Telia som Internet/TV udbyder
Fra : Gitte A

Dato : 03-02-11 17:30

Er der nogen her der har gode eller dårlige erfaringer med Telia som
internet eller TV udbyder?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-02-11 06:39

On 2011-02-03, Gitte A <bentellaFJERN@FJERNgmail.com> wrote:
> Er der nogen her der har gode eller dårlige erfaringer med Telia som
> internet eller TV udbyder?

Jeg har haft Telia (medarbejder)adsl og har været rigtig godt tilfreds. Jeg
er ikke længere ansat i Telia.

Deres backline support består af dygtige og dedikerede folk.

Jeg har ikke haft TV over adsl, men har set løsningen køre inde i
Telia. Fungererede også udemærket.

Din oplevelse vil nok mere hænge på liniekvaliteten af din kobber end
navnet på en given udbyder...

Thomas

Fra : Gitte A

Dato : 05-02-11 18:57

> [...]
> Telia. Fungererede også udemærket.
>
> Din oplevelse vil nok mere hænge på liniekvaliteten af din kobber end

Hej Thomas,
Tak for svaret. Men hvordan ved man, hvordan ens kobberkvalitet er? Jeg
har et stik på såkaldt rå kobber og bor i København K. Er det mon
kvalitetsparametre :) ?
Gitte

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-11 22:15

> Tak for svaret. Men hvordan ved man, hvordan ens kobberkvalitet er? Jeg

Det gør man normalt ikke som privatperson. Teleselskaber i .dk har (hvis
de er seriøse) et program der kan fortælle dem afstanden fra kunden
til centralen. Derudover har nogle selskaber information omkring alder
og kvalitet af kobber installationen. Jo kortere afstand, jo højere
hastighed.

Slutteligt vil et selskab, efter kunden er kommet ombord, måle på
kvaliteten.

Jeg havde på et tidspunkt en rædsom ustabil forbindelse hvor jeg
boede. Viste sig, at en eller anden havde fået klippet ledningen over
med en hækkeklipper. Dette var blevet udbedret på en måde så
samlingen, over tid faldt fra hinanden igen. Da det blev lavet
ordenligt forsvandt min ustabilitet.

Så summa sumarum: den ene udbyder er, signal kvalitets mæssigt, lige
så god som den anden. Pris kan være en faktor der varierer. Det kan service
kvalitet også. Og så vil et telefirma aldrig give garantier, men de
seriøse prøver at estimere hvor du havner hastighedsmæssigt før de
sælger produktet.

Held og lykke med det

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-11 22:35

Thomas S. Iversen skrev:

> kvalitet også. Og så vil et telefirma aldrig give garantier, men de
> seriøse prøver at estimere hvor du havner hastighedsmæssigt før de
> sælger produktet.

Og så regulerer de prisen efter hvad der kan leveres.

--
Bertel