Må man det her ?
Fra : Julius Nielsen

Dato : 02-02-11 14:20

Jeg hopper lidt rundt på internettet og aktivere alt muligt
men så en dag fik jeg sådan en mail, men dog ingen TV der kan foklare at jeg
er heldig men jeg
syntes det er forkert hvis de kun er int. i at man skal svare på flere
spørgsmål, så jeg vil
hvis det er muligt have det TV ellers kan de jo lade være med at skrive det
til mig eller ? hvad siger loven

Vigtig efterlysning af din e-mail ***@gmail.com

Vi kan med glæde meddele dig, at du er udvalgt vedr. Det lækre Fladskærms TV
og er tæt på.

Udfyld blot navn og adresse, så vi har mulighed for at sende dig Fladskærms
TV`et

Klik her for at udfylde adresse

Hvorfor modtager jeg dette nyhedsbrev?
Du har accepteret at modtage konkurrencer og tilbud på denne e-mail adresse
***@gmail.com
Din tilmelding til vores nyhedsbrev er sket i forbindelse med en konkurrence
eller undersøgelse på Internettet.

Ønsker du ikke at modtage flere nyhedsbreve fra os, så afmeld dig via linket
nedenfor.
Vi ønsker nemlig kun at sende til medlemmer, som værdsætter vores
nyhedsbreve og aktivt er deltagende.

Fra : Jubi

Dato : 02-02-11 15:08

"Julius Nielsen" <alpehut@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Klik her for at udfylde adresse
>
> Hvorfor modtager jeg dette nyhedsbrev?
> Du har accepteret at modtage konkurrencer og tilbud på denne e-mail

Det er spam, og du skal have fat i afsenderens udbyder af internet.
Dermed er den sag ikke et direkte juridisk sag for denne gruppe.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-02-11 17:34

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Julius Nielsen" <alpehut@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er spam, og du skal have fat i afsenderens udbyder af internet. Dermed
> er den sag ikke et direkte juridisk sag for denne gruppe.

Spørgsmålet var ... hvad siger loven?

Hvorfor mener du så ikke at det hører hjemme her??

Dit svar var spam, men det er det sædvanlige med dig.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-11 08:03

Jubi skrev den 02-02-2011 15:08:
> "Julius Nielsen"<alpehut@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Det er spam, og du skal have fat i afsenderens udbyder af internet.
> Dermed er den sag ikke et direkte juridisk sag for denne gruppe.

hvordan kan det være spam, når man selv har tilmeldt sig?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Julius Nielsen

Dato : 02-02-11 19:15

ja jeg spørger lige netop hvad siger loven til man får
sådan en godt tilbud, skal man fastholde krav om modtagelse eller ?

For jeg regnede jo ikke med at vinde med det skal de i så fald holdes op på
at de skal levere, ellers skal de skrive ( du er med i vinder chancen )
eller i den stil
gu da ikke man skal sende navn og modtag dit TV

Fra : Jubi

Dato : 02-02-11 20:21

> [...]
> at de skal levere, ellers skal de skrive ( du er med i vinder
> chancen ) eller i den stil
> gu da ikke man skal sende navn og modtag dit TV

Der findes ingen lov om internet spam. Det kan være et brud på
internetudbyderens regler om brug af udbyderens server eller hvad
skidtet går igennem.
Derfor skal du klage til spammerens udbyder.
Altså igen, det er ikke noget denne gruppe bør debattere, men en
internet .dkgruppe.

Og hvis tosse Per mener jeg har spammet gruppen her, ved at svare
fyldestgørende og korrekt, så kan han jo kontakte min udbyder og klage.

Fra : Mcwm

Dato : 02-02-11 20:32

Den 02-02-2011 20:21, Jubi skrev:
> Der findes ingen lov om internet spam

markedsføringslovens § 6

Hvad tror du eller firmaer dømmes efter, når de får høje bøder? En ikke
eksisterende lov?

Væn dig dog til at læse, inden du skriver...

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning

Venligst
Mcwm

Fra : Jubi

Dato : 03-02-11 01:39

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke eksisterende lov?
>
> Væn dig dog til at læse, inden du skriver...

Adresseløse husstandsomdelte reklamer og reklamer på nettet er ikke
omfattet af bestemmelsen.

Fra : Mcwm

Dato : 03-02-11 01:42

Den 03-02-2011 01:38, Jubi skrev:
> "Mcwm"<newsFJERN@glostrup.it> skrev i meddelelsen

> Adresseløse husstandsomdelte reklamer og reklamer på nettet er ikke
> omfattet af bestemmelsen.

3: § 6, stk. 1 ­ Forbud mod anvendelse af elektronisk post, telefax mv.
Stk. 1. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug
af elektronisk post, et auto-matisk opkaldssystem eller telefax med
henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt
arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har
anmodet om det.

Fra : Jubi

Dato : 03-02-11 02:17

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-02-11 02:54

Jubi skrev:
> "Mcwm"<newsFJERN@glostrup.it> skrev

> Adresseløse husstandsomdelte reklamer og reklamer på nettet er ikke
> omfattet af bestemmelsen.

Når nu Mcwm citerer en paragraf, der modsiger din påstand,
kunne du så ikke overtaltes til at henvise til en paragraf,
der understøtter din påstand i stedet for blot bevidstløst
at gentage den?

Vær lige opmærksom på, at hjemmesider ikke er det samme som
nettet, så hvis det er hjemmesider, du mener, så skriv det.
Det gør en stor forskel i dette tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-11 08:05

Jubi skrev den 02-02-2011 20:21:
> "Julius Nielsen"<alpehut@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Der findes ingen lov om internet spam.

Hvordan definerer du spam?

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-11 08:03

Julius Nielsen skrev den 02-02-2011 19:15:
> [...]
> eller i den stil
> gu da ikke man skal sende navn og modtag dit TV

Nej, for det er en CHANCE du er med i!

Du RISIKERER dog, at modtage endnu mere skrammel pr. email.

Jeg tror faktisk - så'en konspirationsmæssigt - at disse tv som udloves
til højre og venstre i diverse nyhedsbreve ikke eksisterer!

Lær og læs betingelserne før du "hopper lidt rundt på internettet og
aktivere alt muligt"

Og husk sætningen: There is no free lunch, anywhere.

Fra : Julius Nielsen

Dato : 05-02-11 08:09

ja det er jeg nok klar over, men
den del er jeg sådanset ude over da der står jeg er udvalgt
de skal bare have min adresse så de har mulighed for at sende det jeg har
vundet
så spørgsmålet er må de det uden at sende mig det de selv påstår "i dette
tilfælde" et TV ?