Lars Bjarne Christensen wrote:
> [...]
> lave f.eks. en side hvor der er 4 billeder og en anden med 2
> o.s.v. og så skal der linkes fra en side med f.eks. referencer..

Gerne et link til en side som kan demonstrere ovenstående.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 03-02-11 22:24

Erik Olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Gerne et link til en side som kan demonstrere ovenstående.

> [...]
Hej Erik og tak for din interesse for mit problem! Her er et link til
en websted jeg lavede i 2002 og som er ved at vokse ud over alle
grænser. Webstedet er med fotos som referencer for byggeri udført af
murmesteren som har webstedet. Hver gang et nyt byggeri er færdig skal
der link ind på fotosiderne og da der typisk er mellem 3 og flere
billeder skal der først lavet et link på referencesiden og så en
seperat side med billederne. Hertil linkes så fra fotosiden. Det er jo
godt nok hvis der kun var nogle få sider, men nu er der ved at være
mange og så tænkte jeg at der muligvis var en mere smart måde at gøre
det på. Jeg valgte denne forum fordi jeg tidligere har fået så mange
gode løsninger på problemstillinger. Her kommer linket:
http://www.murerfirmaet-tgp.dk/ Med venlig hilsen Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-02-11 08:02

> [...]

> det på. Jeg valgte denne forum fordi jeg tidligere har fået så mange
> gode løsninger på problemstillinger. Her kommer linket:

Jeg må tilstå at jeg er grundigt træt af slideshows som bare kører
automatisk. Jeg foretrækker statiske billeder som jeg selv klikker mig
frem til, gerne ud fra en serie af thumbnails (små billeder), og helst
med supplerende tekst så man bedre er i stand til at vælge hvilke
billeder man vil se.

Der skal sikkert nok være systemer til hurtig generering af
billedarkiver, jeg kender dem bare ikke. Jeg plejer at kode det hele
selv på den tidsrøvende måde, det har jeg det bedst med.

Fra : Leif Neland

Dato : 06-02-11 18:46

Den 03-02-2011 22:24, Lars Bjarne Christensen skrev:
>Her kommer linket:
> http://www.murerfirmaet-tgp.dk/ Med venlig hilsen Lars

Lige off-topic:
"Nye Ejer Boliger til salg på Baldersvej" ->
"Nye Ejerboliger til salg på Baldersvej"

"Lav Energihuse"
Nej tak, det har jeg folk til.
Det hedder "Lavenergihuse".

Leif

Fra : scootergrisen

Dato : 03-02-11 20:06

Den 03-02-2011 16:42, Lars Bjarne Christensen skrev:
> [...]
> Får jeg en spand kold vand for ovenstående indlæg, må jeg leve
> med det!
> På forhånd tak for eventuelle gode forslag!

Har du adgang til PHP på din hjemmeside ?

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 03-02-11 22:13

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har du adgang til PHP på din hjemmeside ?
Hej! Tak for din interesse for mit problem. Helt ærligt ved jeg ikke
noget om PHP, men jeg kan oplyse jeg har www.i123.dk som udbyder og
mener at de har PHP som en del af udbudet på linie med Frontpage
Extention o.s.v. Mvh. Lars

Fra : scootergrisen

Dato : 03-02-11 22:21

> [...]
> noget om PHP, men jeg kan oplyse jeg har www.i123.dk som udbyder og
> mener at de har PHP som en del af udbudet på linie med Frontpage

Det ser ud til PHP følger med alle deres wenhotel typer :
http://www.i123.dk/produkter.php

Du kan i hvert fald gøre det med PHP men hvis du ikke kender noget til
det kan det sikkert tage noget tid at lære.

Men hvis du vil have en god hjemmeside så vil jeg klart anbefale dig at
lærer PHP.

Forstil dig for eksempel du har en menu som er ens på alle dine sider.
I ren HTML vil du så skulle rette på alle dine HTML filer når du skal
lave om på din menu. Men med PHP kan du nøjes med at rette 1 sted.

Jeg har for nylig lavet denne side hvor du kan lære om PHP :
http://scootergrisen.dk/phpgrisen/

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 03-02-11 22:31

> [...]
> lave om på din menu. Men med PHP kan du nøjes med at rette 1 sted.
>
> Jeg har for nylig lavet denne side hvor du kan lære om PHP :

Hej og tak for dit svar! Ja det har de også, - sagen er at jeg lige er
startet med CSS og synes ikke jeg kan overskue og skulle lære to nye
metoder på en gang. Ved at starte med CSS har jeg fået den gamle glæde
ved at arbejde med koder og design igen, - ting jeg havde de første år
med Frontpage men tekniken/koderne løb fra Frontpage. Jeg valgte derfor
Expression Web og CSS og nu føler jeg stor glæde ved at lave hjemmesider
igen. Det har især været et stor hjælp at kunne kaste sine problemer ud i
dette forum og så få hjælp til at løse dem. Jeg er taknemlig for alle de
svar og løsninger som medlemmer af dette forum har har bidraget med!

Fra : Annette

Dato : 04-02-11 09:04

Hej Lars
Hvis jeg skal bruge noget til at vise billeder frem i på
Internettet, så bruger jeg Adobes fremvisningsværktøj via Fotoshop,
som er et super nemt fremvisningsværktøj. Du kan organisere og
opsætte forskellige skins, thumnails og måder at vise billeder på.
Der genereres mapper og en indexfil og du lægger det hele op på
serveren. Det er vildt nemt.

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 04-02-11 09:46

Annette wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> opsætte forskellige skins, thumnails og måder at vise billeder på.
> Der genereres mapper og en indexfil og du lægger det hele op på

Hej Anette og tak for dit svar! Jeg bruger Adobe CS2 og kender ikke
det du beskriver. Kan du ikke uddybe det lidt mere - TAK!

Mvh. Lars

Fra : Annette

Dato : 04-02-11 10:53

Det er jo lidt forvirrende med de forskellige udgaver af Photoshop, idet
Image Galleriet, jeg omtalte, laver jeg på min Photoshop 7,0 hjemmefra.
På mit job har jeg CS3, og her kan du søge i hjælp: "How to create Web
Images - Create af Web Photo Gallery"
Det ser ud til at være gode guidelines her.
Photoshop E. har også en hurtig opsætning af Photo Gallery i alle
afskygninger, men du kan også søge på Internettet, der ligger masser af
gratis programmer for Webgallerier - lige til at downloade. Jeg kan ikke
se, det kan betale sig at kode sig ud af sådan noget i dag.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-02-11 10:11

> [...]
> Får jeg en spand kold vand for ovenstående indlæg, må jeg leve
> med det!
> På forhånd tak for eventuelle gode forslag!

Jeg tror måske det ord, der beskriver hvad du
efterlyser, er billedgalleri.
Det har jeg skrevet et par artikler om.
http://webdesign101.dk/galleri/

Jeg mener også at huske at Picasa har
et værktøj, der kan lave et webgalleri.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 04-02-11 14:12

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg tror måske det ord, der beskriver hvad du
> [...]
Hej Jørgen! Tak for dit svar, ja det er en mulighed, men jeg har jo
mange billeder på det websted jeg skal bruge det på og dit eksempel
hvis jeg har forstået det rigtig er til en mappe med et antal
billeder. Jeg har på webstedet mange mapper med mange billeder,
hvordan hånter man det med dit eksempel?
Mvh. Lars